חצי שנה לאחר פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, מנכ"ל נת"ע חיים גליק הודיע היום (רביעי) לדירקטוריון החברה על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף חודש מאי הקרוב, לאחר ארבע שנים וחצי שבהן שימש בתפקיד.
גליק (68) הגיע לחברת נת"ע לפני כארבע שנים, והיה בין האנשים שהובילו לפתיחת הקו האדום, תוך שהוא זוכה לביקורת מצד שרת התחבורה מירי רגב, שאף הוציא חלק מסמכויות החברה בכל הקשור לפרויקט המטרו בשל העיכובים בפתיחת הקו, אך מאוחר יותר השיבה אותן לחברה, כפי שפורסם בעבר ב-ynet.
1 צפייה בגלריה
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע
(צילום: מוטי קמחי )
נת״ע אמונה על מערכות הסעת ההמונים בגוש דן, בהן הקו האדום של הרכבת הקלה, שנחנך כאמור לפני כחצי שנה, קווי הרכבת הקלה הסגול והירוק שמוקמים בימים אלו וצפויים להיפתח סביב שנת 2028, ופרויקט התשתיות היקר בתולדות ישראל: פרויקט המטרו.
במכתב ששלח גליק לעובדי החברה, גליק הודה ליו"ר הדירקטוריון מיה ליקוורניק ולחברי הדירקטוריון על האמון שניתן בו. "זכיתי בעשרות שנות פעילותי המקצועית להיות שותף בבניית הארץ הזו, בשמירה על ערכיה בקידומה ובשגשוגה, כששיאן האישי והציבורי הוא ללא ספק פתיחה מוצלחת של הקו האדום בגוש דן. כעת אני חש כי הגיע הזמן לחילופי משמרות. אני מסיים למעלה מארבע שנות פעילות מאתגרות בנת"ע, שהביאו ויביאו בהמשך ביתר שאת למהפכה התחבורתית הנדרשת כל כך בגוש דן, למהפך בניצול הזמן של אזרחי המדינה המתבזבז בפקקים, ובקידום השוויון בין כלל חלקי האוכלוסייה".
בהודעה שיצאה מטעם החברה נכתב: "יחד עם חיים וחברי דירקטוריון החברה, בשותפות מלאה, קידמנו את חזון החברה ואת פועלה ועמדנו באתגרים גדולים. פעילותו הנמרצת של חיים, עם מאות עובדי החברה המסורים, הביאו להישגים מרשימים בכל קנה מידה, בראשם פתיחה מסחרית של אחד הפרויקטים המורכבים שנבנו בארץ, הקו האדום. החברה בראשותו צמחה והתפתחה והכשירה את עצמה לשאת את המשא המאתגר להמשך הפעלה מוצלחת של הקו האדום, להשלמת שני קווי הרק"ל ובניית שלושה קווי מטרו בעלות כוללת של למעלה מ-200 מיליארד שקלים, לרווחתם של הנוסעים בישראל".