ריאן ראות' בן ה-58 הואשם הלילה (בין שלישי לרביעי) בניסיון התנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. האישום הנוכחי מצטרף לשורת עבירות נשק שהוגשו נגדו קודם לכן. ראות', שנעצר באמצע ספטמבר לאחר שהסתתר עם רובה מחוץ למגרש הגולף של טראמפ בווסט פאלם ביץ', פלורידה, מואשם רק כעת על כך שתכנן לרצוח את הנשיא לשעבר, שמתמודד לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית.
ארה"ב בוחרת 2024 – סיקור נרחב בעמוד המיוחד של ynet:
ב-15 בספטמבר הבחין סוכן השירות החשאי בקנה רובה מסוג קלצ'ניקוב AK-47 מציץ מתוך שיחים בסמוך לגדר המגרש, שם שהה טראמפ באותו זמן. המאבטח ירה לפחות ארבע יריות לעבר ראות', שנמלט והשאיר במקום שני תיקי גב, מצלמת "גו-פרו" וחפצים נוספים.
2 צפייה בגלריה
ארה"ב ראיין ווסלי ראות' האיש ש ניסה להתנקש ב טראמפ
ארה"ב ראיין ווסלי ראות' האיש ש ניסה להתנקש ב טראמפ
עשוי לקבל מאסר עולם. ראות'
(מתוך פייסבוק)
עד ראייה צילם את מכוניתו של ראות' ואת לוחית הרישוי שלה, מה שהוביל למעצרו כעבור שעה על ידי שוטרים במחוז מרטין, כשנסע בכביש המהיר.
בתביעה הפדרלית נחשף כי חודשים לפני ניסיון ההתנקשות השאיר ראות' קופסא בביתו של אדם שזהותו לא פורסמה. בקופסא נמצאו תחמושת, מכתבים, טלפונים וחומרי בנייה. אחד מהמכתבים שכתב ראות' כלל קריאה דרמטית: "עולם יקר, ניסיתי להתנקש בטראמפ אבל אכזבתי אתכם. אשלם 150,000 דולר למי שישלים את המשימה במקומי". האדם שקיבל את הקופסא פתח אותה רק לאחר מעצרו של ראות' ודיווח לרשויות.
הפרקליטות הוסיפה כי טלפונים שנמצאו בחיפוש ברכבו של ראות' גילו שחיפש כיצד להימלט למקסיקו לאחר ניסיון ההתנקשות. בנוסף, נמצאה רשימה בכתב ידו של ראות' שכללה תאריכים ומקומות שבהם היה צפוי טראמפ להופיע בחודשים אוגוסט, ספטמבר ואוקטובר.
ראות', שהוא עבריין מורשע, כבר הואשם בעבירות נשק לאחר שנמצא עם רובה בעל מספר סידורי מחוק, והאישום בניסיון ההתנקשות הוא תוספת חמורה שעלולה להביא אותו לעונש מאסר עולם. התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, אמר בתגובה שהממשלה "לא תחסוך במשאבים" בטיפול במקרה הזה, והדגיש כי מדובר ב"מעשה מתועב".

"איומי התנקשות איראניים"

בתוך כך, הקמפיין של דונלד טראמפ הודיע הלילה כי הוא "תודרך על ידי גורמי מודיעין רשמיים בנוגע לאיומים איראניים להתנקש בחייו". לפי הצהרת הקמפיין, מדובר ב"איומים אמיתיים וספציפיים מאיראן להתנקש בטראמפ, בניסיון לערער ולזרוע כאוס בארה"ב".
2 צפייה בגלריה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ב טהרן 27 באוגוסט
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ב טהרן 27 באוגוסט
מאיים על טראמפ? המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
(צילום: (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
לפי ההצהרה, "גורמי מודיעין זיהו כי בחודשים האחרונים חלה התגברות באיומים האיראניים", וכי הממשל האמריקני פועלים להגן עליו ולהבטיח שהבחירות לא יושפעו.
בעבר איראן הכחישה טענות על התערבותה בענייניה הפנימיים של ארה"ב, אולם לדיווח הנוכחי המשלחת האיראנית לאו"ם סירבה להגיב. גם המשרד למודיעין לאומי של ארה"ב, שלכאורה אנשיו תדרכו את טראמפ, סירב להגיב לפי שעה.
רק בשבוע שעבר הודיע ה-FBI כי האקרים איראנים שלחו מיילים במהלך הקיץ לאנשים בצוות בקמפיין הבחירות של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כשהוא עוד התמודד לנשיאות, שהכילו חומר גנוב מקמפיין הבחירות של טראמפ - כחלק מהמאמצים של טהרן להשפיע על הבחירות הקרובות ב-5 בנובמבר. לפי ה-FBI, מדובר בקטעים שנגנבו ממסמכים של קמפיין טראמפ ונשלחו לאנשי הצוות של ביידן, שאין שום אינדקיציה כי הגיבו לשולחים. "ההאקרים המשיכו במאמציהם מאז יוני לשלוח חומר גנוב שקשור לקמפיין של טראמפ לגופי תקשורת אמריקניים", הוסיפה הבולשת הפדרלית, שלא פירטה בדיוק באילו חומרים מדובר.