נציגי משפחות החטופים בדרך לדרוש צדק בהאג: ביום ה-131 למלחמה, ובזמן ש-134 חטופות וחטופים עדיין מוחזקים בידי חמאס בעזה, יוצאים נציגי משפחותיהם בטיסת אל על 131LY לבית הדין הפלילי הבינלאומי כדי להגיש תלונה נגד ראשי חמאס. רגע לפני העלייה למטוס, נשאו נציגי המשפחות דברים: "היום אנחנו עושים היסטוריה".
נציגי משפחות החטופים רגע לפני העלייה למטוס בדרך להאג
(צילום: יעל צ'כנובר)

עופרי ביבס, אחותו של ירדן ביבס, גיסתה של שירי ודודתם של כפיר ואריאל שנמצאים בשבי החמאס, אמרה: "131 ימים עברו, ובמהלך השבועות הארוכים האלה ציינו את יום הולדתו הראשון של כפיר הקטן שלנו, יום ההולדת העצוב בעולם. באותה שבת המחבלים הטרוריסטים שרפו את סבא וסבתא של אריאל וכפיר, הוריה של שירי, מרגיט ויוסי ז"ל. שני ילדים, אחד בגיל ינקות ואחיו הגדול שעוד לא ידע כי קיים רוע בעולם כלל, ושני הוריהם, נמצאים בשבי ארגון טרור שאנשיו רצחו, עינו ואנסו.
"כבר ארבעה חודשים שאנחנו לא יודעים מה עלה בגורלם של שירי ושני הקטנים. לגבי אחי ירדן אנחנו יודעים. מידע שאמור להיות מקל, מעורר תקווה, אבל ירדן מוחזק כבר ארבעה חודשים מתחת לאדמה קרה ורטובה. כלוא בתא קטן, ללא אוויר, ללא מזון, מבלי לראות אור יום. הוא נאלץ להתמודד עם הטרור הפסיכולוגי האיום ביותר שמטרתו לשבור לא רק את גופו הדואב, אלא גם את נפשו.
הכותרת
היחידה שמאחורי המבצע הנועז לחילוץ החטופים
21:57
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים בנתב"ג
מסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים בנתב"ג
משפחות החטופים בנתב"ג
(צילום: יעל צ'כנובר)
"היום אנחנו עושים היסטוריה ומגיעים להאג, לבית הדין הפלילי הבינלאומי. זהו שלב חשוב מאוד במאבקנו, כחלק מאזרחי המדינה וכחלק מאזרחי העולם, לזעוק 'לא עוד!'. האנושות כולה חייבת לעמוד איתנה אל מול צבא טרור עולמי שחמאס הוא גדוד אחד הפועל בשליחותו. מפלצות האדם שפגעו בנו ובמשפחותינו הן יורשותיו של היטלר, אייכמן וגבלס, אנשים שהחשבון כבר בא עימם. כעת הגיע הזמן לעשות זאת שוב. זה לא רק הסיפור שלנו. אם לא נעצור זאת, מחר יהיה זה הסיפור של העולם כולו".
ענבר גולדשטיין, דודתם של אגם, גל וטל גולדשטיין אלמוג ששוחררו משבי חמאס יחד עם אימם חן, שאחיה נדב ואחייניתה ים נרצחו בביתם בכפר עזה, אמרה: "7 באוקטובר הוא מכת הבכורות של המשפחה שלי. ההורים שלי איבדו את בנם הבכור, נדב, שנרצח באכזריות יחד עם בתו הבכורה, ים. לזכרו של אחי ומתוך תחושת השליחות והמחויבות הלאומית שבחרה בי, וכנראה שגם בכל מי שעומד כאן איתי, אנחנו נוסעים לבית הדין הפלילי בהאג למען יראו וייראו.
"אנחנו נוסעים לזעוק את זעקתם של אלה שקולם לא נשמע. אנחנו נוסעים כדי להבטיח שאיננו רק צופים בהיסטוריה בעודה קורית, אלא כותבים אותה, הלכה למעשה, בעצמנו ובמילותינו. אנחנו דור השבעה באוקטובר. זו המשימה של כולנו, זו המלחמה של כולנו, זו המדינה של כולנו. בשמי ובשם בני המשפחות שאיתי, אני מתחייבת לעשות כל שביכולתי כדי להביא צדק ולפעול עבור תקומת המדינה. כולי תקווה שגם העולם ישכיל לעשות זאת למשמע העדויות, ויחד נביא לקיצו את הפרק העגום ביותר בהיסטוריה שלנו. הגיע הזמן שייעשה צדק. מחזירים אותם הביתה. עכשיו. בשם ישראל נעשה ונצליח".
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים בנתב"ג
מסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים בנתב"ג
"שהעולם יידע". בדרך להאג, עם איתי רגב ששוחרר בעסקת החטופים
(צילום: יעל צ'כנובר)
הדר דניאל ורומי כהן, אחיותיהם התאומות של עוז דניאל ונמרוד כהן אשר נחטפו יחד מאותו הטנק, נשאו גם הן דברים. "ראיתי את אחי התאום נחטף באכזריות וזה הזיכרון האחרון שלי ממנו", אמרה רומי. "אני פונה לכל הצעירים והצעירות שבגילי בעולם: תתעוררו – תסתכלו על העתיד שלכם! זה תלוי בנו. אנחנו דור העתיד והכוח לשינוי נמצא בידיים שלנו. אנחנו חייבים להיות בצד הנכון של ההיסטוריה ולהשפיע על העתיד של כולנו. אני מדברת אליכם בגובה העיניים, בתור נערה בת 19. לי זה קרה, אבל אני לא רוצה שזה יקרה גם לכם".
"אני בת 19, רק התחלתי", אמרה הדר, "את המשך חיי אני רוצה להעביר עם עוז כאן איתי. זה שהיום זה קרה בישראל לא אומר שמחר זה לא יקרה באירופה או ארצות הברית. חייבים להתעורר! הדור שלנו הוא שיקבע איך ייראה העתיד, ולכן עלינו לעשות הכול כדי לוודא שהמשך חיינו לא ייראה כפי שהוא כרגע. הגיע הזמן שהצדק ייעשה".
זיו עבוד, בת הזוג של אליה כהן שנחטף ממסיבת הנובה, נמלטה מהמסיבה והסתתרה במיגונית יחד עם אליה ועם אחיינה ובת זוגו שנרצחו: "אני שחוויתי זוועות, איבדתי את היקרים לי ובן זוגי עודנו נמצא במרתפי החמאס, מצפה כי התלונה ולאחריה התביעה, תביא עימה צדק פרטני לכל אחד ואחת ממשפחות החטופים, מהמשפחות השכולות, מפגועי הלב והנפש, וגם צדק עולמי והבנה חד-משמעית שיש לנו עסק עם ארגון טרור סדיסטי ואכזר. אני כאן כדי לחשוף לעיני העולם כולו, דרך העיניים שלי שראו הכול, את מה שעלול לקרות גם לקרוביהם ולהם עצמם, כי אחרי ישראל הם יגיעו לאירופה ולארה"ב ולכל מפת העולם, אם לא נעלים ביחד ארגוני טרור רצחניים כאלו".