(צילום: משי בן עמי)

ממונה הקורונה מתייצב לצד "גדול הדור": מנהל מגן ישראל, פרופ' סלמן זרקא, שלח איגרת ברכה לרב חיים קנייבסקי, על רקע ההתקפות והאיומים שספג בגלל תמיכתו בחיסוני ילדים שנחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות".
2 צפייה בגלריה
הרב חיים קנייבסקי, סלמאן זרקא
הרב חיים קנייבסקי, סלמאן זרקא
הרב חיים קנייבסקי, סלמאן זרקא
(צילום: שמוליק דודפור)

הפרויקטור כתב לקנייבסקי כי הוא מגנה בכל תוקף את "ההתנהלות הבזויה", וביקש לחזק את ידיו על הבעת דעתו, שהיא דעת תורה, שמשמעותה להציל נפשות ולשמור על בריאות הילדים ומשפחותיהם. פרופ' זרקא פנה לרב קנייבסקי בתואר "מעלת כבוד תורתו" ו"מכובדי הנעלה", וכתב: "נחרדתי לשמוע כי מאז הורה כבוד הרב לחסן את הילדים כנגד נגיף קורונה, הוא ומשפחתו נתונים לאיומים והשמצות, תוך שימוש בשפה קשה וביטויים חריפים". לדבריו, "למרבה הצער, יש מי שאינם בוחלים בדרכים נלוזות להרתיע את הרבנים מלהביע את עמדתם בסוגיה חשובה זו, אינם מסתפקים בהפצת מידע כוזב, ומפנים איומים כלפי מנהיגים רוחניים - דבר שלא יעלה על הדעת".
המכתב של סלמאן זרקא אל הרב קנייבסקי

זרקא הוסיף כי "אני מודה לכבוד תורתו על עמידתו האיתנה, ומבקש גם לחזק את בני המשפחה העוברים תקופה מאתגרת ונאלצים אף הם להתמודד עם עלבונות והאשמות שווא", וחתם באיחולי בריאות איתנה, אריכות ימים ושנים לרב ובני משפחתו.
בתוך כך, שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס סייר היום לראשונה בבני ברק, וביקר גם בביתו של הרב קנייבסקי. ניידס אמר לרב כי הוא מעריך את תמיכתו בחיסונים ואת עמידתו האיתנה נגד האיומים שקיבל.
2 צפייה בגלריה
תום ניידס והרב קנייבסקי
תום ניידס והרב קנייבסקי
השגריר טום ניידס והרב קנייבסקי
בסביבת הרב קנייבסקי סיפרו כיצד הגיעו על מסרים חריפים אל בני המשפחה בערוצים שונים, כולל פנים אל פנים בפגישות "אקראיות" ברחוב. יענקי, הנכד המזוהה ביותר עם הרב והמוכר כמי שלוחש על אוזנו, ספג קריאות "אתם רוצחים" ו"יש דם ילדים על הידיים שלכם", לצד איומים כמו "נגיע אליכם" ו"איחולים" כמו "יאנסו את הילדים שלך". בהודעות SMS שנשלחו לבני משפחה נוספים, חלקן בשעות לילה מאוחרות, נכתב: "ימחה שמך", "נבל" ו"עמלק", בתוספת האיום המרומז "יש דין ויש דיין".