תושבי מג'ד אל-כרום שליד כרמיאל עדיין מתאוששים מהפגיעות הישירות של רקטות בבית ובאתר בנייה בבית ספר מוקדם יותר היום (רביעי), שבמזל גרמו "רק" לארבעה פצועים באורח קל ולנזק כבד לרכוש, ולא הסתיימו באסון. "יצאתי לקניות יחד עם הילדה, ואז התחילו האזעקות ושמענו את הפיצוצים", סיפרה תושבת המקום. "לא ידעתי לאן ללכת ומה לעשות, ברחנו לאחד הבתים - וכמעט נהרגנו". כתוצאה מהפגיעות נפצעו שלושה גברים ואישה כבני 50.
התיעוד ממג'ד אל-כרום

9 צפייה בגלריה
נזקי הנפילה במג'ד אל כרום
נזקי הנפילה במג'ד אל כרום
נזקי הפגיעות במג'ד אל-כרום
9 צפייה בגלריה
נפילה במג'ד אל כרום
נפילה במג'ד אל כרום
אחת הרקטות, רגע לפני שהתפוצצה במג'ד אל-כרום
היא מוסיפה כי "בנס נשארנו בחיים. אנחנו עוברים ימים קשים מאוד", ומבקשת להדגיש את סוגיית היעדר המקלטים ביישוב: "חשוב להעלות את הנושא. לא יכול להיות שביישוב אין מקלטים. אנחנו בסכנת חיים והמדינה מפקירה אותנו. מבחיתה לא מעניין אותה הערבים". כולם יודעים ושותקים". בזמן האזעקות והנפילות תושבים, ובהם ילדים, נצפו מסתתרים בתוך גלילי בטון שאינם מיועדים לשמש מרחב מוגן.
תושב מג'ד אל-כרום עסאם חטיב התייחס גם הוא לנושא המקלטים, ואמר כי "אנחנו לא מוכנים כפי שמוכנים בחברה היהודית, זו האמת וזה המצב הנוכחי. מקווה שיביאו לנו עוד מקלטים, שתפסיק המלחמה ושיהיה שלום בין כל השכנים שלנו". לדבריו, במועצה "לא מוכנים למלחמה אפילו ב-5%. למשל, אני בונה בית ויש לי מקלט אחד, שנכנסו בו היום כמעט 100 בני אדם. כולם רצים כי אין לאן ללכת. אנחנו שנה במלחמה ופיקוד העורף וכל האחראים היו צריכים כבר לדאוג למקלטים. למזלנו יש אזעקת שמתריעות, אם לא - התוצאות היו קשות".
עלי נאסר, גם הוא תושב המקום, סיפר כי "שמענו את הפיצוצים ותוך שניות היו נפילות. לקח כמה שניות להבין שהיו כמה נפילות - אחת בבית, והשנייה באתר בנייה של בית ספר. תודה לאל היו ארבעה פצועים קל. זה היה נס, ממש נס מה שקרה פה".
העיתונאי מבדא פרחאת טען כי "אנחנו בתקופה הכי קשה. היום הרגשנו יותר בסכנת חיים עקב הנפילה. לא פשוט להתמודד עם אווירה כזו. ילדים מפחדים מאוד. אנחנו חברה מופקרת בגלל המחסור במקלטים. ביום כזה יכולנו לאבד המון אנשים. מקווה לראות התייחסות מהאחראים לגבי המקלטים ולא להשאיר חברה שלמה ללא פתרונות".
"ראינו את המוות מול העיניים", אמרו תושבים במג'ד אל-כרום. "זה היה מאוד מסוכן ולצערנו אין אצלנו מקלטים. הפעם בנס לא היו הרוגים, אולי בנפילה אחרת יהיו הרוגים ואסון קשה ומזעזע". דובר צה"ל מסר כי במטח הכבד בשעה 14:16 לעבר היישובים באזור כרמיאל וסביבתה זוהו חוצים משטח לבנון כ-30 שיגורים. מרבית הרקטות יורטו לטענת לפי צה"ל.
תושב ג'דיידה מכר מוחמד כיואן שיתף כי "בכך פעם שיורים אני מתחיל לחפש מקום בטוח להיות בו. ועדיין הסכנה רודפת אותנו ואין לנו כתובת. בזמן מלחמה שוכחים את הערבים. אם היינו בתקופת בחירות אז היינו מקבלים הבטחות ויחס אבל הכל שקר זמני". תושב טורעאן שבגליל התחתון סיפר: "אתמול בשעות הלילה היו המון פיצוצים מעל היישוב, ואין אצלנו מקלטים. אם יתחילו לירות כפול במלחמה הזו, אז רוב ההרוגים יהיו ערבים כי בכל היישובים הערביים חסרים מקלטים".