השכנים מספרים על רגעי הבהלה ברחובות
(צילום: אדם קוטב, שמוליק דודפור)

במשך יממה שלמה הוגדרה אינגה אברמיאן, תושבת רחובות שנהרגה ביום חמישי מהפגיעה הישירה של רקטה בבניין בעיר, כנעדרת. רק אתמול (יום ו') בשעות הצהריים זוהתה גופתה על ידי המכון המשפטי באבו כביר, והודעה נמסרה למשפחתה. אברמיאן, שהייתה בשנות ה-80 לחייה, היא ההרוגה הישראלית הראשונה במבצע "מגן וחץ".
בזמן שכוחות הצלה רבים פעלו בזירה, בבית הסמוך לזה שנפגע עמד בחצר בן משפחתה, ובמשך זמן רב הסתכל ללא תזוזה על הבניין שממול וניסה להבין דבר אחד: מה עלה בגורלם? כשנודע לו שאדם כלשהו נהרג מהפגיעה, כבר הרגיש שמשהו רע קרה, עוד לפני זיהויה של ההרוגה. אבל הוא ניסה לשמור על אופטימיות, וביום למחרת תכנן להגיע ולחפש אותה בעצמו – עד שהתקבלה הבשורה המרה.
4 צפייה בגלריה
הבניין שנפגע ברחובות
הבניין שנפגע ברחובות
הבניין שנפגע ברחובות
(צילום: רויטרס)
אברמיאן, כך סיפר בן המשפחה, התגוררה בדירה בקומה השנייה בבניין שנפגע ברחוב סמילנסקי, יחד עם בעלה סרגיי, גם הוא בשנות ה-80 לחייו. בני הזוג היו נשואים יותר מ-50 שנה, ועלו לארץ מארמניה. הוא סיפר כי בדירה היה ממ"ד, אבל לדבריו הם לא הספיקו להגיע לשם – כיוון שסרגיי הוא קטוע רגל ויד בעקבות תאונת דרכים קשה לפני למעלה מעשור, ומתנייד על כיסא גלגלים.
"הם לא הספיקו להגיע לממ"ד. הוא כנראה נלחץ והיא ניסתה לעזור לו לקום, אבל האזעקה התחילה מאוחר מדי, הייתה להם הרבה פחות מדקה וחצי כדי להגיע לממ"ד והם לא הספיקו להגיע", אמר. אינגה נפגעה ככל הנראה מקורה שקרסה.
סרגיי נפצע באורח קל מפגיעת הרקטה, ובן המשפחה סיפר: "יש לו חבלות קלות. היה ממש נס. הוא פשוט ניצל". לדבריו, במהלך הפיצוץ נפער חור בקיר וסרגיי שהיה על המיטה בזמן הפיצוץ עף באופן חלקי החוצה, דרך החור, כשהוא עדיין שוכב על המיטה. תמונה של ראשו של סרגיי "מבצבץ" מהחור בקיר הבניין הופצה במהרה ברשתות החברתיות.
4 צפייה בגלריה
הבניין שנפגע ברחובות
הבניין שנפגע ברחובות
זירת הפגיע ברחובות. בכל דירה יש ממ"ד
(צילום: קובי קואנקס)
פגיעת הרקטה ברחובות התאפשרה, כך לפי דובר צה"ל, בעקבות תקלה טכנית במיירט כיפת ברזל ששוגר לעברה. מלבד אינגה, בפגיעה שלשום נפגעו עוד 13 בני אדם, בהם אישה כבת 70 באורח בינוני והשאר באורח קל. אלוף פיקוד העורף רפי מילוא אמר זמן קצר אחרי הפגיעה כי בדירה היה "מקלט" ישן ולא פעיל שהפך למחסן. לדבריו זו הייתה הסיבה שהדיירים לא נכנסו פנימה במהלך האזעקה, אבל לפי בן המשפחה השניים פשוט לא הספיקו להגיע לשם בזמן.
אסף, שמתגורר יחד עם אמו בקומה הראשונה בבניין שנפגע, מציין כי בכל דירה בבניין ישנו ממ"ד שמתפקד כחדר לכל דבר. הוא שחזר: "חזרתי שעה לפני שהייתה אזעקה הביתה. התחילה אזעקה, הערתי את אמא שלי מהר. הלכנו מהר לממ"ד. אחרי כמה דקות היה פיצוץ אדיר ועפנו מההדף אפילו אחורה. יצאנו והתחלנו לשמוע צעקות 'יש מישהו בבית? תצאו מהר'. יצאנו, ו(ראינו ש)הדלת נשברה. הכול היה אפוף עשן ובקושי ראינו משהו, ירדנו למטה וחשבנו שהפגיעה הייתה בבניין ליד".
עם הנכד ארתור שוחחנו במהלך ההמתנה לבשורה המרה מחצר ביתו של אהוד ילין, בעל הדירה של בני הזוג אברמיאן שמתגורר ממש ממול. "הם זוג נחמד מאוד, פנסיונרים מארמניה שעלו לארץ. היא טיפלה בו במסירות. היא טיפלה בו באופן יוצא מן הכלל. סרגיי הוא איש להעריץ. כואב לי הלב על הדיירים", סיפר.
הלווייתה של אינגה תיערך ככל הנראה בבית העלמין בראשון לציון, והמשפחה מבקשת מהציבור להגיע, אולם טרם נקבע מועד להלווייתה.