פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ד') כתב אישום חמור נגד פרופ' מנחם (מני) אלקלעי, מומחה לאורוגינקולוגיה בגין עבירות מין. כתב האישום מייחס לנאשם, מנחם אלקלעי, ריבוי עבירות של אינוס במרמה לגבי מהות המעשה וכן עבירה של מעשה סדום במרמה. הפרשה נחשפה לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" ב-2021, אז פורסמו עדויותיהן של למעלה מ-35 נשים, שטענו כי נפגעו מינית על ידי אלקלעי במהלך בדיקות רפואיות במרפאותיו.
2 צפייה בגלריה
מנחם מני אלקלעי
מנחם מני אלקלעי
פרופ' מני אלקלעי
(מתוך אתר שיבא)
לפי כתב האישום, שהגישה עו"ד מיטל מור מפרקליטות מחוז תל אביב, שחלקים ממנו הוצאו לפרסום, הנאשם הינו רופא גניקולוג, מומחה ברפואת נשים ומיילדות וכן מומחה באורוגניקולוגיה, שהינה תת-התמחות במיילדות ובגניקולוגיה, העוסקת בהערכה, אבחון וטיפול בתחלואת דרכי השתן התחתונות, בצניחת אברי האגן, ובהפרעות בתפקוד סוגרי פי הטבעת.
בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, שימש הנאשם בין היתר כמנהל היחידה לאורוגניקולוגיה באגף נשים ויולדות במרכז הרפואי "שיבא" בתל השומר, וכן שימש באותו תפקיד באגף נשים ויולדות בבית החולים "פוריה". בנוסף, טיפל הנאשם במטופלות באופן פרטי, במרפאותיו שבעיר מודיעין וברמת גן.
בין השנים 2021-2013, בהזדמנויות שונות ובמרפאות השונות ובתשעה מקרים שונים, ניצל הנאשם את תפקידו ואת האמון שניתן לו על ידי המתלוננות המפורטות בכתב האישום, וכן את מצבן הגופני בעת בדיקתן. זאת, כאשר במהלך ביצוע הבדיקה הגניקולוגית או הטיפול הרפואי, החדיר הנאשם את אצבעותיו לנרתיקן של המתלוננות ובמקביל עיסה את הדגדגן שלהן, באופן שנחזה להראות כאילו עיסוי הדגדגן הוא חלק מהבדיקה או הטיפול הרפואי. במעשיו המתוארים כפי שהותר לפרסום, בעל הנאשם את המתלוננות, בהסכמה שהושגה במרמה, לגבי מהות המעשים.
נגד האורוגינקולוג פרופ' מנחם אלקלעי הוגשו 20 תלונות במשטרה אחרי פרסום העדויות ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". בעדויות סיפרו נשים כי נפגעו ממנו מינית בשעה שנבדקו אצלו בקליניקה. אלקלעי הושעה תחילה מבית החולים שיבא, שם שימש כמנהל היחידה לאורוגינקולוגיה, אבל המשיך לקבל מטופלות באופן פרטי. החקירה והתלונות שהוגשו נגדו הובילו את בית משפט השלום בתל אביב להרחיקו מעבודתו לחודש, ובהמשך ביקשה המשטרה לעשות זאת שוב – אבל לא לצמיתות. בחשיפת הפרשה סייעה הבלוגרית חני מלול.
2 צפייה בגלריה
אחת המתלוננות נגד פרופ' אלקלעי הגיעה לעימות
אחת המתלוננות נגד פרופ' אלקלעי הגיעה לעימות
המתלוננות נגד פרופ' אלקלעי
(צילום: מוטי קמחי)
"אני ממש מתרגשת מכך שסוף סוף הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד פרופ' מני אלקלעי על הפשעים שהוא עשה נגדי ונגד כל כך הרבה נשים", אמרה אחת המתלוננות העיקריות בפרשה, סיגל אדם. "אני כל כך שמחה שזה קורה. בשנתיים האלה הייתי בקשר עם הפרקליטות וביקשתי להתעדכן במה שקורה ואמרו שזה לוקח זמן. התקיפה שלי קרתה בינואר 2020 ואז הגשתי נגדו תלונה ומאז התיק התגלגל.
"בתחילת השבוע התקשרה אליי הפרקליטה ועדכנה אותי שבימים אלה מגישים נגדו כתב אישום אחרי שהחליטו שיש פה קייס משמעותי. אני כל יום נכנסת למערכת ומחכה לראות שההגשה הרשמית אכן קרתה ואכן זה קרה. הבוקר קיבלתי הודעה מהפרקליטה שיש עדכון בתיק וזו ההודעה שראיתי וזה באמת אחד הרגעים היותר שמחים שהאמת תצא לאור. אמנם יש עוד דרך ארוכה, אבל אני מוכנה ונחושה ומקווה שהוא יקבל את העונש שלו".