גדי קדם, שאיבד את בתו, בעלה ושלושת ילדיהם ב-7 באוקטובר, נחקר באזהרה הבוקר (ראשון) במשטרת לב תל אביב אחרי שתועד מוטח על ידי פעילי ימין על הכביש בהפגנה למען שחרור החטופים. חקירתו בוצעה בצל הטענות שהוא תקף קודם את הפעילים, שחלקם היו במקום עם שלט "שמאלנים בוגדים". אמש מסרו "משפחות החטופים של שער בגין" כי אחד מהם תקף בהפגנה את קדם, שהובהל לבית החולים לאחר שנחבל בראשו.
במקביל לחקירתו באזהרה, קדם, אביה של תמר קדם-סימן טוב ז"ל, תושבת ניר עוז שנרצחה עם בעלה יונתן (ג'וני) ושלושת ילדיהם, הגיש תלונה במשטרה בגין תקיפה שגורמת חבלה של ממש. בתיעוד התקיפה נראה האב השכול כאמור מותקף ומושלך מטה לכביש בחוזקה.
תיעוד תקיפת האב השכול בת"א
(צילום: אדם קוטב)

2 צפייה בגלריה
מפגין בקפלן הותקף
מפגין בקפלן הותקף
קדם אחרי שהוטח על הכביש
(צילום: אדם קוטב)
עו"ד ניר אלפסה, שמייצג את קדם, מסר כי "משטרת לב ת"א יצרה קשר היום עם גדי קדם כדי שימסור את עדותו ביחס לאירועים שהיו אתמול, ואנחנו מלווים את גדי וגם את ראומה כדי שהדברים יימסרו למשטרה מכלי ראשון, ושהיא תבדוק מה בדיוק צריך להסיק מהתקרית שקרתה אתמול". לדבריו, "המשטרה זימנה אותנו לעדות, הם ימסרו מה שהם צריכים למסור בחדר חקירות יחד עם מסמכים ותיעוד, כל מה שצריך".
ראומה קדם, בת זוגו, קראה לצידו אמש: "הדם על הידיים", בזמן שדמו מרוח על ידיה. בהמשך, אמרה: "7,000 שוטרים נותנים לביביסטים לכסח אותו, בושה, בושה. אנחנו נחבוש אותו, אנחנו הולכים להתלונן במשטרה". מאז שהתקרית פורסמה בכלי התקשורת, עלו טענות כי הוא תקף את אותם חשודים, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר היום בריאיון ל-ynet כי "קדם, צריך להגיד את האמת, פרץ להפגנת ימין ונתן אגרופים שם. לא מכיר ולא יודע מי תקף אותו".
שי פדר, עד ראייה, סיפר ל-ynet אתמול כי "הייתי ליד ראומה, אמרתי 'אני אשמור עליה מהביביסטים'. לא האמנתי שזה יכול לקרות, לא האמנתי שזה יכול לקרות מול העיניים שלי, ולא יכולתי לעזור לו כי הייתי מעבר לגדר, הוא תפס אותו והעיף אותו לרצפה ופוצץ אותו". על נוכחות כוחות המשטרה הרבים שנמצאו במקום אמר: "נזכרו להפריד רק אחרי שכל הראש שלו פתוח".
2 צפייה בגלריה
מפגין בקפלן הותקף
מפגין בקפלן הותקף
ראומה לצד בן זוגה שהותקף
(צילום: אדם קוטב)
כמדי שבוע בחודשים האחרונים, התקיימה גם אתמול עצרת המחאה המרכזית בצומת קפלן בתל אביב. בסיום ההפגנה, כמה מוחים בודדים יחד עם קרובי משפחה של חטופים חסמו את נתיבי איילון בשני הכיוונים. איילון צפון נחסם לזמן קצר סמוך למחלף ארלוזורוב, איילון דרום נחסם באופן יזום על ידי המשטרה - וכמה מפגינים הצליחו לרדת לכביש סמוך למחלף השלום, בהם קרוביו של החטוף מתן צנגאוקר.
מאות מהמוחים נותרו בסביבת צומת קפלן גם לאחר סיום ההפגנה, חסמו את צומת עזריאלי - והמשטרה ניסתה להרחיקם מהמקום באמצעות מכת"זית.