שר החינוך יואב קיש תועד היום (רביעי) מחולץ מעימות מול מפגינים אחרי סיור בבית הספר היסודי האלה בקיבוץ כפר מנחם שבשפלה. עשרות מפגינים צרו על בית הספר שבו לומדים מאז טבח 7 באוקטובר 40 מילדי קיבוץ ניר עוז, קראו בשמות החטופים שעדיין נמצאים בשבי חמאס - והביעו את מחאתם נגד קיש. שני מפגינים, בהם טייס במילואים, נעצרו לחקירה.
תיעוד העימות של המפגינים עם השר קיש

לקראת צאת השר מבית הספר, קראו לעברו המפגינים "בושה" ו"אתם הורסים את המדינה". שוטרים ומאבטחים הקיפו את השר ואפשרו לו לצאת בבטחה מתחום המוסד החינוכי, בזמן שהמפגינים ממשיכים להטיח בו האשמות שונות.
בעקבות המהומה, הסתדרות המורים הודיעה על השבתת הלימודים בבית הספר לשעה אחת מחר, בין 8 ל-9 בבוקר. לדבריה במהלך המחאה הייתה אלימות והסגת גבול מצד המפגינים: "עשרות מפגינים התפרצו היום לשטח בית הספר, שברו חלונות, עקרו ידיות של החדרים, שברו את דלת הזכוכית בספרייה והתפרצו למטבחון. מנהלת בית הספר ועובדי ההוראה דיווחו כי מדובר במחזה אימה והן חששו לביטחונן מול האלימות והונדליזם".
1 צפייה בגלריה
שר החינוך יואב קיש הגיע לביה"ס כפר מנחם, מפגינים חסמו את הכניסה ומנעו ממנו להיכנס
שר החינוך יואב קיש הגיע לביה"ס כפר מנחם, מפגינים חסמו את הכניסה ומנעו ממנו להיכנס
המפגינים מקיפים את קיש בצאתו מבית הספר
בהסתדרות המורים הוסיפו כי "האירוע החל בהפגנה מחוץ לכותלי בית הספר, במחאה על ביקורו במקום של שר החינוך, יואב קיש. כשהגיע השר החלה ההסלמה ומשתתפי ההפגנה קפצו מעל גדרות בית הספר והחלו להתפרע. בנוסף לפגיעה ברכוש בית הספר ובציוד, הם אף קיללו את צוות ההוראה והטיחו בפניהם קריאות גנאי".
בהסתדרות המורים הדגישו: "זכות המחאה והזעקה היא זכות יסוד אולם לא ייתכן שצוותי הוראה יחושו מאוימים. לא נאפשר התפרעויות בבית הספר. לא ייתכן שצוות שלם של הוראה יחשוש מאנשים שפלשו לבית הספר והשחיתו רכוש וציוד. לכן מחר נקיים שביתה בת שעה".
כבר אתמול נפוצה באזור השמועה שלפיה השר קיש מתכנן להגיע לבית הספר, שאליו פונו כאמור עשרות ילדים מהקיבוץ ש-40 מתושביו נרצחו, ועוד עשרות נחטפו במתקפת מחבלי חמאס. התושבים בכפר מנחם ובסביבה נקראו להגיע ולהפגין נגד השר.
סיסי אדר, מנהלת בית הספר האלה, ביקשה אתמול מההורים להרגיע את הרוחות: "קיבלנו הודעה ממשרד החינוך כי השר והצוות המקצועי מגיע לפגישה עם הצוות החינוכי של בית הספר", כתבה המנהלת להורים. "אנחנו כעובדי משרד החינוך מחויבים לעבודה תקינה, ונקיים את הפגישה עם הצוות המקצועי בהתאם. אבקש מכולם לנהוג בכבוד בדרך בה אנחנו נוהגים כתמיד בבית ספר האלה".
מהמשטרה נמסר: "כוחות משטרה פעלו בבית ספר בכפר מנחם, שבו התקיים ביקור של שר החינוך, שבמהלכו הגיעו למקום כמה עשרות מפגינים שחסמו את היציאה מבית הספר. שוטרי המחוז הדרומי פעלו על מנת לאפשר לשר לצאת מבית הספר בבטחה, וכן עצרו לחקירה שני מפגינים בחשד לתקיפה וניסיון תקיפה".
השר קיש אמר בתגובה: "ידעתי שמתוכננת מחאה, אבל אני לא חושב שמחאה כזו או אחרת צריכה למנוע ממני להגיע לפגוש את המורים. מה שהיה שם זו שנאה בעיניים שלא ראיתי במקום אחר. היו אלימים, הרביצו לשוטרים".
קיש אמר עוד: "אעשה את העבודה שלי, זה לא מרתיע אותי. זה הגיע למצב שהם נכנסים לבית הספר, שוברים את הזכוכיות. המורות היו לחוצות מהאירוע והיה צורך להזעיק כוחות. היחידים שמרוויחים מזה הם סינוואר וחמאס. זו לא מחאה למען החטופים, הייתה שם שנאה, זו הייתה הפגנה פוליטית. כואב לי שאנחנו בינינו לא יכולים להשאיר ויכוח לפסים לא אלימים".
בהמשך נערכו הפגנות מחאה נגד קיש גם סמוך לביתו בהוד השרון.
פורסם לראשונה: 17:19, 04.09.24