2 צפייה בגלריה
הלוחמים שנהרגו, מימין לשמאל: ליה בן נון, אורי יצחק אילוז ואוהד דהן
הלוחמים שנהרגו, מימין לשמאל: ליה בן נון, אורי יצחק אילוז ואוהד דהן
הלוחמים שנהרגו, מימין לשמאל: ליה בן נון, אורי יצחק אילוז ואוהד דהן
(צילום: דובר צה"ל)
שר הביטחון יואב גלנט שוחח הערב (יום שבת) עם שר ההגנה המצרי, רב-אלוף מוחמד אחמד זכי, בעקבות הריגתם של שלושה לוחמי צה"ל על-ידי שוטר מצרי בגבול. לשכתו של גלנט הוציאה לאחר מכן הודיעה שמדגישה כי מדובר באירוע חמור, כשמנגד בצבא המצרי טענו כי שר ההגנה הביע בפניו תנחומים "על ההרוגים בשני הצדדים".
לפי הודעת צבא מצרים, "מוחמד זכי, שר ההגנה והמפקד העליון של הכוחות המצריים, שוחח בטלפון עם השר יואב גלנט כדי לדון בנסיבות האירוע היום ולהביע תנחומיו על ההרוגים משני הצדדים". בהודעה צוין כי השיחה התקיימה "למען שיתוף פעולה יחד, כדי לנקוט את הצעדים הנדרשים על מנת שמקרים כאלה לא יישנו בעתיד".
2 צפייה בגלריה
שר הביטחון גלנט ומקבילו המצרי זכי
שר הביטחון גלנט ומקבילו המצרי זכי
שר הביטחון גלנט ומקבילו המצרי זכי
(צילום: דובר צבא מצרים, עמית שאבי)
האלוף אליעזר טולדנו מפקד פיקוד דרום בהצהרה לתקשורת מזירת הפיגוע בהר חריף
(צילום: רועי עידן, דובר צה"ל)

ההודעה מלמדת על כך שצבא מצרים עדיין לא שינה את גרסתו הרשמית מהצהריים, שלפיה השוטר המצרי חדר לשטח ישראל בזמן שרדף אחר מבריחי סמים, ונהרג ב"חילופי אש" שהתפתחו ושבהם נהרגו גם שלושת הלוחמים הישראלים. הצבא המצרי לא מתייחס לאירוע כאל אירוע טרור, ולא מגדיר את השוטר המצרי כמחבל - ובאותה נשימה מדגיש שהתיאום הביטחוני בין שתי המדינות יישאר כשהיה.
מלשכתו של גלנט נמסר כי הוא "הביע את הערכתו למחויבות שר ההגנה המצרי לחקירה משותפת של פרטי האירוע החמור, והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בחקירת הפיגוע למניעת מקרים נוספים בעתיד". בנוסף, נמסר כי "שר הביטחון גלנט אמר לשר ההגנה המצרי כי מערכת היחסים בין ישראל למצרים חשובה מאוד לשתי המדינות, וכי על שני הצדדים לוודא שהאירוע הקשה לא יפגע במערכת היחסים הביטחוניים הטובה בין המדינות".
במקביל, משלחת של הנהגת חמאס בראשות ראש הלשכה המדינית של התנועה איסמעיל הנייה הגיעה לקהיר לביקור בהזמנת מצרים. נכחו שם גם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה ומשפחתו, בהם מוחמד אל-הינדי, שניהל את המו"מ להפסקת אש בסבב האחרון.
בפיגוע הירי בגבול מצרים נהרגו סמל ליה בן נון (19) מראשון לציון, סמל-ראשון אורי יצחק אילוז (20) מצפת וסמל-ראשון אוהד דהן (20) מאופקים. בן נון ואילוז, לוחמי חי"ר גבולות בגדוד ברדלס, יצרו קשר בפעם האחרונה סמוך לשעה 04:15 - ובשעה 09:00, כמעט חמש שעות לאחר מכן, אותרו גופותיהם אחרי שנורו למוות על-ידי השוטר המצרי. להערכת צה"ל, המחבל ירה בלוחמים סביב השעה 06:30. במהלך הסריקות אחרי המחבל וחילופי האש מולו, נהרג דהן. לוחמים ומפקדים בגדוד שחתרו למגע חיסלו את המחבל המצרי.