אל"מ (מיל') אופק בוכריס התייצב למילואים - וחיילות זעמו: כמעט שבע שנים לאחר שהודה והורשע בבעילה אסורה בהסכמה ובהתנהגות שאינה הולמת, אל"מ במיל' בוכריס התייצב על מדים בימים האחרונים בבסיס צה"ל בצפון, בעקבות המלחמה בדרום והמתיחות הגואה בצפון. בעקבות הפרסום ב-ynet על הגעתו למילואים, נמסר מדובר צה"ל כי "האירוע נבדק וטופל, ושירות המילואים שלו הופסק".
ההכרעה בשנת 2017: הורדה בדרגה ומאסר על תנאי
(בראל אפריים איתי בלומנטל)

לפי מקור בצה"ל, בוכריס הגיע לבסיס מבלי שיש לו תפקיד מוגדר, ועצם נוכחותו בו הובילה לזעם בקרב עשרות חיילות וקצינות שמשרתות לידו כעת והבחינו בו. לפי העדויות, בוכריס התייצב עם דרגות תא"ל, חרף הורדתו בדרגה לאל"מ, כחלק מהסדר הטיעון איתו.
בוכריס, מח"ט גולני לשעבר ובעל ניסיון קרבי עשיר, לא הודח באופן רשמי מצה"ל. הגעתו למילואים במחנה הגיס המטכ"לי בעמיעד הייתה על דעת עצמו, אבל אושרה ככל הנראה על ידי מפקד הגיס, אלוף דוד זיני, ששירת עימו תקופה ממושכת.
2 צפייה בגלריה
אופק בוכריס בבית המשפט, לפני כמעט שבע שנים
אופק בוכריס בבית המשפט, לפני כמעט שבע שנים
אופק בוכריס בבית המשפט, לפני כמעט שבע שנים
(צילום: מוטי קמחי)
קצינים בצה"ל הפעילו לחצים על הפיקוד הבכיר להרחיק את בוכריס מהבסיס, בטענה כי מדובר בכתם מוסרי ובניצול המצב, כאשר יש לדבריהם קצינים בכירים רבים לשעבר שביקשו גם להתגייס אך נמסר להם שאין בכך צורך. החשיפה הפתיעה מאוד בכירים במטכ"ל שמיד התערבו והורו לבוכריס לעזוב את הבסיס ולא לשוב אליו.
כחלק מהסדר הטיעון איתו, נגזרו על בוכריס שבעה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים בעבירה של הטרדה מינית וחודשיים מאסר על תנאי למשך שנתיים בעבירה של התנהגות שאינה הולמת. דעת המיעוט קבעה כי יש להורידו בשתי דרגות, ולא באחת. כתב האישום המקורי נגדו ייחס לו 17 אישומים שכללו עבירות אונס, מעשים מגונים ומעשי סדום בחיילת ובקצינה ששירתו תחת מרותו בעת היותו מפקד חטיבת גולני.
2 צפייה בגלריה
אל"מ במיל' בוכריס. התייצב עם דרגת תא"ל, למרות שהורד בדרגה
אל"מ במיל' בוכריס. התייצב עם דרגת תא"ל, למרות שהורד בדרגה
אל"מ במיל' בוכריס. התייצב עם דרגת תא"ל, למרות שהורד בדרגה
(צילום: מוטי קמחי)
בדיון בשנת 2017, שבו הוצג בפני בית הדין הצבאי הסדר הטיעון, הקריא בוכריס דברים מדף שכתב: "אני לוקח אחריות על מעשיי ומביע עליהם צער עמוק. שירתי את מדינתנו באהבה ובאמונה במשך שלושה עשורים. צה"ל היה כל חיי וכעת נותר בהן ריק עצום. בדבר אחד אין לי כל ספק, אמשיך לתרום למדינה בכל דרך שבה אוכל".
בהכרעת הדין נכתב כי "השאלה היא מה דינו של קצין ערכי ועתיר זכויות שכשל תוך קיום יחסי מין עם שתיים מהפקודות שלו, קצין בכיר שניצל את מעמדו לניצול חיילת צעירה. מעשים אלו פוגעים בצבא ובאמון הציבור בו. ככל שהחייל מטפס בדרגה – כך הוא חייב לשמש דוגמה ומופת. הורדה בדרגה משקפת את כישלונו. ההורדה בדרגה מהווה גם סמל ואמירה. התנהגות שאינה הולמת מבטאת כישלון פקודי וערכי. יש חשיבות לנטילת האחריות של הנאשם במעשיו ולהבעת חרטה בגלוי".