בעיירה הפלסטינית עארורה שבמחוז רמאללה, נפתחה היום (רביעי) סוכת אבלים בעקבות חיסולו אמש בלבנון של סגן ראש הלשכה המדינית של חאמס סאלח אל-עארורי. קרוביו, המתגוררים ביישוב, קיבלו את הבשורה על מותו של ראש הזרוע הצבאית של הארגון ביהודה ושומרון בכעס ובעצב רב. בהודעה הרשמית על חיסולו, הזרוע הצבאית של חמאס כינתה אותו "אדריכל" הטבח ב-7 באוקטובר.
תיעוד מהריסת ביתו של סאלח אל-עארורי, באוקטובר

5 צפייה בגלריה
סוכת אבלים לסאלח אל-עארורי בישוב אל-ערורה של מחוז רמאללה
סוכת אבלים לסאלח אל-עארורי בישוב אל-ערורה של מחוז רמאללה
אחרי החיסול בלבנון: סוכת אבלים בעארורה שליד רמאללה
"כולנו חשים בסכנה כתוצאה מה'הוצאות להורג' של הכיבוש. לאחר חיסולו של סאלח, רמת החרדה עלתה, ואיננו שוללים אפשרות של פגיעה ביישוב שלנו", אמר גיסו של אל-עארורי, עוואד אל-מחמול. לדבריו, "סאלח היה מנהיג והשביתה של היום בגדה היא ביטוי של כעס ואהבת האנשים כלפיו, והוקעת החיסולים. לא נפגשנו איתו, אך קרובי משפחה דיברו איתו בתקופה האחרונה. אפילו לא ראינו את ילדיו מאז שנולדו. כל התושבים כאן הביעו זעם ושלחו תנחומים. זהו פשע מתועב שבוצע על ידי ממשלה רצחנית עם דם על הידיים, שיש לה עוד אינטרס לרצוח", האשים אל-מחמול, והמשיך: "הממשלה מחפשת את המנהיגים כי היא התרגלה לגישת ההשמדה".
באוקטובר האחרון צה"ל הרס את ביתו של אל-עארורי ביישוב, ולאחר הפיצוץ הוצב על ההריסות שלט ועליו דגל חצוי של חמאס ושל דאעש עם הכיתוב "חמאס = דאעש" בערבית.
לפי דיווחים פלסטיניים, טרם הריסתו הבית הפך ל"מתקן צבאי" של כוחות הביטחון, שהשתלטו עליו כשבוע וחצי לפני ההריסה. על חזית המבנה נתלה שלט שבו נראית תמונתו של אל-עארורי כשברקע דגל ישראל, לצד כיתוב בערבית: "כאן היה ביתו של סאלח אל-עארורי, שהפל למטה אבו א-נמר של השב"כ". כבר אז הבית של בכיר החמאס היה ריק, שכן הוא שהה זה שנים רבות בביירות.
5 צפייה בגלריה
שביתה בחברון בעקבות חיסול סאלח אל-עארורי
שביתה בחברון בעקבות חיסול סאלח אל-עארורי
שביתה מקיפה בגדה בעקבות החיסול. חנויות סגורות בחברון
(צילום: רויטרס, Mussa Qawasma)
5 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
אל-עארורי בלשכתו בלבנון, אחרי פרוץ המלחמה
הבוקר, בעקבות החיסול של אל-עארורי, התקיימה שביתה מקיפה ברחבי הגדה המערבית, ומרבית החנויות נותרו סגורות. במהלך היום התקיימו ביו"ש גם צעדות מחאה על החיסול, כמו גם צעדות תמיכה בחמאס. "אני לא שייך לחמאס, אבל אני תומך בהם ובדרכם, ורצח סאלח אל-עארורי לא אומר שזהו סוף העולם, יגיעו עוד עשרות כמוהו", אמר צעיר מעארורה. תושבת המקום אמרה: "ממשלת ישראל חייבת להבין שכולנו סאלח, ושאנחנו גאים בו, והוא יישאר סמל גדול עבורנו. נישאר בכפר בראש מורם מול העוול וההתקפות".
מבין תאריו הרבים, התפקיד החשוב ביותר של אל-עארורי היה כראש הזרוע הצבאית של חמאס ביו"ש. אחת האטסרטגיות המרכזיות של הארגון התרכזה בהפעלת טרור מיו"ש, אזור שהוא רואה בו כזה שממנו אפשר לערער גם את הרשות הפלסטינית וגם את הביטחון בישראל. בשלט רחוק, אל-עארורי הפעיל מביירות מערכי הסתה בירושלים וביהודה ושומרון על מנת לגייס תמיכה בחמאס, דאג להעברת כספים לשטח עבור פיגועים, גייס מקומיים לפעילות טרור.
5 צפייה בגלריה
הפגנה בעקבות חיסול סאלח אל-עארורי
הפגנה בעקבות חיסול סאלח אל-עארורי
הפגנת תמיכה בחמאס ברמאללה
(צילום: Jaafar ASHTIYEH / AFP)
5 צפייה בגלריה
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
הבניין שהותקף בביירות
(צילום: AP/Hussein Malla)
הגעתו של אל-עארורי לביירות קירבה אותו לציר השיעי הרדיקלי בהובלת איראן. ב-2015, סביב פרשת המרמרה, ישראל הציבה את גירושו מטורקיה כתנאי במשא ומתן. הוא עבר מאיסטנבול לקטאר, שגם אותה נאלץ לנטוש כעבור שנתיים בעקבות הבנות בין ישראל לקטארים, ומצא את עצמו ברובע הדאחייה בביירות - שם חוסל אתמול בתקיפה המיוחסת לישראל.