לשכת ראש הממשלה הודיעה לפנות בוקר (רביעי) כי התקבלה רשימת החטופים שעתידים להשתחרר במסגרת הפעימה השישית של עסקת החילופים עם חמאס. ההודעות נמסרו למשפחות.
שחרור הישראליות בפעימה החמישית, אמש

3 צפייה בגלריה
רימון בוכשטב ומירב טל
רימון בוכשטב ומירב טל
החטופות רימון בוכשטב ומירב טל מועברות אמש לצלב האדום ברצועת עזה
הכותרת
ארה"ב, מאחורייך: האינטרס הסיני במלחמה
24:59
אמש נועדו בדוחא ראש המוסד וראש ה-CIA עם המתווכים הקטארים, ודנו איתם באפשרות של הארכת ההפוגה ושל פעימות נוספות. ב"וושינגטון פוסט" דווח הבוקר כי לדברי מקור יודע דבר, בשיחות סוכם על חמש קטגוריות של חטופים שישתחררו בעסקאות עתידיות, אם כי טרם סוכם על עסקאות שכאלה. חמש הקטגוריות הן: גברים המבוגרים מכדי לשרת בצבא; חיילות; גברים שהם חיילי מילואים; גברים בשירות סדיר; וגופותיהם של ישראלים שנרצחו עוד לפני השבי או מתו במהלכו. לפי הדיווח, מספר החטופים העונים לקטגוריות הללו גדול בהרבה מ-100, אך המקור נמנע מלספק מספר מדויק.
לדברי המקור ששוחח עם "וושינגטון פוסט", חמאס הביע "נכונות לנהל משא ומתן על כל חמש הקטגוריות", והפרמטרים לחילופים – כגון כמה חטופים ישוחררו בכל יום, כמה אסירים פלסטינים ישוחררו תמורת כל ישראלי וכמה סיוע הומניטרי יוכנס לעזה – טרם גובשו. עוד דווח ב"פוסט" כי חמאס אמר למתווכים שהוא בטוח ביכולתו לאסוף את כל החטופים המפוזרים ברחבי הרצועה, שחלקם מוחזקים על-ידי הג'יהאד האיסלאמי ואחרים על-ידי חמולות מקומיות.
3 צפייה בגלריה
עבאס כמאל, מוחמד א-תאני, ווילאם ברנס, דוד ברנע,
עבאס כמאל, מוחמד א-תאני, ווילאם ברנס, דוד ברנע,
משתתפי השיחות בקטאר, מימין לשמאל: ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני, ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש המודיעין הכללי המצרי עבאס כמאל וראש המוסד דדי ברנע
(צילום: יריב כץ, AP, EPA)
המקור אמר כי חמאס טוען שהוא "אינו בטוח מי מהחטופים וחי ומי לא", בהינתן העובדה שחלקם הוחזקו על-ידי גורמים אחרים מעל האדמה, ולא במנהרות של הארגון. בעיתון מדגישים כי השאלה הגדולה ביותר שתעלה במשא ומתן אם החילופים יימשכו תהיה אם הלחימה תתחדש אחרי שחרור החטופים, בהתחשב בכך שישראל מדגישה כי היא נחושה למוטט את שלטון חמאס ואת יכולותיו הצבאיות, ואילו מטרתו של חמאס היא לעצור את הפעולה הצבאית.
אמש הושלמה הפעימה החמישית של עסקת החטופים הנוכחית, ובה הוחזרו לישראל 10 ישראליות: הנערה בת ה-17 מיאה ליימברג ועוד תשע נשים – אמהּ גבריאלה ליימברג (59), אחותה של גבריאלה קלרה מרמן (64), וכן דיצה הימן (84), תמי מצגר (78), נורלין (נטלי) אג'וג'ו (60), עדה שגיא (75), מירב טל (53), רימון קירשט בוכשטב (36) ואופליה רויטמן (77). מלבדן הושבו לישראל גם שני חטופים תאילנדים: את'ניוט תונסוקרי ואוואט סוריאסרי.
השחרור אמש בא אחרי שאתמול החלו להצטבר עדויות על ההתעללות הנפשית שעברו ילדים ישראלים שישבו בשבי חמאס במהלך השבועות שבהם המתינו לחזרה הביתה. קרובי כמה מהם סיפרו כי מאז שובם הילדים מדברים בלחישות בלבד, כפי שהורגלו לעשות בזמן השבי בשל דרישת החוטפים שישמרו על השקט. איתן יהלומי בן ה-12 סיפר שעם הגיעו לרצועה ספג מכות מצד אזרחים פלסטינים, ושלאחר מכן הוחזק 16 יום לבד ובחדר סגור, ואולץ על-ידי מחבלי חמאס לצפות בתיעודים מחרידים מהטבח שביצעו בעוטף ב-7 באוקטובר. נוסף על כך איימו המחבלים עליו ועל ילדים אחרים ברובים כאשר בכו. אביה של אמילי הנד בת ה-9 שחזרה בתחילת השבוע סיפר כי הזמן עבר מבחינתה לאט כל כך, עד שחשבה שהוחזקה בשבי כשנה.
בינתיים נערכים בישראל ובארה"ב לשלב הבא במלחמה – החזרה לשדה הקרב, ובמיוחד בדרום רצועת עזה. פקידים אמריקנים בכירים אמרו אמש כי וושינגטון מתנגדת לעקירה המונית של פלסטינים מדרום הרצועה כפי שנעשה בצפון, וכי על ישראל להתחיל לפעול בדרום רק לאחר שתוכל להבטיח מובלעות מוגנות לאזרחים. הם הבהירו כי וושינגטון לוחצת על ישראל להגדיר כמה אזורים בדרום הרצועה שבהם "לא תהיה תנועה מבצעית".
היום אמורה כאמור להתקיים הפעימה השישית, שבה יוחזרו לישראל 10 חטופים נוספים. ישראל אינה מקבלת את טענות חמאס כי הוא אינו יודע היכן נמצאים חלק מהאימהות והילדים שנחטפו לרצועה, בהם שירי ביבס ושני ילדיה הקטנים. אמש התכנסו עשרות בני משפחה של חטופים מול הקריה כדי להפגין בקריאה לשחרור החטופים הנותרים, ואחת מהם הייתה יוכבד ליפשיץ בת ה-85, שבעצמה הוחזרה לישראל מהשבי לפני כחודש. ליפשיץ הניפה את תמונת בעלה עודד, בן 83, שעדיין מוחזק בידי חמאס בעזה.