בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ חוסלו שני בכירים במערך המודיעין של חמאס ברצועת עזה. מטוסי קרב בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ חיסלו לפני מספר ימים את עבד אלעזיז רנתיסי, בכיר במודיעין הצבאי של הארגון.
1 צפייה בגלריה
 עבד אלעזיז רנתיסי חוסל
 עבד אלעזיז רנתיסי חוסל
עבד אלעזיז רנתיסי
(צילום: דובר צה"ל)
מזהים חוליה - ומחסלים מהאוויר
(צילום: דובר צה"ל )

רנתיסי, ששמו זהה לזה של אחד משני מייסדי חמאס שחוסל על ידי צה"ל בשנת 2004, היה אחראי על כלל התצפיות של החמאס ולקח חלק בתכנון הטבח האכזרי ב-7 באוקטובר.
הוא חוסל בתקיפת חמ"ל מרכזי של המודיעין של חמאס, ויחד איתו חוסל גם פעיל במערך התצפיות בגדוד קרארה, אחמד עיוש. בחמ"ל זה רוכזה תמונת התצפיות מכלל הרצועה, והוא שימש כנס אסטרטגי משמעותי לניהול הלחימה של חמאס, וביכולתו להוציא מתווי טרור נגד לוחמי צה"ל.
במקביל, צוותי לוחמים של גדוד 636 מחיל הגנת הגבולות זיהו חוליית מחבלים שהתקרבה לעבר כוח של לוחמים מצוות הקרב של חטיבת גולני, כשהם חמושים בטילי RPG ויורים לעבר הלוחמים. לוחמי האיסוף זיהו את חוליית המחבלים, והכווינו אש מדויקת מהאוויר. כלל המחבלים חוסלו בהכוונה וסגירת מעגלי אש מהירה. צפו בתיעוד, בתחילת הכתבה.

הלחימה העיקשת בשג'אעיה נמשכת

בינתיים, ביום ה-62 למלחמה, חטיבות 188 של השריון, הצנחנים וגולני פועלות בשכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה, שהפכה למוקד הלחימה העיקש והקשה ביותר מתחילת חידוש התמרון הקרקעי בסוף השבוע שעבר.
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

נכון להבוקר, נרשמו בשכונה יותר מ-50 היתקלויות עם חוליות מחבלים. קרוב ל-200 מחבלים חוסלו, רבים מהם מאש טנקי חטיבה 188, צלפי גדוד 890 ולוחמי סיירת גולני. הכוחות כבשו את השכונה מכמה כיוונים, ובכללם מהגבול עם ישראל, כשלוחמי חטיבה 188 צופים במקביל ללחימתם על בתי קיבוצי נחל עוז וכפר עזה שספגו את התופת במתקפת 7 באוקטובר.
רבים מחמושי גדוד חמאס בשכונה לא עזבו אותה, בניגוד להתרחשויות בשכונות ובעיירות אחרות בצפון הרצועה שצה"ל כבש. הכוחות גם איתרו עד כה בשג'אעיה עשרות פירי מנהרה, וסימנים בשטח שנותרו ממרחץ הדמים והחטיפה ההמונית מתחומי שטח ישראל בתחילת המלחמה.