משטרת גרמניה עצרה את החשוד המרכזי במסע הדקירות בפסטיבל בזולינגן שבמערב גרמניה, שבו השתתפו עשרות אלפי בני אדם. כך עדכן שר הפנים של מחוז נורדריין-וסטפאליה הרברט ראול כיממה אחרי פיגוע הטרור, שבו נרצחו שלושה ונפצעו שמונה בני אדם נוספים.
"האדם שחיפשנו אחריו כל היום נלקח למעצר במשרדים שלנו. זה עתה עצרנו את החשוד האמיתי", אמר ראול בטלוויזיה הציבורית, וציין כי לחוקרים יש "ראיות ממשיות".
זירת האירוע בגרמניה
(צילום: Reuters)

1 צפייה בגלריה
סולינגן גרמניה
סולינגן גרמניה
הזירה בגרמניה
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images)
ראול אמר לטלוויזיה הציבורית כי הוקל לו לאחר שהרשויות עקבו כל היום אחר "כיוון חקירה חם", שהוביל למעצר. ראול סיפר כי האיש שנעצר קשור לבית מחסה לפליטים, שבו ערכה מוקדם יותר המשטרה חיפוש, שלא הגיבה לדיווח על המעצר.
מוקדם יותר, ארגון המדינה האיסלמית, דאעש, לקח אחריות על הפיגוע. בחשבון הטלגרם של דאעש נכתב כי האיש שביצע את הפיגוע הוא "חייל של המדינה האסלאמית. הוא ביצע את הפיגוע כנקמה עבור המוסלמים בפלסטין ובכל מקום".
המשטרה הגרמנית ניהלה במהלך היום מצוד אחר הדוקר, וביצעה שני מעצרים נוספים, בהם של נער בן 15, שנבדק אם יש קשר בינו לבין המפגע.
לפני כן, אמר גורם במשטרה כי ייתכן שהאירוע היה "פיגוע טרור אפשרי". גם גורמי אכיפת החוק במערב גרמניה הסבירו כי לא ניתן לשלול שמדובר בפיגוע, מכיוון שנראה שאין קשר בין הקורבנות. "נראה שהוא ניסה לפגוע בהם בגרונם", הוסיף גורם נוסף בתדריך לעיתונאים. קנצלר גרמניה אולף שולץ כתב לפני המעצר ברשת החברתית X: "יש לתפוס את העבריין במהירות ולהעניש אותו במלוא החומרה".
המקרה אירע שלשום בסביבות השעה 21:45, שעון גרמניה. החשוד - שלפי עדי ראייה הוא בעל חזות ערבית - נמלט מהמקום. המשטרה הודיעה על מצב חירום, סגרה את אזור מרכז העיר ומסרה כי החלה במצוד אחר החשוד. מסוקים הועלו לאוויר וכוחות ימ"מ גרמניים הגיעו מכל רחבי מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה. מבקרי הפסטיבל התבקשו לעזוב, והתושבים הונחו להסתגר בבתיהם.
המתקפה אירעה בפרונהוף, כיכר בעיר זולינגן שבה ניגנו להקות במסגרת הפסטיבל. טופיק, מוזיקאי גרמני, אמר שהוא ניגן על במה סמוכה כשמתקפה התרחשה. לדבריו, סיפרו לו על מה שקרה - אך ביקשו ממנו להמשיך לנגן "כדי לא לגרום להתקף פאניקה המוני". הוא כתב באינסטגרם כי לבסוף נאמר לו לעצור, ומכיוון שהתוקף לא נתפס - הוא התחבא בחנות סמוכה בזמן שמסוקי משטרה חגו בשמיים מעליו.