2 צפייה בגלריה
הגמל שאיים להצית את גזרת השומרון
הגמל שאיים להצית את גזרת השומרון
הושב לבעליו. הגמל של תושב אלון מורה
גמל המריבה: המציאות הביטחונית ביהודה שומרון מספקת לעיתים סיטואציות מיוחדות, ואחת מהן החלה להתגלגל בשבוע שעבר, כאשר אחד מתושבי היישוב אלון מורה איבד את הגמל שהיה בבעלותו. לאחר שלא הצליח לאתר אותו, הבעלים החליט לקנות גמל אחר, אך בפגישה שהתקיימה הערב (יום ראשון) בינו לבין מוכר פלסטיני, התברר כי הגמל שעמד למכירה הוא אותו אחד שאבד לו, ועם סיוע המשטרה, הושב אליו לבסוף.
אחד מחבריו של הבעלים סיפר כי "הוא נהג בדרך כלל לקשור את הגמל באזור הש.ג. ביישוב, אבל הוא כנראה ברח לו". לאחר שגילה כי הגמל שלו איננו, הבעלים הקיש כי הוא עשוי להימצא בכפר סאלם הסמוך, והחליט להיכנס אליו ולהשיבו. חברו העיד: "מיד כששמעתי שהוא רוצה להיכנס פנימה עדכנתי את גורמי הביטחון, כי זה עלול להיות מסוכן. גורמי הצבא בשומרון ידעו על האירוע וחיפשו גם הם את הגמל. אפילו הייתה פנייה למוכתר של הכפר בעניין".
2 צפייה בגלריה
הגמל שאיים להצית את גזרת השומרון
הגמל שאיים להצית את גזרת השומרון
גורמי הצבא פנו למוכתר הכפר בעניין הגמל. כוחות הביטחון הערב
עם זאת, למרות מאמציו של הבעלים, הגמל לא נמצא, ובצר לו הוא פרסם בפייסבוק כי ברצונו לקנות גמל חדש. עד מהרה הוא קיבל הצעה מפלסטיני, והשניים קבעו להיפגש. כאמור, בפגישה שהתקיימה הערב בסמוך לאחד מעמדות צה"ל בשומרון, בהשתתפות שני הצדדים והגמל החדש, הבעלים טען כי הגמל שהובא לפגישה הוא למעשה אותו גמל שהיה בבעלותו, ואף הציג הוכחות לכך.
הפלסטיני, מצדו, סיפר כי רכש אותו מפלסטיני אחר בכפר, תמורת 2,500 שקלים. בין שני הצדדים התפתח ויכוח, ומשטרה הוזעקה למקום. לאחר בדיקת המסמכים שסיפק הבעלים, ושמיעת סיפוריהם של שני הצדדים, השוטרים החליטו כי אכן מדובר באותו הגמל - והשיבו אותו לבעליו.
במקביל, השוטרים הסבירו למוכר הפלסטיני כי ביכולתו להגיש תלונה נגד אותו פלסטיני שמכר לו את הגמל. חברו של הבעלים סיכם: "אנחנו שמחים שזה נגמר ככה. הגמל הזה באמת חשוב לו".