דובר צה"ל עדכן הערב (חמישי) כי שני חיילים נפצעו באורח בינוני וקל מפגיעת נ"ט במרחב צפון הארץ. "החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו", נמסר.
שריפות בצפון בעקבות המטחים. צוות כיבוי פועלים ביער ביריה
(קרדיט: כב״ה צפון)

תיעוד מתרגיל צה"ל בגבול הצפוני
(צילום: דובר צה"ל)

בצה"ל נערכו למתקפת חיזבאללה בתגובה לחיסול המפקד הבכיר טאלב עבדאללה, והצליחו ליירט את מרבית הכטב"מים ששוגרו לעבר ישראל. חיזבאללה שיגר תשעה כטב"מי נפץ לעבר בסיסים שונים בצפון תוך דקות, וכיפת ברזל הצליחה ליירט שבעה מהם. שני כטב"מים נוספים שבו ללבנון או נפלו בשטחים פתוחים.
במקביל, חיזבאללה שיגר מטחי רקטות מרוכזים כמהלך מתוכנן על מנת להטעות ולהרוות את כיפת ברזל. זוהי הפעולה המשמעותית ביותר של חיזבאללה נגד ישראל מפרוץ המלחמה, וארגון הטרור הלבנוני כבר אמר היום כי "זו המתקפה הגדולה ביותר מאז 8 באוקטובר".
האזעקות ביישובי הגליל והגולן פעלו בצהריים במשך יותר משעה, ודובר צה"ל עדכן בשעה 15:00 כי זוהו כ-40 שיגורים שחצו לשטח ישראל, וכי כמה מהם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. מועצת הגליל העליון עדכנה על פגיעה ישירה בבית ביראון, וברמת הגולן נפצעו באורח קל מרסיסים שני צעירים, בני 21 ו-25.
בתוך שעתיים חדרו כאמור שמונה כטב"מים מלבנון, והתרעות על חשש לחדירות כלי טיס עוינים הופעלו בזו אחר זו ללא הפסקה. בתוך כך, תלמידים ביישובי הצפון שלא פונו ניגשו לבחינת הבגרות בתנ"ך - שהופסקה כמה פעמים בשל הדרישה לגשת למרחבים המוגנים. בהמשך קבע משרד החינוך כי הבחינה תימשך בבתי הספר שבהם ניתן לעשות זאת, וביתר ייקבע מועד אחר.
3 צפייה בגלריה
שריפות בקצרין
שריפות בקצרין
שריפות בקצרין
(צילום: נתי אלימלך סגל)
3 צפייה בגלריה
שריפות בקצרין
שריפות בקצרין
(צילום: נתי אלימלך סגל)
3 צפייה בגלריה
תיעוד יירוטים  צפת
תיעוד יירוטים  צפת
יירוטים בשמי צפת
(צילום: ישראל אסולין)
דובר צה"ל אמר כי חלק מהרקטות ששוגרו בשעות הבוקר והצהריים לא יורטו, ושריפות פרצו במרחב בעקבות נפילות. מלבד השיגורים שחצו לשטח ישראל, בוצעו שיגורים נוספים שלא חצו מלבנון ונורו כמה טילי נ"ט נוספים. בתגובה למטחים, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחב דיר סירין שבדרום לבנון.
בצפת דיווחו על שריפות לאחר הירי, ותושבים בעיר דיווחו כי "מטוסי קרב מפציצים כטב"מים". בתיעוד מקצרין נראית העיר כשהיא מוקפת בלהבות אחרי המטחים לאזור, וצוותי כיבוי הוקפצו לזירות נוספות גם בשטחיה.
מאוחר יותר התייחס מקור בחיזבאללה למטח, ואמר לתחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" כי "המתקפה נועדה להרתיע את ישראל ולהגיב לחיסול טאלב עבדאללה". הוא הוסיף: "תקפנו 15 מוצבים ישראליים בגליל ובגולן. ירינו 30 כטב"מי תקיפה לכיוון המוצבים ושיגרנו 150 טילים. תקפנו את המפקדה של אזור הצפון בגולן, את מטה המודיעין הישראלי באזור שאחראי על החיסולים בלבנון, ואת מפקדת חטיבת שריון 7 בגולן".
בכיר אמריקני הגיב גם הוא, ואמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ארה"ב מודאגת מההסלמה האחרונה בין ישראל ללבנון, ופועלת כדי למנוע מחילופי האש בגבול להגיע לכדי מלחמה כוללת. לדברי הבכיר, הסדר ברצועת עזה לא מספיק - ויש להגיע להסכם גם בצפון.
בעקבות האירועים פרסם משרד הבריאות את מספר הטלפון של מרכזי החוסן, ומסר כי "כל מי שזקוק לכך יכול לפנות למרכזי החוסן ולקופות החולים על מנת לקבל סיוע נפשי". מרכז החוסן הארצי הטיפולי זמין במספר *5486, בימים א'-ה' בשעות 20:00-08:00.