לוין: "לא אוותר, אי-אפשר לנצח אותנו"
(צילום: איציק שאג)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי יקדם את המהפכה המשפטית גם ללא הסכמות, וכעת גם שר המשפטים שלו מבטיח: לא אוותר. השר יריב לוין נאם אחר הצהריים (יום ו') לעשרות תומכים שהגיעו לאירוע קבלת שבת מול ביתו במודיעין, ואמר להם: "אני אומר לכם בצורה החדה והברורה ביותר – אני לא אוותר, כי אני יודע שהמאבק הזה הוא כבר הרבה מעבר למאבק על שינויים במערכת המשפט, זה מאבק על דמותה של המדינה, זה מאבק על היכולת שלנו לנהל פה חיים יהודיים ודמוקרטים אמיתיים".
לוין טען עוד: "אין לנו כסף כמו שיש להם, אין לנו גיבוי תקשורתי כמו שיש להם, אבל יש לנו אמונה חזקה חזקה, אי אפשר יהיה לנצח אותנו". לדבריו, "העם קובע, ולא קומץ אנשים שיושבים בבית המשפט ולא קבוצה אלימה שחושבת שהיא יכולה להעיר שכונה שלמה בחמש וחצי בבוקר או אנשים שחושבים שבגלל שהם שירתו בצבא – כמו שעושים ועשינו גם אנחנו ועושים גם הילדים שלנו – הדבר הזה נותן להם איזה זכות יתר לבטל את תוצאות הבחירות, לכפות את דעתם ולמנוע מאנשים לטוס בשדה התעופה".
4 צפייה בגלריה
תומכי המהפיכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין
תומכי המהפיכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין
לוין נואם לתומכיו מחוץ לביתו במודיעין, אחר הצהריים
(צילום: איציק שאג)
4 צפייה בגלריה
תומכי המהפיכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין
תומכי המהפיכה המשפטית מול ביתו של יריב לוין במודיעין
(צילום: איציק שאג)
על רקע כוונת הקואליציה לאשר סופית כבר בחודש הבא את הצמצום הדרמטי של עילת הסבירות, באופן שיעניק לממשלה חסינות מביקורת משפטית באמצעות העילה הזו, אמר לוין כי ההחלטה לעשות זאת ללא הסכמות התקבלה רק אחרי שהקואליציה גילתה "רצון טוב" בשיחות הפשרה שקרסו. הוא טען שמאחורי הקלעים היו כאלו באופוזיציה שהביעו הסכמה עמו ואמרו לו שהוא צודק, אבל איש מהם לדבריו לא אזר אומץ כדי לעשות זאת בפומבי.
"לכן אנחנו חייבים להמשיך בחקיקה ואנחנו עושים את זה ונמשיך לעשות את זה", הוסיף לוין. "כמו שאמרתי כבר בנאום הראשון כשהצגתי את הרפורמה – אנחנו נעשה את זה מתוך אחריות, נשמור על כולם, נתקן איפה שצריך לתקן, אבל את עיקרי הרפורמה, את לב העניין, השינוי העמוק במערכת המשפט, את הפיכתה למערכת ששייכת לכל העם – שלכולם יש מקום וכל אחד יכול להתמנות לשופט, גם אם הוא בא מהפריפריה או לא מתוך משפחה של שופטים – גם את הדבר הזה אנחנו נשנה. על זה לא אוותר ועם התמיכה הציבורית העצומה אנחנו הולכים לעשות את השינוי האדיר הזה ובגדול. ההצלחה תלויה בלכידות שלנו ובנחישות, גם בציבור וגם בכנסת".
4 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתו של יואב גלנט בעמיקם
הפגנה מול ביתו של יואב גלנט בעמיקם
ההפגנה מול בית גלנט, הבוקר
4 צפייה בגלריה
הפגנה  בקיסריה
הפגנה  בקיסריה
עם דגלים מול בית נתניהו, בקיסריה
(צילום: איתן גליקמן)
בינתיים, ולמרות הדיון שערכו השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים תחת הכותרת "הגבלות במרחב הציבורי" ואשר עסק בהפגנות מול בתי פוליטיקאים מהימין – אלו נמשכות: מול ביתו של השר יואב גלנט במושב עמיקם הפגינו הבוקר עשרות פעילים נגד המהפכה המשפטית עם שלטים, דגלים וזמבורות. "יואב גלנט. אם יש מנהיגות - תופיע עכשיו!", אמרו. "זו לא עילת הסבירות, זו הסבירות עצמה!".
גם מול בית שר החינוך יואב קיש בהוד השרון נערכה הפגנה, שבה השתתפו מאות פעילים. אחר הצהריים התאספו כ-200 מפגינים מול ביתו של נתניהו בקיסריה, אם כי הוא עצמו כנראה לא שוהה שם. המפגינים הניפו דגלי ישראל וצעקו: "אנחנו התשובה לדמוקרטיה, לא נוותר לך ביבי. דמוקרטיה, דמוקרטיה, ישראל היא לא דיקטטורה, ישראל כמעט דיקטטורה, לא נסכים לך ביבי לדיקטטורה". כח גדול של שוטרים נמצא במקום.
מובילי המחאה, נזכיר, מאיימים כעת להחריף אותה בעקבות קידום החקיקה, ולצד ההפגנות הקבועות הצפויות במוצאי השבת, הם הודיעו כי בכוונתם להפגין בנתב"ג ביום שני הקרוב.