החשודים בחטיפת הנער מובאים להארכת מעצרם. בית משפט השלום בת"א, היום
(צילום: ניצן דרור)

בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (רביעי) את מעצרם של 10 חשודים, שנעצרו במסגרת חטיפת הנער בן ה-16 לג'לג'וליה, בשבעה ימים. הם נעצרו בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה לשם רצח או סחיטה, החזקת נזק שלא כדין, ירי מנשק חם, שיבוש מהלכי משפט ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.
בתחילת הדיון ציין פקד אסי גרוסמן, נציג היחידה החוקרת במשטרה, כי עד כה נעצרו 15 חשודים - וסביר שכמה נוספים ייעצרו בהמשך. במהלך הדיון, שהתחלק לשניים - דיון בחשודים שנעצרו בחולון לצד דיון באלו שנעצרו בג'לג'וליה - הציגה המשטרה בפני השופטת אביטל אמסלם-גלבוע סרטון מזירת האירוע בחולון, שבו נראים רעולי פנים חוטפים לכאורה את הנער.
2 צפייה בגלריה
שמונת החשודים בחטיפת נער בג'לג'וליה בהארכת מעצרם
שמונת החשודים בחטיפת נער בג'לג'וליה בהארכת מעצרם
החשודים בהארכת מעצרם בבית המשפט, היום
קטע מסרטון הכופר והדיווח המשטרתי על המקרה
(קרדיט: דוברות המשטרה)

בן ה-16 הוחזק במשך שעות במתחם במבנה בג'לג'וליה, וחוטפיו שלחו סרטון עם דרישה לכופר של מאות אלפי שקלים, שבו הצמידו אקדח וחרב לראשו. לאחר מאמץ שכלל שימוש בכלים טכנולוגיים ומודיעיניים, הוא שוחרר במבצע לילי של בלשי הימ"ר והימ"מ. לפי החשד, הנער, תושב עפולה, הגיע לחולון כדי לפגוע ברכוש של העבריינים כחלק מסכסוך רחב יותר בינם לכנופיה אחרת, ונפל "שבוי" לידם.
לאורך הדיון התקשה נציג המשטרה להשיב על שאלותיהם של הסנגורים. בנוסף, הסתבר שרק לפני שלושה ימים, אספה היחידה החוקרת מצלמות מג'לג'וליה. כשנשאל האם המשטרה יכולה לזהות כמה אנשים מופיעים בסרטון, השיב גרוסמן: "מספר רב של אנשים, בין 15 ל-20 לפי דעתי - זה עדיין בבדיקה". לפי המשטרה, ישנו קשר בין החשודים שנעצרו בשתי הזירות. עוד עלה במהלך הדיון כי המשטרה חושדת שכמה מעורבים הגיעו לחולון בשלושה כלי רכב שונים. לשאלה האם במשטרה בדקה בבעלות מי הרכבים, ענה הנציג: "אנו בודקים".
אתנה אדריעו"ד אתנה אדרי
בנוסף, המשטרה טענה כי בוצע ירי בליל החטיפה לעבר שטח בנוי בחולון, וכי החשודים היו מעורבים באירוע. נציג במשטרה טען בפני עורך הדין יקי קהן, המייצג את אחד החשודים, כי הירי היה נדבך בשרשרת האירועים שהובילה לחטיפה, אך ציין כי אינו יודע אם בוצע טרם קרתה או לאחר מכן.
עו"ד יקי קהןעו"ד יקי קהן
מדובר בהארכת מעצר שנייה של שמונה מהחשודים, שנעצרו כאמור בבית שבו נמצא החטוף בג'לג'וליה, בהם אשרף אבו קשק, עזרם שהאב, זידן עיאט, אביהו אנניה, פיראס טביה, פאוזי עיאט, ברא ראדי ועבד אל-נאדר. בתוך כך, זוהי הארכת המעצר השלישית של פטרו סרקיז ומור מרדכי - שתחילה נעצרו בחשד לירי בחולון - ובהמשך קושרו לאירוע החטיפה.
בהחלטת קבעה השופטת אמסלם-גלבוע כי מדובר בפרשה רחבת היקף ומרובת מעורבים, והאריכה כאמור את מעצרם של כלל החשודים בשבעה ימים נוספים.
 אמיר נאטורעו"ד אמיר נאטור
עו"ד אמיר נאטור ועו"ד אתנה אדרי, המייצגים 11 מהחשודים, מסרו: "אין להם כל קשר לאירוע החטיפה. המשטרה מנסה להגדיל את הממדים של התיק, ואנו בטוחים שתוך זמן קצר תוכח חפותם. זה תיק שרב הנסתר בו על הגלוי, ישנם סימני שאלה רבים שהיחידה החוקרת מתקשה לתת עליהם תשובות. על מנת לתת נפח לתיק, בדיון זה נוספו בבקשת המעצר חשדות נוספים שלא היו בהארכת מעצר קודמת. אנו סבורים ובטוחים שבהמשך התמונה תתבהר והחשודים ישוחררו".