שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש (יהדות התורה), רמז בריאיון ל-ynet Live כי יהיה מוכן לפשרה סביב חוק הגיוס. הוא הזכיר את ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הליכוד לפני הקמת הממשלה ואמר כי "נתניהו כראש הליכוד חתם על זה. נחכה לשמוע מה הוא יכול לקיים".
1 צפייה בגלריה
נתניהו במליאת הכנסת
נתניהו במליאת הכנסת
"יש הסכם כתוב וחתום עם הליכוד". נתניהו ופרוש
(צילום: עמית שאבי, יואב דודקביץ')
פרוש התייחס לביקורו אתמול של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בישיבה בבני ברק. "כל עיתון חרדי יודע לומר לגנץ, אם אתה חושב לרגע שהציבור החרדי יקבל את ההצעה שלך שכל נער ונערה לשיטתו שמגיעים לגיל 18 יש להם חובת שירות, שישכח מזה שהציבור החרדי קונה אותו", הוא אמר.
הוא הוסיף כי "אם מישהו אמר לו מילה טובה זה לא אומר כלום. שלא יבנה על כך שום דבר, ואם הוא יתקבל אצל הגאון הרב ברגמן שלא יחשוב לרגע שיש לו מישהו בציבור החרדי שסובר כמוהו בחוק השירות, חובת שירות לכל אחד. זה שנתנו לו להיכנס, זה לא אומר שום דבר לגבי הסכמה מסוימת של הציבור החרדי לחובת שירות".
(צילום: שמוליק דודפור)

לדברי פרוש, "לנו יש הסכם כתוב וחתום עם הליכוד, כתובים שם דברים ברורים לגבי חוק המעמד לבני ישיבות מול הצבא, מה צריך להיות ואיזו הגנה ואיזה עוגנים יש לזה. נתניהו כראש הליכוד חתם על זה, אבל אם נתניהו יבוא ויגיד לנו 'אני לא יכול לקיים', אנחנו אומרים לו, אז תגיד לנו אתה מה אתה כן יכול לקיים. נחכה לשמוע מה הוא יכול לקיים, הוא חתם, הוא אמור לתת לנו את הפתרון".
הוא התייחס לטענת הבכירים בליכוד שאמרו כי אינם יכולים לתת יד להשתמטות המונית בזמן שהם יוצאים נגד "סרבנות האנרכיסטים" ואמר כי "זה אינו דומה. אינו דומה. פה מדובר באנשים שהם לא לומדי תורה, הם לא מסרבים בגלל שהמדינה לא מתנהלת כמו שהם רוצים. זה פשוט אינו דומה אחד לשני".
בהמשך לדברי הבכירים בליכוד שפורסמו אתמול ב-ynet הבהירה הבוקר חברת הכנסת טלי גוטליב בריאיון ל-ynet Live כי תתנגד להצעה. "צריך לשמור על הסטטוס-קוו", אמרה והעריכה שתהיה לבסוף דחייה בחקיקה.