עו"ד נס בן נתן, סנגורו של החשוד
(צילום: נדב אבס)

לבית משפט השלום בראשון לציון הובא הערב (שבת) החשוד המרכזי ברציחתו של יזם הנדל"ן ניסים אסייג - קרוב משפחתו רוני לוי. בית המשפט האריך בשישה ימים את מעצרו של לוי, ששותק בחקירתו, ומאוחר יותר האריך בשלושה ימים את מעצרם של חשוד וחשודה בסיוע ללוי.
נציג המשטרה בדיון, איתן אנקרי, ביקש להאריך את מעצרו של לוי ב-15 יום, ואמר בדיון כי "מדובר באירוע חמור. נקטל אדם, איש משפחה. נעשו הרבה דברים להביאו למעצר ואנו נמצאים בפתחו של מעצר וחקירה מורכבת". הוא הוסיף: "החשוד שותק בחקירה שתיקה רועמת".
1 צפייה בגלריה
ניסים אסייג
ניסים אסייג
ניסים אסייג
(צילום: אלעד גרשגורן)
לוי, בן 59, נעצר אמש באשדוד - יותר מיממה לאחר האירוע. החקירה הוטלה על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב השפלה, והמשטרה ציינה כי בסיוע שוטרי תחנת ראשון לציון הם ביצעו פעולות חקירה מתקדמות ועצרו אותו באשדוד.
המשטרה מייחסת לשני החשודים שנעצרו מעורבות בהסתרת החשוד ברצח, אולם סנגורה של החשודה טען כי מעצרה הגיע כדי להפעיל לחץ על החשוד המרכזי. השופט קבע שרון דניאל כי "מדובר בחשדות נפרדים, וקיים חשד סביר אצל החשודה, הקושר אותה לעבירות המיוחסות לה. מספר מצומצם מהפעולות הדרושות כעת הן בנות שיבוש".
מחקירה ראשונית עלה כי אל"מ במיל' אסייג, בן 60, הגיע במונית לצורך מפגש עם החשוד בראשון לציון. כשירד מהמונית הוא שוחח איתו קצרות, ואז נורה מטווח אפס. לאחר הירי רץ אסייג בחזרה למונית, שהסיעה אותו לתחנת דלק בדרך המכבים, שם חבר לאמבולנס של מד"א שפינה אותו לבית החולים אסף הרופא במצב קשה - שם נקבע מותו כעבור מספר שעות.
מאות בני אדם השתתפו אתמול בהלווייתו של אסייג שנערכה בבית העלמין גורדון בעיר. אלמנתו צעקה: "קום בבקשה, קום. יישרף בגיהינום מי שעשה זה", וכמה מהנוכחים השיבו: "אמן". הבת הבכורה אמרה בדברי ההספד: "כל מי שמכיר אותו יודע שאבא שלי זה הדם שזורם לי בגוף. סליחה שלא נתתי לך נחת, שכל הזמן היית סביבי וסביב הילדים שלי. אתה האדם הכי טהור שאני מכירה וזה לא הגיע לך. אני אוהבת אותך יותר מאת עצמי".
תיעוד הרצח בראשון לציון

בענף הנדל"ן סיפרו כי אסייג הוא דמות "צבעונית" שפרצה בסערה לתחום ההתחדשות העירונית לאחר שסיים את תפקידו בצה"ל. החברה שהקים, NSA התחדשות עירונית, הייתה מעורבת במספר פרויקטים של "פינוי-בינוי" באור עקיבא ובפתח תקווה בהיקף של אלפי דירות. בין היתר חבר אסייג לחברות כמו נכסים ובנין והכשרת היישוב. אולם לדברי גורמים בענף, קשרים אלה לא המשיכו. בענף אומרים כי בשלב מסוים חבר אסייג גם לאיש הנדל"ן אדי אביטן, בעלה של זוכת מאסטר שף ונסה אביטן, ממורשעי "עוקץ המאה" בצרפת.
עורך הדין איתי בן נון, שמייצג את החשוד לסיוע ברצח מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר: "החשד לגבי החשוד הוא אך ורק סיוע לאחר מעשה. הוא אינו קשור למעשה הרצח. החשוד נעצר ביום ששי והחקירה יכולה היתה להסתיים כבר, אך היחידה החוקרת מתמהמהת ולכן הוארך מעצרו עד יום שני, תחת תשעה ימי מעצר שביקשה היחידה החוקרת".