2 צפייה בגלריה
הגרזן שאיתה הגיע החשוד לעיריית עפולה
הגרזן שאיתה הגיע החשוד לעיריית עפולה
הגרזן שאיתה הגיע החשוד לעיריית עפולה
(צילום: דוברות המשטרה)
תושב עפולה בן 45 נעצר אתמול (יום שלישי) לאחר שהגיע חמוש בגרזן לבניין העירייה. על-פי החשד, הוא איים על עובדת האגף החינוך לאחר ויכוח על חובות כספיים. הוא יובא לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרו.
האירוע החל כשהחשוד שוחח עם אביבה גבאי, רכזת כוח האדם במינהל החינוך בעירייה, בנושא הקשור להסדרת תשלום כספי. לאחר שקיבל תשובה שלא סיפקה אותו הוא הודיע לה במקום כי הוא מתכוון למקום עם גרזן. גבאי דיווחה על כך למוקד 100 של המשטרה, ושוטרים שהגיעו למקום איתרו את החשוד סמוך לבניין העירייה כשבידו הגרזן.
2 צפייה בגלריה
בניין עיריית עפולה
בניין עיריית עפולה
בניין עיריית עפולה
(צילום: שרון צור)
גבאי, שעובדת 26 שנים במינהל החינוך בעירייה, שחזרה: "הגיע אתמול בצהריים אדם ודפק על הדלת שהייתה נעולה כי לא הייתה קבלת קהל. ראיתי אותו עם הגרזן ופתחתי לו את הדלת. חשבתי לעצמי שאם היה רוצה לעשות משהו - היה מנפץ את הדלת. הוא ביקש לקרוא לעובדת אחרת. אמרתי לו שאין קבלת קהל והוא אמר שזה קשור לילדים שלו, שלומדים בעיר. אמרתי לעצמי שאני צריכה לשדר רוגע וניסיתי למשוך זמן.
"אמרתי לו שאני נכנסת למשרד לבדוק - ומיד דיווחתי למשטרה ואמרתי להם להגיע דחוף. יצאתי אליו ואמרתי לו שכולם מקלים טיפול שוויוני בעיר, ובזמן שדיברתי איתו הגיעו השוטרים והשתלטו עליו". ככל הידוע, לחשוד יש חובות בסך כמה אלפי שקלים למערכת החינוך בעיר. הוא מוכר לרשויות הרווחה ומטופל במשך שנים.
מעיריית עפולה נמסר כי "אנשי המקצוע בעיריית עפולה מכירים את המשפחה וגם אתמול בערב, לאחר המקרה החמור, העירייה יצרה קשר עם רעייתו של התוקף כדי לסייע. דמם של עובדי ציבור אינם הפקר והאירוע יכול היה להסתיים באסון כבד לולא הפעילות המהירה של העובדת ושל משטרת עפולה והשיטור העירוני. לצערנו, מספר מצומצם של אנשים מבצע דרך קבע הסתה חמורה ברשתות החברתיות והדבר עלול להביא לפגיעה בעובדים נוספים".