הגרסאות הסותרות והציטוטים מהחקירה של החשוד ברצח דריה לייטל, נגדו צפוי כתב אישום בימים הקרובים: הצהרת תובע לקראת כתב אישום הוגשה נגד ג'וסייה דניאל לייטל (35) מחיפה, החשוד ברצח אשתו ואם שלוש בנותיו, דריה לייטל (31), בביתם ברחוב דרך הים החודש. היום (חמישי), לאחר שהושלמה חקירתו, ביקשה המשטרה מבית משפט השלום בחיפה להאריך את מעצרו תוך שהם מציגים מסמך הצהרת תובע מפרקליטות מחוז חיפה, בדבר הכוונה להגיש נגדו אישום.
הרצח המזעזע אירע לפני כשבועיים, אז לפי החשד הבעל חנק את אשתו ולאחר מכן חבט בראשה עם פטיש בסלון הדירה. בחדר הסמוך ישנו שלוש בנותיהן, בגילי 8, 5 ו-3, שלא היו עדות למעשה המזוויע. הילדות הוצאו ממיטותיהן בידי השוטרים שהגיעו אל הבית, והועברו אל ניידת המשטרה מחוץ לדירה, מבלי שראו את גופת אמן בסלון. במשטרה ציינו כי מחומר החקירה שנאסף בתיק עולה כי בין החשוד לבין הקורבן התגלע ויכוח, במהלכו החשוד חנק את הקורבן בחוזקה באמצעות ידיו ולאחר מכן הכה בראשה מספר פעמים באמצעות פטיש. הפטיש נתפס על ידי השוטרים.
3 צפייה בגלריה
משפטו של בעלה של דריה לייטל
משפטו של בעלה של דריה לייטל
כתב אישום יוגש נגדו בימים הקרובים. "חנקתי אותה בסלון - ואז הבאתי פטיש לגמור עם זה"
(צילום: עידו ארז)
3 צפייה בגלריה
דריה לייטל
דריה לייטל
דריה לייטל והבנות. נותרו שלוש יתומות
(צילום: ירון ברנר)

החשוד היה זה שהתקשר למוקד 100 ודיווח כי פגע באשתו. כבר בשיחה זו, טען כי פעל כך בשל רצונה של אשתו לעזוב אותו. שוטרים עצרו אותו בזירת הרצח והוא הועבר לחקירה. מפרטים שנודעו ל-ynet, עולה כי החשוד ברצח ניסה להתל בחוקריו, וסיפר סיפור אחר באשר לנסיבות המקרה, בניגוד לאותה הודעה למוקד בבוקר הרצח. בעודו יושב מול החוקרים, טען כי פגע באשתו אך עשה זאת לאחר שהיא תקפה אותו תחילה. הוא גם נתן פרטים שונים ושינה גרסה מספר פעמים באשר לאופן ביצוע הרצח, פרטים שלא התיישבו עם הראיות בזירה.
צוות החקירה ביצע מספר פעולות חקירה, ולבסוף, הודה לייטל ברצח ותיאר את הדברים באופן מפורט שהתאים לממצאים בזירה. במהלך חקירותיו, שמר לייטל על שלווה. הוא בכה פעם אחת, בחקירתו הראשונה, אך בהמשך לא הזיל דמעה ושיתף פעולה באופן נינוח עם חוקריו. פחות משבוע לאחר המעשה, יצא לייטל עם החוקרים לדירה ושחזר את המעשה.
במהלך החקירות ציין החשוד כי הוא אוהב מאוד את ילדותיו, ועמד על כך שהן לא היו עדות לרצח כי ישנו בחדר. "אהבתי את אשתו ואני עדיין אוהב אותה ולא רציתי שהיא תעזוב אותי", אמר, ואז הוסיף בקור רוח מבעית: "חנקתי אותה בסלון. אחרי שראיתי שהיא לא מתה, קמתי והבאתי פטיש כדי לגמור עם זה". הפטיש בו עשה שימוש, נמצא על גופתה של אשתו המנוחה.
משפטו של בעלה של דריה לייטל
(צילום: עידו ארז)

3 צפייה בגלריה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: שרון צור)
"מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת והבוקר, כאמור, בתום ביצוע פעולות חקירה מגוונות, שכללו גביית עדויות רבות, איסוף ממצאים פורנזיים מהזירה ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, הגישה פרקליטות מחוז חיפה הצהרת תובע נגד החשוד כאשר בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים", אמרו במשטרה.
  רב פקד יהודה סרור, מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב כרמלרב פקד יהודה סרורצילום: דוברות המשטרה
רב פקד יהודה סרור מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כרמל, ציין כי "מדובר באירוע טרגי וקשה בו נרצחה אישה צעירה שעה ששלוש בנותיה הקטינות ישנו במיטותיהן בבית. משטרת ישראל מתייחסת בכובד ראש ורואה בחומרה כל אירוע אלימות בכלל ואירועי אלימות במשפחה בפרט ולפיכך האירוע טופל ביסודיות וברגישות המתבקשת תוך עבודה אינטנסיבית של חוקרי היחידה על מנת להביא את החשוד לדין".
סנגורו של החשוד, עו"ד נאג'י עמאר, המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, הגיב: "אנו ממתינים להגשת כתב האישום ולאחר שנראה את חומרי החקירה נוכל להתייחס. החשוד מתחרט על מה שעשה. הדברים נעשו בצורה ספונטנית. הוא אהב את אשתו ואת בנותיו, והלוואי ויכול היה להחזיר את הגלגל לאחור".