תיעוד: שוטרים פועלים באלימות במהלך פינוי מתנחלים באביתר

בתיעוד חדש מהפינוי שנערך במאחז הבלתי-חוקי אביתר שבשומרון לפני כשבועיים נראה שוטר מג"ב כשהוא מכה ילד בן 12 בראשו במהלך פינוי שהתרחש על גג אחד המבנים. בסרטון נראים הלוחמים נאבקים להוריד ילדים מגג מכולה. מצד אחד ניסו השוטרים לא להפיל אותם, ומצד שני אחד השוטרים תועד כאמור כשהוא מכה את הילד. בעקבות התיעוד פנה עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו במכתב למח"ש בדרישה שתחקור את השוטר.
5 צפייה בגלריה
שוטר מכה נער בפינוי אביתר
שוטר מכה נער בפינוי אביתר
מתוך האירוע
במכתבו הציג ויזל שני מקרים של הפעלת אלימות לכאורה מצד שוטרי מג"ב נגד המתנחלים, שכללו מכות בראש וחניקה. ויזל תיאר את מקרה האלימות הראשון, וכתב כי "בשעת בוקר התבצע פינוי של מתיישבים מהיישוב אביתר. הקטין וחבריו עלו על גג מכולה על מנת להקשות על פינויים מהמקום. שוטרים שהיו שם עלו אף הם לגג המכולה והחלו לפנות את הקטינים. במהלך הפינוי תפסו הנילון ושוטר נוסף את הקטין. בזמן שבו הקטין הוחזק על ידי שני שוטרים, הטיח הנילון שלוש מכות עוצמתיות בראשו של הקטין".
ויזל תיאר במכתב אירוע נוסף: "המתלונן הוכנס לטיולית ששימשה לפינוי התושבים מהיישוב. או אז, תקף אותו הנילון בצורה אלימה תוך שהוא חונק אותו בברוטליות. כתוצאה מהחניקה החזקה השתנה צבע פניו של המתלונן המבועת, ואף ניתן לשמוע כיצד הוא מתקשה להוציא קול מגרונו. לאחר החניקה הפיל הנילון את המתלונן על ריצפת הטיולית והחווה לעברו תנועה מאיימת, אך למזלו של המתלונן, שוטר אחר שנכח במקום ראה את התקיפה וחדל את הנילון".
5 צפייה בגלריה
חיילים ומתנחלים באביתר
חיילים ומתנחלים באביתר
תיעוד מההתקהלות במאחז
(צילום: tps)
פינוי הצעירים מאביתר התארך ונמשך כיומיים, בעקבות הכמות האדירה של האנשים שהגיעו לגבעה והרצון של הכוחות לעשות זאת ללא אלימות. המתנחלים עלו לאביתר לאחר הפיגוע הקשה בחווארה שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב לפני כשבועיים. למרות החיילים שנמצאים במקום והיו אמורים למנוע כניסת מתנחלים, השער נפתח וההמון עלה לגבעה. לאחר שהתברר כי ישנם מאות רבות במקום החלו במערכת הביטחון להזרים כוחות לגבעה והחלו בפינוי.
מסרטונים עולה כי הופעלה אלימות כלפי המתנחלים בחלקים מהפינוי. כזכור, גם לפני כחודש בפינוי כרם בבנימין עלו טענות דומות. אז, הגיעה חברת הכנסת לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) וניסתה לעצור בגופה את הכוחות. בשלב מסוים הקיפו אותה מספר שוטרים ולא נתנו לה לזוז. לטענתה, היא חוותה הטרדה מינית באירוע. גם באותו פינוי הוגשה תלונה במח"ש, שעדיין מתנהלת.