אב המשפחה בבית החולים: "רשלנות פושעת של השלטונות"

בזמן שאשתו ובנו מאושפזים בטיפול הנמרץ בשיבא, איהאב רינאווי (53) מהכפר ריינה הסמוך לנצרת שחזר בצהריים (ראשון) את התאונה הקשה שאירעה אתמול במהלך חופשתם בעקבה.
רינאוי, שמצבו כעת מוגדר קל עד בינוני, סיפר כי הגיע לעקבה לנופש יחד עם שתי משפחות נוספות. "שכרנו אבוב לארבעה אנשים, אני, אשתי אבתיסאם, הבן שלי פארס ובן של חברים, ואסים", סיפר רינאווי ל-ynet. "משום מקום הגיעה היאכטה, שנכנסה למקום שאסור לה להיות בו, ושטה במהירות מופרזת לכיוון שלנו. כולנו עפנו מהאבא, אשתי סבלה מחבלות קשות מאוד, גם הבן שלי. הלוואי שיכולתי לעשות משהו".
3 צפייה בגלריה
איהאב רינאוי
איהאב רינאוי
איהאב רינאווי בבית החולים
(צילום: יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
משפחת רינאוי בחופשה בעקבה, ירדן
משפחת רינאוי בחופשה בעקבה, ירדן
בני המשפחה בחופשה בעקבה
איהאב ציין כי הוא והילד ואסים נפלו מיד למים - ולאחר שנמשו הבחין באשתו שנפגעה בפניה ובבנו מחוסר ההכרה. האב שיתף כי המבלים שהיו על היאכטה מיהרו להעלות אותם על הסיפון והביאו אותם אל החוף. "המקום היה מלא בבקבוקים של וויסקי, וודקה, כל מה שבא ליד", אמר איהאב שמעריך שמדובר בתושבי רבת עמון. "זאת הייתה יאכטה מפוארת, מתאר לעצמי שהם אנשים מיוחסים. זאת רשלנות פושעת של השלטונות".
עם פינוי המשפחה לבתי החולים המקומיים, התעקש איהאב שהטיפול הרפואי ייערך בישראל. "התקשרתי לכל מי שאני יכול וביקשתי הטסה מיידית לארץ. אני סומך רק על הרפואה הישראלית", סיפר. תוך כדי שהיה בחדר המיון, הגיעו לדברי איהאב מקומיים שניסו לפייס אותו. "אני מדמם, אשתי והבן עדיין במיון, והם באים לשאול אותי איך אני רוצה 'לסגור את העניין' ולעשות סולחה", אמר רינאווי. "אמרו שהם מתנצלים, סילקתי את כולם מהחדר".
"התקשרתי לחברים, ולסוכן הביטוח שלי שעשה את כל הטלפונים וארגן לנו שני מטוסים מעקבה לבן גוריון". איהאב, שהוא קרוב משפחתה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי, ציין שסייעה לו באופן אישי, וכך גם חבר הכנסת אחמד טיבי, שר הבריאות הורוביץ, וראש המועצה שלו ג'מיל בסול.
3 צפייה בגלריה
איהאב רינאוי
איהאב רינאוי
"אל תסמכו עליהם, אל תסתכנו". איהאב רינאווי
(צילום: יריב כץ)
עם נחיתתם בנמל התעופה בן גוריון חיכו לבני המשפחה שני אמבולנסים שפינו אותם לבית החולים שיבא. "תוך דקה וחצי עברנו את הגבול, מקבלים פה את השירות הטוב ביותר", הודה האב.
רינאווי ביקש להזהיר את הישראלים שנוסעים לירדן, בדגש על חג הקורבן שייערך בעוד שבועיים: "זאת לא הפעם הראשונה שלי שם, הייתי בעקבה ובסיני עשרות פעמים. תלמדו מהמקרה שלי, אל תסמכו עליהם. אל תסתכנו. הניסיון המר הזה הרס לי את החיים. אני מאבד את המשפחה שלי בגלל רשלנות כי לא עזרנו לנו בכלום".