צה"ל ושב"כ הודיעו כי בתקיפת מטוס הקרב אתמול (חמישי) בטול כרם חוסלו לפחות שבעה מחבלים, "בזמן שהתכנסו להוצאת מתווה טרור בטווח הזמן המיידי". יעד התקיפה, שחוסל, הוא ראש תשתית הטרור של חמאס בטולכרם, זאהי עופי. לפי צה"ל, עופי היה "פצצה מתקתקת" ולקראת 7 באוקטובר תכנן להוציא אל הפועל פיגוע גדול ומשמעותי.
זירת התקיפה בטול כרם

1 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בטול כרם
תקיפות צה"ל בטול כרם
תקיפת צה"ל בטול כרם
בין המחבלים שחוסלו, כך נמסר מצה"ל ושב"כ, היה גם מחבל מרכזי בהתארגנות הטרור של הג'יהאד האיסלאמי פלסטיני במרחב, ג'ית רדואן. "עד כה, ניתן לאמת את חיסולם של שבעה מחבלים בתקיפה, בהם מחבלים מחמאס והג'יהאד האיסלאמי פלסטיני, שעסקו בין היתר בייצור מטענים ובפעילות טרור נגד מדינת ישראל וכוחות צה"ל", נמסר.
לפי הודעת צה"ל אמש, עופי שחוסל תכנן והוביל את ניסיון פיגוע רכב התופת בעטרת בספטמבר. "במסגרת תפקידו סיפק אמצעי לחימה לפעילי טרור רבים במרחב ותכנן להוציא פיגועים משמעותיים רבים נוספים ליישובים באיו"ש ולעורף הישראלי", צוין. "הוא לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מספר פיגועים משמעותיים ועצימים נגד אזרחים בשטחי יהודה ושומרון, בתוכם פיגועים שבהם נפצעו אזרחים ישראלים. במסגרת זו, פעל לבסס תשתיות טרור מטעם חמאס וסייע לפעילי טרור במרחב לבצע פיגועי ירי ותופת משמעותיים". בתקיפה, חוסל גם רית' רדואן, מפקד התארגנות הטרור במחנה הפליטים טול כרם.
מדובר בתקיפה הראשונה שבוצעה בטול כרם באמצעות מטוס קרב מאז האינתיפאדה השנייה. עד כה, במעט הפעמים שבהם תקפו ביהודה ושומרון, הפציצו מטוסי קרב רק בג'נין ובשכם.
דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רדינה, גינה את מה שכינה "ההסלמה במעשי הטבח הישראליים", ואמר כי "האחרון שבהם היה הטבח במחנה טול כרם - מה שגרם לעשות הרוגים ופצועים". בטול כרם הוכרזה שביתה כללית היום.