טקס החילופים במשרד לביטחון הפנים, היום
(צילום: לע"מ)

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע הערב (יום א') למשטרה כי בכוונתו לעלות להר הבית בימים הקרובים, לראשונה מאז שהושבע לשר. העלייה להר הבית תדרוש מהמשטרה היערכות מתוגברת על מנת שהיא תעבור בשקט.
מחר אמור להתקיים דיון במשטרת ישראל לגבי היערכות מבחינת כוחות, שיאבטחו את עליית השר בן גביר להר הבית. בעבר היו מקרים שבהם התנגדה המשטרה לעליית אנשי ציבור להר הבית משיקולים ביטחוניים, אך הפעם היא נערכת לאבטח את עליית השר בן גביר, שמופקד עליה ומכתיב את המדיניות.
לאחר הפרסום צייץ בן גביר: "אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העלייה להר הבית. אכן, הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכוון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים - אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית".
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בהר הבית
איתמר בן גביר בהר הבית
איתמר בן גביר בהר הבית. ארכיון
ככל הנראה השר בן גביר יעלה להר הבית כבר ביום שלישי הקרוב, בפעם הראשונה כשר לביטחון לאומי בממשלת ישראל.
מוקדם יותר היום, במהלך טקס החילופים שערך עם קודמו בתפקיד, עמר בר-לב, ציין בפניו בן גביר: "אתה לא המאוים היחיד. אני ואשתי מקבלים תמונות של סכינים וקריאות רצח. זה גם יהודים אנרכיסטים שהגיע הזמן לטפל בהם. אני לא מקל ראש בשום תיק או מישהו שמפריע ופוגע, אבל מדי יום מאות אירועים של יידויי אבנים כלפינו ביישוב היהודי בחברון או תושבי השומרון, מאות אירועים בגליל ובנגב כלפי יהודים כי הם יהודים. בירושלים, פוחדים ללכת לכותל".
בן גביר אמר בנוסף כי "ערבות הדדית היא להסתכל למשפחות נפגעי הטרור בעיניים - ולדעת שעושים כל מה שניתן כדי לעצור את תנאי הקייטנה והאוכל המשובח שמחבלים רצחניים מקבלים בבתי הכלא. כל מחבל שיבקש לפגוע בכם (כוחות הביטחון - מ"ת) דמו בראשו. אני אתן לכם את הגיבוי".
הבוקר התקיימה בנוסף פגישת עבודה ראשונה בין בן גביר למפכ"ל אחרי שורת פגישות לא-רשמיות, בת מצווה ואפילו עימות בכנסת. בפגישה דיבר המפכ"ל על יעדי המשטרה בטווח הקצר והארוך, כולל המשך הלחימה בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. ל-ynet נודע כי בשיחה עלה גם נושא הפרדת מג"ב מהמשטרה והפיכתו לגוף עצמאי, כפי שהופיע בהסכמים הקואליציוניים בין עוצמה יהודית לראש הממשלה בנימין נתניהו.
בשיחה בין המפכ"ל לבן גביר נקבע כי יש לדון בנושא הפרדת מג"ב באחריות וביסודיות. לפי גורמים בכירים במשטרה, "קשה להאמין שמג"ב ינותק מהמשטרה. זה עובד כיום מצוין".