גיל פרג, הישראלי שהורשע בארגנטינה ברצח אימו פרחיה סרוסי ודודתו לילי פרג, ונידון למאסר עולם, הלך לעולמו אתמול (ראשון) בבית חולים בגואימאלן. כך דווח בכלי תקשורת בארגנטינה. הוא אותר מחוסר הכרה, ומותו נקבע לאחר פעולות החייאה. על פי הדיווחים, פרג שהה מאז 2019 בבית חולים פסיכיאטרי.
1 צפייה בגלריה
גיל פרג מיילל בבית המשפט בארגנטינה
גיל פרג מיילל בבית המשפט בארגנטינה
גיל פרג בבית המשפט בארגנטינה
(צילום: רויטרס)
ארגנטינה: מאסר עולם לישראלי שרצח את אימו ודודתו

פרג הורשע לפני כשלוש וחצי שנים על ידי חבר המושבעים בבית משפט בארגנטינה, לאחר ששתי הגופות אותרו קבורות בחצר ביתו. במהלך הדיון הפותח במשפט הוא יילל 55 פעמים, וסירב לענות על שאלות השופטת. בעקבות זאת כונה "איש החתול". לפי כלי התקשורת בארגנטינה, השוטרים החמושים שהוצבו בדיון בעיר מנדוסה לקחו את פרג אל תא המעצר לאחר שבכל פעם שנשאל על הרצח השיב "מיאו, מיאו".
לילי פרג (54) ופרחיה סרוסי (63) מרחובות - אימו ודודתו - הגיעו לבקר את גיל במנדוסה שבמערב ארגנטינה ב-11 בינואר 2019. לילי חיה באוסטרליה, שם עבדה כחוקרת ומרצה למיקרוביולוגיה באוניברסיטת ניו אינגלנד. השתיים הגיעו לבקר את פרג, בנה של סרוסי, שהתגורר בארגנטינה ועבד כמהנדס אלקטרוניקה. בהמשך אותרו שתי האחיות קבורות בחצר בעומק של כשני מטרים, יחד עם הדרכונים ובגדיהן. מהנתיחה עלה כי אחת מהן נורתה והשנייה הוכתה למוות.
פרג הכחיש תחילה את מעורבותו ברצח, ואמר בריאיון לערוץ מקומי כי "אם הייתי חשוד, לא הייתי כאן איתכם". מאחר שהיה זה שדיווח לרשויות על היעלמותן, אמר לכלי התקשורת: "אם דודה שלך ואמא שלך היו נעלמות, לא היית מודאג?".
משה פרג, אחי הנרצחות, אמר כי גיל הוא "גאון שנשתבשה עליו דעתו", וציין כי אמר בעבר שהחתולים חשובים לו יותר מאימו. בחלק מהדיונים בעניינו הוא התפשט מול השופטים והטיל את מימיו באולם. צוות ההגנה שלו טען כי פרג מאמין שהוא בעל חיים וכי עליו לשהות באשפוז פסיכיאטרי. תובע בכיר אמר אז כי אין סיבה שלא יישלח למוסד לבריאות הנפש.