עיתוני לבנון פתחו את הבוקר (רביעי) מוכי הלם בעקבות פיצוץ אלפי הביפרים של פעילי חיזבאללה ברחבי המדינה. הכותרות הראשיות בעיתונים עסקו אך ורק בפיצוץ, והקריטורות בחלק מהעולם הערבי הציגו באופן נלעג את ארגון הטרור השיעי.
"רצח ללא כללים", נכתב בכותרת העיתון "אל-אחבאר", שופר חיזבאללה. בעיתון צוין כי "תוך דקה אחת הצליח האויב להכות באחת המכות הקשות ביותר שלו נגד חיזבאללה מאז תחילת הסכסוך, במבצע יוצא דופן מבחינת יכולת ההגעה למטרות ולתקשורת, תוך הפגנת עליונות טכנולוגית ומודיעינית ישראלית". מלבד זאת, נכתב כי "נפצעו יותר מ-3,000 פעילים ואזרחים מיחידות חיזבאללה, שמילאו את בתי החולים בדרום לבנון באל-בקאע, בביירות והדאחייה".
4 צפייה בגלריה
קריקטורה על פיצוץ הביפרים
קריקטורה על פיצוץ הביפרים
הקריקטורה ב"אינדיפנדנט" בערבית
4 צפייה בגלריה
שערי העיתונים בלבנון
שערי העיתונים בלבנון
שערי העיתונים בלבנון
(צילום: Anwar AMRO / AFP)
בעיתון הלבנוני "א-נהאר" תהו בכותרת: "הפריצה והטבח - הכרזת מלחמה?". ואילו בעיתון "אל-ג'ומהורייה" נכתב, במילות העיתון, כי "טבח הביפרים משנה את כללי הקרב". על גבי תמונת אמבולנס שפורסמה, נכתב כי מדובר ב"פשע מלחמה", כלשון העיתון הלבנוני.
בקריטורות בעולם הערבי, כאמור, לעגו לא מעט לחיזבאללה. באחת הקריקטורות נראים ביפרים רבים כשהם "תוקפים" את מדינת לבנון, ובקריקטורה אחרת נראה ביפר מוקף בציור של רימון - וגפרור מצית את הנצרה. בקריקטורה ב"אינדיפנדנט" הבריטי, שיוצא לאור גם בערבית, הרחיקו לכת כשאיירו את לוגו חיזבאללה - והאות א' בערבית מחזיקה ביפר שמתפוצץ בידה.
בכלי התקשורת הבינלאומיים פרסמו סרטונים של הפיצוצים ורגעי הבהלה, דיווחו על מניין הפצועים וההרוגים המתעדכן, ותהו כיצד התרחשו הפיצוצים ומהו הסיכוי למלחמה בין ישראל לחיזבאללה. באתרי החדשות ברחבי העולם הדגישו אמש (שלישי) כי ככל הנראה ישראל אחראית לפיצוצים בלבנון ובסוריה, אך ציינו שהיא לא לקחה אחריות עליהם. "אם פיצוצי הביפרים נגרמו על-ידי המוסד, תהיה הסלמה גדולה", נכתב בפרשנות של ה"גרדיאן" הבריטי. "פיצוץ של אלפי מכשירים, כשמספר ההרוגים עומד על תשעה לפחות, עלול להוביל למלחמה בין ישראל לארגון הלבנוני".
ברשת BBC ציינו כי חיזבאללה הבטיח להגיב על המתקפה יוצאת הדופן. "נראה שהארגון מחשיב את מה שקרה היום כהסלמה, ולא ברור מה יקרה בהמשך", דיווחה הרשת הבריטית.
תיעוד: אנשי חיזבאללה נפגעו כתוצאה מפריצה למכשירי קשר שנשאו איתם שהתפוצצו בדאחייה ובדרום לבנון

"הפיצוצים הקטלניים של הביפרים ששייכים לחיזבאללה יגרמו למבוכה עצומה ויזרעו כאוס", נכתב בפרשנות באתר של רשת סקיי ניוז. "זה באמת נראה כמו קטע מסרט ריגול הוליוודי. הביפרים של אנשי חיזבאללה התפוצצו במקביל בפרבר הדרומי של ביירות. ישראל לא לקחה אחריות, אך כל האצבעות יופנו לעבר המוסד, סוכנות הביון הישראלית שידועה בהתקפות רבות-תושייה נגד האויבים של ישראל".
בסקיי ניוז העריכו אמש כי המתקפה בלבנון "תגרום לחשש גדול בקרב אנשי חיזבאללה, שביטחונם נפגע כעת בצורה דרמטית כל כך, וייתכן שהיא גם תוביל לכאוס בשורותיו". באשר למתקפה עצמה נכתב באתר הרשת: "מבחינה טכנית ייתכן שלעולם לא נדע איך זה נעשה". שאלה זו העסיקה אמש כלי תקשורת מרכזיים אחרים.