המשטרה הצבאית שחררה אתמול (שלישי) ממעצר בתנאים מגבילים שניים מתוך שלושה חיילים בשירות חובה, שנעצרו בשבוע שעבר בחשד שאנסו חיילת ששירתה עמם במחנה, לאחר שהחיילת חזרה בה מתלונתה ביממה האחרונה. החייל השלישי, החשוד בעבירות סמים, נשאר במעצר. כך נודע ל-ynet.
החיילים טענו במהלך חקירתם כי האירוע היה בהסכמה מלאה של החיילת, והתרחש בין כותלי הבסיס בחודש האחרון. אחד החיילים אף תיעד את האירוע והפיץ את הסרטון בין החברים בוווטסאפ. גם זה, לטענתם, היה בידיעה ובהסכמה מלאה של החיילת. עוד טענו החיילים כי מצלמות אבטחה שתיעדו את כניסת ארבעת החיילים לתוך חדר בבסיס מחזקים את גרסתם.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
גורמי בריאות הנפש בצה"ל ליוו את החיילת גם לאחר שחרור החשודים ממעצר, וטרם הוחלט בפרקליטות הצבאית אם החיילים ייענשו בצורה כלשהי. לאחר האירוע, לפי גרסת החיילים, הם ישבו עמה בפינת העישון במחנה והתנהגותה הייתה כרגיל.
בסביבתם טענו עוד כי גורמים פיקודיים בבסיס ידעו על המעשה מיד לאחר שקרה, ואחד מהם אף הוסיף כי החיילת הציעה לו בעצמה להיפגש עמו למטרה מינית בהתכתבות ביניהם באינסטגרם. חשוד אחר בפרשה הסכים מיד לבדיקת פוליגרף ולבדיקת הטלפון הנייד שלו, ובכל זאת מעצרו הוארך עד ששוחרר, כאמור, אתמול. העבירות שיוחסו לחיילים הם אינוס, מעשים מגונים וכלפי אחד מהם עדיין מיוחס חשד לעבירת סחר בסמים.
מהסניגוריה הצבאית, המייצגת את שלושת החיילים החשודים, נמסר כי "במהלך דיוני המעצר, כמו גם ימי החקירה, נמצאו ראיות המלמדות כי גרסתם של החיילים כי מדובר במגע מיני מוסכם היא גרסת אמת. בהתאם לאמור, הורתה הפרקליטות הצבאית על שחרורם לאלתר. הסניגוריה הצבאית רואה חשיבות עליונה בייצוגם של חשודים מרגע מעצרם, באופן המאפשר להוביל לשחרורם גם מקום בו החשדות נראים חמורים".
מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל "רואה בחומרה כל מקרה של פגיעה על רקע מיני, וימשיך לפעול באופן נחרץ למיצוי הדין עם כל מי שייכשל במעשים אלה".