מתקפה קטלנית ראשונה של החות'ים, ארבעה חודשים אחרי שהחלו לתקוף ספינות ליד חופי תימן בגלל המלחמה בעזה. גורמים אמריקניים אמרו הערב (יום ד') כי לפחות שלושה מלחים נהרגו ועוד שישה נפצעו במתקפה על ספינת משא ששטה במפרץ עדן. מוקדם יותר דיווח גורם בענף הספנות לסוכנות הידיעות רויטרס ששלושה מאנשי הצוות של הספינה True Confidence נעדרים, וכי עוד ארבעה מלחים נכוו קשות בשריפה שפרצה על הסיפון.
הספינה, שמופעלת על ידי חברה יוונית ושטה תחת דגל ברבדוס, נפגעה בסביבות השעה 10:30 (שעון ישראל) כשהייתה במרחק של כ-92 ק"מ דרומית-מערבית לעיר עדן שבדרום תימן. היא הפליגה מסין ועשתה את דרכה לג'דה שבסעודיה. לפי הדיווחים הצוות נטש את הספינה בסירות הצלה, והשריפה שפרצה על הסיפון נמשכת גם כעת. בעלי ומפעילי הספינה דיווחו כי היא נסחפת כעת בזרמי הים, וכי על הסיפון היו 20 אנשי צוות ושלושה מאבטחים חמושים.
הערב, שעות אחרי הפגיעה בה, קיבלו המורדים בתימן אחריות רשמית על המתקפה הקטלנית הראשונה שלהם, מאז שהחלו לתקוף ספינות במפרץ עדן ובים האדום בעקבות המלחמה בעזה. דובר הכוחות החות'יים, יחיא סריע, אמר כי התקיפה בוצעה באמצעות מספר טילים ימיים: "הפגיעה הייתה מדויקת". לטענתו, הספינה הותקפה אחרי שהצוות שלה "דחה את הודעות האזהרה של חיל הים החות'י".
בהצהרה ששודרה בטלוויזיה התימנית טען סריע כי הספינה שהותקפה הייתה אמריקנית, אך לא ברור על סמך מה הוא טוען זאת. החברה שאליה היא שייכת, True Confidence Shipping SA, רשומה על כתובת בליבריה, והחברה שמפעילה אותה הינה יוונית. החברות פרסמו מוקדם יותר הערב הודעה משותפת שבה הכחישו כל קשר ל"יישות אמריקנית" כלשהי.
בתימן דווח כי הספינה "מתחילה לטבוע", אבל לדיווח הזה אין כעת אימות ולא ברור מה אמינותו. חברת האבטחה הימית הבריטית "אמבריי" דיווחה כי ספינת המשא הותקפה מעט אחרי שהחות'ים דרשו ממנה בקשר הרדיו לשנות את מסלולה. ספינות שהיו באזור דיווחו כי בהמשך נשמע פיצוץ עז ועמוד עשן גדול היתמר בשמיים. סוכנות אבטחה ימית אחרת, של האיחוד האירופי, ציינה כי בעקבות התקרית נשלחו ספינות אחרות כדי לסייע לצוות.
פיקוד המרכז של ארה"ב (CENTCOM) פרסם תיעוד מהנזק שנגרם לאוניית המשא. "החות'ים הרגו אזרחים חפים מפשע במתקפת טילים", צוין בפתח ההודעה. "בסביבות השעה 11:30 בבוקר (שעון צנעא), שוגר טיל בליסטי נגד ספינות מאזור הנשלט על ידי החות'ים לעבר ספינת המשא True Confidence. הטיל פגע בכלי השיט, והצוות דיווח על שלושה הרוגים, לפחות ארבעה פצועים, בהם שלושה במצב אנוש, ועל נזק משמעותי לספינה".
החות'ים, נזכיר, החלו באמצע חודש נובמבר לתקוף ספינות סוחר עם טילים וכטב"מים – בניסיון לשבש את נתיבי הסחר הקריטיים לכלכלה העולמית, במה שהם מתארים כמקפיין "סולידריות" עם הפלסטינים בעקבות המלחמה בעזה. בסוף השבוע האחרון טבעה לראשונה ספינה שתקפו, Rubymar הבריטית, אך הצוות שלה לא נפגע ונטש אותה כמה ימים לפני שהספינה שקעה למצולות (תקרית שמעוררת כעת חשש לאסון סביבתי). עד כה לא דווח על הרוגים במתקפות החות'ים, או על נעדרים ופצועים קשה.
החות'ים הם בעלי בריתה של איראן – שמממנת אותם ומספקת להם את כלי הנשק שלהם, ולפי הדיווחים גם מסייעת להם במתקפות נגד ספינות ומספקת להם מודיעין. בעבר דווח כי לצד קצינים ממשמרות המהפכה שנשלחו "לפקח" על החות'ים, גם חיזבאללה מסייע להם. בעקבות מתקפות החות'ים פתחו נגדם ארה"ב ובריטניה בקמפיין הפצצות מתמשך, שבו דווח על עשרות הרוגים בקרב המורדים בתימן, אבל נראה שהם ממשיכים להחזיק ביכולות צבאיות משמעותיות.
המתקפה הקטלנית היום מגיעה שעות אחרי שצבא ארה"ב הודיע כי סיכל אמש מתקפה ששיגרו החות'ים לעבר משחתת של הצי האמריקני בים האדום, USS קרני שלוקחת חלק משמעותי בסיכול המתקפות שלהם. לפי הודעת פיקוד המרכז של הצבא האמריקני (CENTCOM), כוחותיו יירטו במתקפה הזו כטב"מים וטיל בליסטי. מעט אחר כך, נמסר, הצבא האמריקני השמיד מהאוויר, באזורים בתימן שנמצאים בשליטת החות'ים, שלושה טילים נגד ספינות ושלושה כלי שיט בלתי מאוישים שנשאו מטעני נפץ. נמסר כי התקיפה הזו נועדה לצורכי הגנה בלבד.
המתקפה האחרונה של החות'ים על ספינת סוחר אירעה שלשום, ובה נפגעה במפרץ עדן ספינת משא של ענקית הספנות העולמית MSC, שבסיסה בשווייץ. הספינה, MSC Sky II, נפגעה מטיל חות'י אך הנזק שנגרם לה לא היה משמעותי – והיא המשיכה במסעה לג'יבוטי (אליה הפליגה מסינגפור). לא היו נפגעים. הצי ההודי פרסם היום תמונות שבהן נראו כוחותיו נחלצים במסוק לעזרת הספינה, ומסייעים לכבות את האש שפרצה על אחת המכולות שנשאה.
מתקפות החות'ים הובילו לשיבוש משמעותי בנתיבי השיט הקריטיים לכלכלה העולמית, בפרט בתעלת סואץ במצרים – שכדי לעבור בה יש צורך לשוט גם בים האדום. באו"ם הזהירו לאחרונה כי נפח התנועה המסחרית בתעלת סואץ ירד ביותר מ-40%. כדי להימנע מהסכנה כמה חברות ספנות מעדיפות כעת לשוט בנתיב שיט ארוך הרבה יותר, זה שעוקף את יבשת אפריקה, באופן שעורר חשש בעולם מעליית מחירים.