מטוס נוסעים שבו 61 נוסעים, כולל אנשי צוות, התרסק הערב (שישי) באזור העיר סאו פאולו בברזיל. כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווחים, איש לא שרד. רגעי ההתרסקות תועדו:
תיעוד: התרסקות המטוס בברזיל

המטוס, של חברת VoePass מדגם ATR-72, התרסק בעיר וויניידו שמרוחקת כ-60 ק"מ מסאו פאולו. המטוס היה בדרכו לנמל התעופה הבינלאומי בסאו פאולו, והוא המריא מהעיר קסקבל שבמדינת המחוז פרנה. בתיעוד שפורסם בברזיל נראה המטוס נופל אל הקרקע, ועם פגיעתו נוצר "כדור אש".
על המטוס היו בסך הכול 57 נוסעים וארבעה אנשי צוות, ובברזיל דווח כאמור כי אף אחד מהם לא שרד את ההתרסקות. החברה לא מסרה מה גרם לתקרית. נשיא ברזיל לולה דה סילבה, שהשתתף באירוע בדרום המדינה, ביקש מהקהל לעמוד לדקת דומייה כשעודכן בפרטים. אנשי כבאות ומשטרה רבים הגיעו לזירת ההתרסקות.
2 צפייה בגלריה
שוטרים מגנים על השטח בו התרסק מטוס הנוסעים בסאו פאולו, ברזיל
שוטרים מגנים על השטח בו התרסק מטוס הנוסעים בסאו פאולו, ברזיל
שוטרים בזירת ההתרסקות
(צילום: AP Photo/Andre Penner)
2 צפייה בגלריה
שטח בו התרסק מטוס הנוסעים בסאו פאולו, ברזיל
שטח בו התרסק מטוס הנוסעים בסאו פאולו, ברזיל
(צילום: AP Photo/Andre Penner)
דניאל דה לימה, תושב העיר וויניידו שבה התרסק המטוס, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס ששמע רעש חזק לפני שהביט מחוץ לחלון ביתו - וראה את המטוס ב"ספירלה אופקית". לדבריו, "הוא הסתובב, אבל לא התקדם. זמן קצר לאחר מכן הוא נפל מהשמיים והתפוצץ". גורמים בעירייה המקומית אמרו כי אחד הבתים בעיר ניזוק לאחר שהמטוס התרסק בחצר האחורית שלו. דה לימה אמר כי הוא מאמין שהטייס ניסה לחמוק מלהתרסק בשכונה סמוכה ומאוכלסת יותר.
הרשויות בברזיל הודיעו כי הקופסה השחורה של המטוס, שמכילה הקלטות ונתוני טיסה, נמצאה באתר ההתרסקות. לפי שעה לא ברור מה גרם להתרסקות הקטלנית.
בחודש שעבר נהרגו 18 בני אדם בהתרסקות מטוס בנמל התעופה של קטמנדו, בירת נפאל, זמן קצר אחרי ההמראה. מבין יושבי המטוס רק הטייס שרד. המטוס אמור היה להגיע לנמל התעופה של העיר פוקארה כדי לבצע במטוס עבודות תחזוקה שם.