3 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ בני גנץ ביקור במאהל בדיקות קורונה נתב"ג
ניצן הורוביץ בני גנץ ביקור במאהל בדיקות קורונה נתב"ג
הורוביץ בנתב"ג
(צילום: טל שחר)
שר הבריאות ניצן הורוביץ הבהיר היום (שני) בדיון עם שרים נוספים כי אין כל כוונה לסגור את נמל התעופה בן גוריון, כך נודע ל-ynet. בדיון, שבו השתתפו שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, שר התרבות חילי טרופר, בכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציגי המל"ל, אמר הורוביץ כי "אנחנו לא מדברים על סגירת נתב"ג. הגישה הייתה ונשארה לנקוט צעדים לבלימת התחלואה במינימום פגיעה במשק ותוך שמירה על שגרת החיים".
לדברי הורוביץ, "סביר להניח שמדינות נוספות ייכנסו בקרוב לרשימת המדינות האסורות. אין מנוס מזה. הכניסות והיציאות מישראל יהיו תחת פיקוח הדוק, אבל לא נסגור את נמל התעופה".

הורוביץ במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר
(צילום: לע"מ)

הדיון עסק במתווה התו הירוק שיוצג השבוע בקבינט הקורונה. הורוביץ, בתיאום עם ראש הממשלה נפתלי בנט, צפוי לבקש משרי הקבינט לאשר השבוע את המתווה שעליו המליץ משרד הבריאות עוד בשבוע שעבר. על פי המתווה, תידרש הצגת תעודת מחוסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית באירועים מעל 100 איש.
הורוביץ הבהיר בפתח הדיון כי בשלב זה אין כוונה להגביל את כמות המשתתפים באירועים ולא לנקוט צעדים שיפגעו בפעילות המשק. שר הבריאות הוסיף כי התו הירוק דרוש כעת על מנת למנוע הגבלות שיפגעו במשק ובשגרת החיים בעתיד. בימים הקרובים צפויים השרים להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים בענפים שונים במשק, עליהם צפוי לחול התו הירוק.
היום צפויים לעבור בנתב"ג יותר מ-36 אלף נוסעים, בהם 21,500 נוסעים יוצאים. מתחילת השבוע חלה עלייה במספר הנוסעים שיוצאים לחגוג את חג הקורבן בחו"ל. לטורקיה צפויים לצאת היום כ-3,700 נוסעים, לארה"ב כ-3,200, ליוון כ-3,000 ולקפריסין 1,000. אתמול עברו בעמדות בדיקות הקורונה בנתב"ג קרוב ל-18,500 בני אדם. מתחילת חודש יולי נבדקו 232,850 בני אדם בסך הכול.
תורי הענק בנתב"ג, אתמול
(צילום: שמוליק דודפור, משה מזרחי)

3 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
(צילום: שמוליק דודפור )
3 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
(צילום: שמוליק דודפור )
מדי יום עוזבים אלפי ישראלים את שטח המדינה דרך נתב"ג. האפשרות לסגור את נמל התעופה עלתה בדיונים השונים שהתקיימו בין שרי הממשלה וגם ראש הממשלה נפתלי בנט שקל זאת, אבל גורמים בלשכתו אמרו שלא סביר שהחלטה כזו תתקבל בימים הקרובים בין היתר לאור הפאניקה שהיא עלולה הייתה לייצר בקרב עשרות אלפי ישראלים שנמצאים כרגע בחו"ל.
במשרד הבריאות קראו לצמצם משמעותית את היציאות לחו"ל. מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש אמר אתמול כי "המגפה משתוללת במדינות רבות", ועל כן נשקלת האפשרות להטיל חובת בידוד של שבעה ימים לכל היוצאים לחו"ל.
לפי שעה לא נקבע מועד לדיון קבינט הקורונה, אולם מסתמן שמשרד הבריאות ימליץ להחזיר את התו הירוק באירועים שנערכים בחללים סגורים עם יותר מ-100 איש רק למחוסנים, מחלימים ומציגי בדיקה שלילית. משרד הבריאות שוקל להרחיב את המתווה גם לחללים פתוחים, ובמקביל גם להגדיל את רשימת המדינות שאסורות לטיסה וכאלה שהחזרה מהן מחייבת בידוד של שבעה ימים. לאור התחלואה העולה ביוון מסתמן שמדינת האיים, המועדפת במיוחד על ישראלים בחודשי הקיץ, תוגדר כמדינה מחייבת בידוד של שבוע.