שוטרים ולוחמי ימ"מ סורקים אחר המחבלים ליד ראש העין

אחד מפצועי הפיגוע אמש (חמישי) באלעד הוא שי בן שלמה, בן 38, שהיה בפארק עם ארבעת ילדיו והותקף על ידי שני המחבלים כשישב על ספסל. הילדים, הגדולה בהם בת 8 והקטנה בת שנתיים בלבד, היו עדים לכל האירוע – ולא יכולים היו לעשות דבר כדי לעזור לאביהם.
אשתו של בן שלמה, בתיה, סיפרה היום כי מרגע ששמעה על הפיגוע, התקשרה אליו שוב ושוב. "פחדתי שקרה לו משהו. ידעתי שהוא הלך איתם לפארק באלעד, ופתאום הבת שלי נכנסה הביתה מתנשפת אחרי שרצה כל הדרך מהפארק. היא אמרה 'אמא, רצחו את אבא'. הלב שלי נפל לרצפה. לא האמנתי שאחרי הפיגועים בבני ברק ובתל אביב גם אנחנו נפלנו לסטטיסטיקה המזעזעת הזו", היא אמרה.
תיעוד מהפארק באלעד: עגלת התינוקת נותרה במקומה, והחטיפים נשארו על הספסל
(צילום: נתנאל יעקובוב)

5 צפייה בגלריה
הספסל שעליו שי ישב בפארק אלעד והמחבלים תקפו אותו
הספסל שעליו שי ישב בפארק אלעד והמחבלים תקפו אותו
הספסל שעליו ישב בן שלמה. עגלת התינוקת נותרה שם
בתיה סיפרה כי שני בניה – בן 5 ובן 7 – רצו לכיוון אחר, בעוד התינוקת בת השנתיים נותרה בעגלה, ליד אביה. "למזלי המחבלים הארורים לא ניסו לפגוע בילדים. הם המשיכו לקורבן הבא במסע הרצח", היא אמרה.
משפחתו של שי סיפרה כי מדובר באדם חזק שאוהב את ילדיו והיה לעמוד התווך בבית. הילדים סיפרו לאם שראו את המחבלים מגיעים מאחורי גבו של שי – ולאחר מכן הלמו בראשו באגרופים ובגרזן. "הוא קרא ספר תהילים והם קראו לו 'היי בחורצ'יק והתחילו לדפוק לו בראש. הבן שלי סיפר שראה את שי נופל על הרצפה ולא מצליח להתרומם ואז הם ברחו", שחזרה בתיה. "הם בטראומה קשה, מפחדים לצאת מהבית וכל הזמן שואלים אם תפסו את המחבל. אני לא יודעת איך הם יתאוששו ממראות כאלה. הם רגילים לראות את אבא שלהם כל כך חזק. זה קורע לי את הלב".
5 צפייה בגלריה
סריקות אחר מחבלים שוטרים לוחמי ימ"מ ראש העין
סריקות אחר מחבלים שוטרים לוחמי ימ"מ ראש העין
לוחמי הימ"מ ושוטרים סורקים בראש העין, מוקדם יותר היום
מוקדם יותר עדכן הצוות הרפואי בבית החולים בילינסון כי בן שלמה יצא מניתוח ונמצא במחלקת כירורגיה כשהוא מורדם ומונשם. מצבו מוגדר קשה, אך יציב. בתיה, שנכנסה לבקר אותו, אמרה: "אנחנו מאמינים שהוא ייצא מזה. הוא חזק". היא קראה לעם ישראל להתפלל לשלומו.
בבית החולים בילינסון מאושפז גם שמעון בן גמלא. מצבו מוגדר קשה והוא סובל מחבלת פנים חמורה. הצוות הרפואי ממשיך להיאבק על חייו. בן גמלא עבד באלעד כמאבטח במסגרת אירועי יום העצמאות ורק לפני כמה חודשים סיים את הכשרתו. המשפחה מבקשת להתפלל להחלמתו.
5 צפייה בגלריה
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
הנרצחים בפיגוע - יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח. 16 ילדים נותרו יתומים מאב
מוקדם יותר הסתיימו הלוויותיהם של שלושת הנרצחים בפיגוע – יונתן חבקוק, אורן בן יפתח ובועז גול. השלושה הותירו אחריהם 16 ילדים יתומים מאב. מאות בני אדם ליוו את כל אחד מהם בדרכם האחרונה.
בצהריים אמר אביו של אסעד ריפאעי, אחד מהמחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, כי בנו לא עונה. "אנשים התחילו לשאול שאלות. ישראל פרסמה תמונות שלו באשמת ביצוע הפיגוע. אני אומר שזה לא הגיוני. הוא נסע לעבוד ברמאללה עם חבר שלו סובחי. הם לקחו פרויקט חשמל באלעד – וזהו זה. אף גורם רשמי לא פנה אלינו", הוא אמר.
שעות ארוכות אל תוך המצוד אחר המחבלים אסעד ריפאעי וסובחי אבו שקיר, במשטרה פועלים לפי שתי הנחות עבודה: הראשונה היא שהשניים מסתתרים באזור אלעד, והשנייה היא שהם נמלטו באמצעות רכב שאסף אותם מהאזור. בשעות הצהריים הגיעו כוחות משטרה גדולים לעיר ראש העין והתמקמו בשטח פתוח שמוביל להרי השומרון. עם הכוחות נמנים שוטרים ולוחמי ימ"מ.
אביו של אסעד ריפאעי: "זה לא הגיוני"

5 צפייה בגלריה
המחבלים מהפיגוע באלעד ובחי אבו שקירר ואסעד אל-ריפאעי
המחבלים מהפיגוע באלעד ובחי אבו שקירר ואסעד אל-ריפאעי
המחבלים מהפיגוע באלעד, סובחי אבו שקיר ואסעד ריפאעי
בשיחה עם כתבים שקיימו מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ומפקד מחוז המרכז במשטרה ניצב אבי ביטון נאמר כי במערכת הביטחון מעריכים ששני המחבלים הנמלטים עדיין מצוידים בגרזנים, ועל כן הציבור נקרא לגלות עירנות.
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי אמר כי "אנחנו נביא את המחבלים האלה. אנחנו מפעילים את כל הכלים והמשאבים לצורך כך. המשטרה מתוחה כבר מספר שבועות מקצה לקצה. במקביל אנחנו ממשיכים לטפל בסוגיית משפחות הפשיעה ונסיונות החיסול הפליליים".