1 צפייה בגלריה
מרדכי שולמן
מרדכי שולמן
חשוד בביצוע עבירות מין בילדים בני 5. המלמד מרדכי שולמן
מרדכי שולמן, צעיר בן 25 מירושלים, הוא החשוד בביצוע עבירות מין בילדים בני 5 אותם לימד בגני ילדים בחינוך החרדי בעיר. בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את ערעורו של החשוד על החלטת השלום להתיר את שמו בפרסום, החלטה שהתקבלה לאחר בקשת ynet וכלי תקשורת נוספים.
שולמן נעצר ב-11 באפריל - לפני חודשיים בדיוק - ובאחד מדיוני הארכות המעצר, המשטרה טענה כי הוא קשר את עצמו לחשדות שיוחסו לו, ואף הודה שצופה בתכנים פדופיליים ופורנוגרפיים. השופט עמיר שקד הסכים להאריך את מעצרו בארבעה ימים, ואסר לפרסם את שמו. בשל תקלה טכנית, הבקשה להתרת הפרסום לא נידונה, וכעבור כמה ימים שוחרר בהסכמת המשטרה בתנאים מגבילים.
מחאת ההורים מחוץ לבית המשפט

רק לפני שבועיים נקבע הדיון בנושא, בבית משפט השלום בירושלים, חודש וחצי לאחר הגשת הבקשה לפרסום שמו גם מצד כלי תקשורת, הגיע החשוד לבית המשפט. נציג המשטרה שזומן לדיון להציג את תיק החקירה לשופט לא הגיע לדיון - ועם סיומו הוחלט לשלוח את ההחלטה השיפוטית למשטרה ולעורכי דינו של החשוד.
אז, במפתיע, הגיע נציג מהמשטרה, אך הוא לא ידע לומר אם החקירה בעניין הסתיימה או לא. לאחר מספר ימים החליט בית משפט השלום להתיר את שמו לפרסום, אך סנגורו של החשוד הגיש ערער לבית משפט המחוזי בניסיון להפוך את ההחלטה.
בית משפט המחוזי הכריע בסוף השבוע כאמור להתיר את שמו בפרסום וקבע כי האינטרס הציבורי בעבירות מין מהסוג הזה והחשיבות להגעה למתלוננים נוספים גוברת על הזכות לשמו הטוב של החשוד. החקירה של הפרשה נמשכת במשטרה למרות שהחשוד שוחרר כבר לפני זמן רב בתנאים מגבילים.
עשרות הורים מירושלים מחו לפני כשבועיים מחוץ לבית משפט השלום בירושלים שדן אז בבקשה - ורדפו אחרי שולמן בסוף הדיון. אחד ההורים אמר ל-ynet: "אנחנו דורשים צדק - ושכל העולם ידע את שמו של הפדופיל הרשע הזה. הבן שלי נפגע כשהגיע למקום שאמור להיות בטוח". בסוף אותו דיון מילטו מאבטחי בית המשפט את החשוד עם בני משפחתו מההורים הזועמים - ואלה יצאו ללא פגע מהמחאה.