יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיתף אמש (שישי) סטורי שבו נכתב כי הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר וראש אמ"ן הפורש אהרון חליוה הם "שלושה כישלונות קטלניים". את השיתוף עשה נתניהו הבן ממיאמי, שם הוא מתגורר בשנה האחרונה - גם בזמן המלחמה.
2 צפייה בגלריה
 יאיר נתניהו בדיון בביהמ"ש השלום כפ"ס
 יאיר נתניהו בדיון בביהמ"ש השלום כפ"ס
יאיר נתניהו. עזב את הארץ לפני יותר משנה
(צילום: יאיר שגיא)
"מלך הקונספציה", נכתב בסרטון בסטורי, שעוסק ביו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ. הסרטון ששיתף נתניהו הבן מאשים אותו במינוי ה"כישלונות הקטלניים". כמה שעות לאחר השיתוף, בנו של ראש הממשלה העלה תמונה מאימון בחדר כושר.
נתניהו הבן, בן 32, עזב את הארץ לפני כשנה - כמה ימים אחרי הלילה שבו אביו, ראש הממשלה, הודיע על החלטתו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט בצעד שהוביל למחאת ענק - ובסופו של דבר לא התממש, לאחר שנתניהו חזר בו. בתחילה שהה יאיר נתניהו בפורטו ריקו, ובהמשך עבר להתגורר במיאמי. בחודש נובמבר האחרון הגיע לביקור קצר בישראל.
2 צפייה בגלריה
סטורי של יאיר נתניהו באינסטגרם
סטורי של יאיר נתניהו באינסטגרם
הסטורי ששיתף יאיר נתניהו
לפני כחודשיים פרסם ה"דיילי מייל" הבריטי תמונות של יאיר מבלה על מרפסת בדירת היוקרה שבה הוא שוהה בפלורידה, ועלותה נאמדת בכ-5,000 דולר בחודש. בכתבה נמתחה ביקורת חריפה על בנו של ראש הממשלה, שנהנה, לדברי העיתון, מאורח חיים יוקרתי בארה"ב, בזמן שבישראל מתחוללת מלחמה קשה.
עוד נטען כי הוא נהנה מאבטחה צמודה של שני מאבטחי שב"כ שמתלווים אליו "כשהוא הולך לחדר הכושר, לבריכה, ובכל פעם שהוא עוזב את קומת הדירה שלו". עוד צוין כי נתניהו לא עובד ולא יכול להשיג עבודה מכיוון שאינו אזרח אמריקני, ובמקום זאת הוא "נשאר ער עד מאוחר כדי לפרסם ברשתות החברתיות פוסטים בעד אבא שלו ולריב עם יריביו הפוליטיים".
יאיר נתניהו אף פנה לאחרונה לקונסוליה הכללית של ישראל במיאמי וביקש להיקלט כעובד בקונסוליה בסטטוס עובד אית"ן (אזרח ישראלי תומך נציגות) בכל תפקיד שיידרש. הפנייה שלו הייתה אישית, והוא לא ציין בה באיזה תפקיד הוא מעוניין לעבוד - אך יש להניח שיבקש להשתלב בעבודת ההסברה. לנתניהו יש דרכון דיפלומטי, אך זה אינו מאפשר שהייה בלתי מוגבלת בארה"ב.
בנו של ראש הממשלה גם שיתף את סרטון ההמרדה שפורסם ברשתות בחודש שעבר, אך אביו לא התייחס לכך - אלא הסתפק בתגובה שבה אמר: "ראש הממשלה הזהיר פעמים רבות מפני הסכנות שבתופעת הסרבנות והגישה המתירנית כלפיה. ראש הממשלה עקבי בעמדתו זו, הוא דוחה על הסף כל גילוי של סרבנות מצד כלשהו, ומצפה מכל המערכות לטפל בהם באופן שוויוני".
זו לא הפעם הראשונה שיאיר נתניהו משתף פוסטים נגד בכירים במערכת הביטחון. בעבר תקף גם את הרמטכ"ל ואת ראש השב"כ - שלגביו טען שהיה מעורב בהפיכה נגד אביו. לפי דיווחים שונים, יאיר נתניהו גם המליץ לאביו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט שקרא להסכמה רחבה במהפכה המשפטית - פיטורים שאביו ביטל בעקבות מחאת הענק שפרצה. נתניהו הבן גם תמך בשחרור רוצח בני משפחת דוואבשה מהכלא, תוך ביקורת על שב"כ.