פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בת"א כתב אישום נגד מאמן הכדורגל חיים סירוטקין (53), שבמהלך עצרת מחאה נגד הממשלה שהתקיימה בת"א בתחילת אפריל, פגע עם רכבו בחמישה מפגינים וגרם להם לחבלות. כתב האישום הוגש לאחר שנדחו טענותיהם של עורכי דינו בשימוע. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשי פזיזות ורשלנות וחמישה מקרים של נהיגת רכב בקלות ראש אשר גרמה לחבלה של ממש, אך לא דריסה מכוונת. ראיה בתיק קובעת שלא הייתה תקלה ברכב בזמן התאונה, וזאת בניגוד לגרסאות של סירוטקין בחקירה.
תיעוד מתוך הרכב של הדורס חיים סירוטקין

לפי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד ניצן פרידמן מפרקליטות מחוז ת"א, ב-6.4.2024, בשעות הערב, התקיימה עצרת מחאה בצומת הרחובות קפלן ומנחם בגין בתל אביב, והמפגינים החלו לנוע על הכביש לכיוון צומת הרחובות מנחם בגין ושאול המלך. באותה עת, נהג הנאשם ברכבו, כשעימו רעייתו ושניים נוספים.
לנוכח הימצאותם של המפגינים בנתיב נסיעתו, עצר הנאשם את הרכב וכתוצאה מכך התפתח עימות מילולי, במהלכו גידפו הנאשם ורעייתו את המפגינים. שוטר שנכח במקום הבחין בעימות והורה לנאשם לנסוע אחריו בנסיעה איטית, במטרה לחלצו באופן בטוח מהצומת.
הנאשם נסע בהכוונת השוטר בנסיעה איטית, כשלפתע האיץ ברכב, באופן רשלני, נמהר וחסר זהירות, שאינו מתאים לתנאי הדרך ולנוכחות המפגינים על הכביש, תוך שהוא סוטה ברכב ימינה ושמאלה. הנאשם המשיך בנסיעתו המהירה לכיוון רחוב שאול המלך, עד שנעצר. כתוצאה מנהיגתו הפרועה, פגע הנאשם באמצעות הרכב בחמישה מפגינים וגרם להם חבלות. יחד עם כתב האישום, הגישה הפרקליטות לבית המשפט בקשה להורות על הארכת תנאים מגבילים של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, בהם עיכוב יציאה מהארץ ופסילת רישיון הנהיגה.
1 צפייה בגלריה
הנהג הדורס מובא להארכת מעצרו בשלום תל אביב
הנהג הדורס מובא להארכת מעצרו בשלום תל אביב
סירוטקין בהארכת המעצר. שינה גרסאות בחקירה
(צילום: מוטי קמחי)
בין החומרים שיוצגו במשפט הם מסמכי בוחני תנועה אשר בחנו את רכבו והוא נמצא תקין. המסמכים מראים כי ההגה והבלמים תקינים, בוצעה בלימת חירום והרכב הגיב, בוצעה בלימה רגילה והרכב הגיב ובלם היד נלחץ והגיב. כמו כן, נקבע כי היה מגע בין הולכי הרגל לרכב וכי על-פי ניסוי שדה הראייה ניתן להבחין בהולכי הרגל במרחק של 80 מטרים ולפיכך הוא היה צריך להבחין בהם.
בחקירה גם נגבתה הודעתו של נדב גרוס, נציג חברת לובינסקי, בה הוא הסביר כי התערבותו של הנהג שמשפיעה על פעילות הרכב, כך שאף אם ישנו הולך רגל אל מול הרכב ואולם נהג הרכב לוחץ על דוושת הגז, הרכב יאיץ. כמו כן, העד הסביר כי כפי שניתן לראות בפלט המחשב של הרכב, ישנן תקלות ישנות ברכב שאינן קשורות להאצה או לבלימה. ראיה נוספת היא פלט המחשב של רכבו של הנאשם – בו ניתן לראות כי לא הייתה תקלה ברכב בשעת התאונה.
בחקירתו הראשונה והשנייה טען כי לא התכוון לדרוס את המפגינים וכי רכבו האיץ ללא שליטה. לדבריו, רכבו היה תקוע גם לאחר שהוא לחץ על דוושת הגז ולפתע האיץ הרכב. בחקירתו השלישית טען כי יכול להיות שלחץ על דוושת הגז תוך מחשבה כי מדובר בדוושת הברקס או לחילופין הגז נתקע לו. לדבריו, הוא סבר כי לאורך השניות של התאונה כי דוושת הגז נתקעה לו.
שמשון וייסשמשון וייסצילום: לירן יוחאי
לירז מאירלירז מאירצילום: ינאי יחיאלי
סנגוריו עו"ד שמשון וייס ולירז מאיר מסרו בתגובה: "ברור היום על-פי עובדות כתב האישום שהוגש, שלמרשי לא הייתה כל כוונה לדרוס מפגינים או לגרום להם לנזק. כעת אנו צפויים להליך משפטי בבית המשפט במסגרתו נמשיך לעמוד על חפותו ואנו משוכנעים שנצליח לשכנע את בית המשפט בחפותו של סירוטקין".