הנוסע שתקף שסירב להזדהות בפני מבקר באוטובוס והכה אותו.
(באדיבות כח לעובדים)

פקח אוטובוס הותקף היום (שישי) בקו 361 באשקלון. זו הפעם השנייה השבוע שבה הותקף פקח על ידי נוסע. הפקח סיפר ל-ynet כי הנוסע השתמש בכרטיס רב קו לאזרחים ותיקים וסירב להזדהות בפניו, ולאחר מכן הכה אותו באגרופים.
הפקח, א' בן ה-62, סיפר: "הוא תיקף עם רב קו של אזרחים ותיקים. ביקשתי תעודה מזהה והוא ענה 'לך ת****ן'. הזמנתי ניידת וביקשתי מהנהג לעצור את האוטובוס, והנוסע התקרב אליי, נתן לי אגרוף לחזה ודחף אותי לרצפת האוטובוס. הנהג יצא ממושבו ועצר את התוקף כשהוא מתחיל לתעד את האירוע. התוקף התיישב בסמוך לנהג והמשיך לקלל את שני העובדים. חיכיתי לניידת, הם הגיעו אחרי 10 דקות והגשתי תלונה בתחנה".
א' סיפר כי אלימות מילולית היא אולי אירוע שבשגרה בעבודתו, אך אלימות פיזית היא אירוע נדיר יותר. "זה לא כיף כשתוקפים אותך, אבל במשך שבע שנים בעבודה הותקפתי עשרות פעמים. כבר חזרתי לעבוד, התרגלנו לספוג קללות, זו שגרת העבודה שלנו. אבל אלימות פיזית היא חציית גבול. לא ייתכן שנסכן את חיינו רק בגלל העבודה שלנו".
1 צפייה בגלריה
אוטובוס אגד
אוטובוס אגד
בוועדי העובדים פועלים להשוואת הענישה של תוקפי עובדים בתחבורה הציבורית. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ביום רביעי השבוע אירעה תקיפה דומה: מוטי כהן, פקח של אגד מחולון, הותקף על ידי נער בתוך אוטובוס, לאחר שביקש מהנהג לעצור והזמין משטרה מאחר שהתוקף וחבריו לא שילמו עבור הנסיעה. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד תושב אשקלון בן 42, בגין תקיפת נהג אוטובוס באמצעות גז מדמיע, לאחר שסירב לעצור לו במקום שאינו מוסדר בעת נסיעה לבאר שבע. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.
בוועדי העובדים בתחבורה הציבורית מתריעים כבר זמן רב על תופעת האלימות נגדם, ופועלים להשוואת הענישה של תוקפיהם לתוקפי עובדים אחרים במגזר הציבורי. מיכאל שר, חבר ועד העובדים של דן בדרום וחבר איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, אמר: "אנחנו חווים עלייה בהיקף מקרי האלימות כלפי עובדי התחבורה הציבורית בדרום בכלל ובאשקלון בפרט. אנחנו שואלים - מי יגן עלינו? לוקח נצח למשטרה להגיע למקום. למה מחכים? לפעם הראשונה שבה נהג או פקח יירצח?".
תם פרומוביץ, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, אמר: "משרד התחבורה והמשטרה חייבים לשנות תפיסה - עובדי התחבורה הציבורית הם עובדי ציבור. לא ייתכן שכל מקרה אלימות כלפי מבקר או נהג יתועד במשטרה כ'ריב בין אזרחים'. הגל העכור של אלימות כלפי עובדי התחבורה הציבורית, המתבטא בעלייה של 25% במקרי האלימות ביחס לשנה שעברה, לא ישתנה עד לשינוי במעמד העובדים והענשת תוקפיהם כשם שמענישים עובדי ציבור. אנו פועלים לשם כך מול משרדי הממשלה, ונמשיך ונפעל לשם כך מול הממשלה הנכנסת".