פיגוע בצפון השומרון: שלושה ישראלים נפצעו הבוקר (שלישי) באורח קל בעקבות ירי לרכב בצומת ראמין סמוך לבית ליד. השלושה - גבר בן 36 ושני נערים, בני 15 ו-16 - נפצעו משברי זכוכיות ופונו לטיפול רפואי בבית החולים מאיר.
כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים, פרסו מחסומים בזירה והחלו בסריקות בכפר הסמוך ראמין, כולל באמצעות רחפנים. בזירת הפיגוע נמצאו לא פחות מ-53 תרמילים של כדורי 5.56.
אורי ששרד את הפיגוע משחזר - לצד ראש מועצת שומרון
(צילום: מועצת שומרון)

פרמדיקית מד"א קארין מושקוביץ סיפרה: "ראינו שלושה נוסעי רכב בהכרה מלאה שהתהלכו. הם סיפרו לנו שבזמן נסיעה ירו עליהם ובדרך נס הם לא נפגעו מהירי, הם סבלו מפציעות קלות כתוצאה משברי זכוכיות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם קל".
הפיגוע אירע סמוך למקום שבו נרצח אלחנן קליין לפני כשמונה חודשים. חמישה אנשים היו ברכב בדרכם לעבודה, בהם השלושה שנפצעו - בעת שנפתחה לעברם אש, ככל הנראה ממארב שהוצב בסמוך.
1 צפייה בגלריה
חשד לפיגוע ירי בין שבי שומרון לעינב
חשד לפיגוע ירי בין שבי שומרון לעינב
הפגיעה ברכב
ישי עזרן, אחד הנערים שנפגעו, אמר כי "נסענו לכיוון שבי שומרון וכשעברנו את צומת עינב ירו לנו ברכב. ישבתי בספסל האחורי ונפצעתי ביד ימין. הכדור התפרק ורסיסים נכנסו לי ליד, אבל טיפלו בזה. יש תחושה שאנחנו פה בנס, אני עדיין לא מעכל. יכול להיות שאחשוש לנסוע שם".
אורי הירשפלד, אחד מיושבי הרכב שלא נפגע, סיפר: "אחד מיושבי הרכב שלא נפגע סיפר: "יצאנו מאבני חפץ לכיוון הר ברכה לעשות אירוע מתנפחים. כשהגענו לצומת שמעתי בום חזק. מסתבר שזה היה יציאה של כדור. הסתכלתי על חבר שלי, ראיתי שהוא נפגע עם דם על הידיים. אנחנו נהיה חזקים ואנחנו נמשיך לנסוע פה ויהיה בסדר בעזרת השם".
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר בתגובה לפיגוע סמוך ליישוב שבו הוא מתגורר: "הפיגוע כאן הוא תזכורת ברורה לכך שיש מלחמה ביהודה ושומרון, בדיוק כמו שיש מלחמה בעזה ובגבול הצפון. הרשות הפלסטינית היא תואמת חמאס. אלה מחבלים בחליפה, ואלה מחבלים עם סרט ירוק על המצח".
דגן אמר כי הוא "דורש מהממשלה ומהפיקוד הבכיר לשנות כבר את הפרדיגמה. צריך להחזיר את המחסומים הביטחוניים. צריך לאסוף את הנשקים, וצריך לקיים מלחמה כנגד תשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית ולהגביר את המבצעים. אנחנו במלחמה ואם לא נהפוך את השולחן, היא תגיע גם לכאן, ומכאן לבת חפר ונתניה".

ליד רמאללה: פלסטיני דקר לוחם מג"ב - וחוסל

בתוך כך, לוחם מג"ב נפצע הלילה באורח קל לאחר שמחבל, תושב עזה בן 19, רץ לעברו עם סכין בעיר הפלסטינית אל-בירה ליד רמאללה. בתגובה, לוחם אחר ירה לעברו וחיסל את הצעיר, אחמד רמזי עבד סולטאן. הלוחם שנפצע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.
מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, ביקר את הלוחם בביה"ח ושיבח את פועלו: "בתגובה מהירה, נחושה וחדה, זיהית את האיום, חתרת למגע וחיסלת את המחבל - פעלת כמו שמצופה מלוחם מג"ב לפעול באירוע מהסוג הזה. מאחל לך החלמה מהירה".