מתחסנים בקניונים, השבוע
(צילום: בראל אפרים, ניצן דרור )

בלי צמידים, וגם בלי ישיבה בדוכני מזון: קבינט הקורונה אישר היום (ו') אחר הצהריים את מתווה הפעילות בקניונים ובמתחמי המסחר, כפי שהציג המטה לביטחון לאומי (מל"ל), בתיאום עם משרד הבריאות, בדיון הקבינט האחרון. אתמול בערב אושר מתווה החינוך, הכולל חזרה ללימודים בזום - וכל זאת על רקע ההתמודדות עם התפשטות האומיקרון.
עוד לפני דיון הקבינט נפלה יוזמת הצמידים בקניונים. ההחלטה שאושרה היום זהה לחלוטין לזו שפורסמה לאחר ישיבת הקבינט ביום שלישי, ועל פיה בין היתר לא תתאפשר ישיבה בדוכני המזון בקניונים. התקנות ייכנסו לתוקפן ביום שני, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.
במסגרת ההחלטה נקבע כך:
*קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מטרים).
2 צפייה בגלריה
גרנד קניון בחיפה. הלקוחות לא יענדו צמידים
גרנד קניון בחיפה. הלקוחות לא יענדו צמידים
גרנד קניון בחיפה. הלקוחות לא יענדו צמידים
(צילום: שרון צור)
*כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.
*דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד.
*כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.
*התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים, כמפורט להלן: חנות למכירת מוצרי היגיינה (פארם), חנות אופטיקה, חנות למכירת עזרים רפואיים, מרכול, מכולת או סופרמרקט. במקומות אלו תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).
אתמול, כאמור, אישר קבינט הקורונה את מתווה החינוך, שלפיו ברשויות כתומות ואדומות לא יתקיימו לימודים פרונטאליים בכיתות ז'-י"ב שבהן שיעור המחוסנים קטן מ-70%, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת.
2 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
היום הראשון ללימודים בבית ספר ארזים בתל אביב
לומדים בתל אביב. ציון הרמזור שלה - 5.8
(צילום: רויטרס )
נכון להיום, היישוב האדום היחיד הוא מעלה אדומים, שאבל ברשימת היישובים הכתומים נמצאות גם כמה ערים - ראשון לציון, חולון, סכנין, כפר יונה ואלעד. יתר היישובים הכתומים הם ברכה, באר יעקב, סלמה ואורנית. ציון הרמזור של תל אביב הוא 5.8 ואף היא מתקרבת להיות כתומה (ציון רמזור של 6.1 ומעלה) - אך שם הצבעים נקבעים לפי שכונות.
על פי ההחלטה, בכיתות א'-ו' ברשויות אדומות תחול מדיניות צמצום מגעים (תוך מתן עדיפות ללמידה פרונטאלית), אלא אם 70% מהתלמידים בכיתה מחוסנים. תלמיד ייחשב מחוסן גם אם קיבל רק את מנת החיסון הראשונה, וזאת למשך 30 ימים מקבלת מנת החיסון הראשונה.
גם תקנות החינוך אמורות להיכנס לתוקף ביום שני, לאחר אישור ועדת החינוך, אבל בממשלה יש חשש גדול שלא יהיה להן רוב בוועדה. הסיבה היא התנגדות שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ושר המשפטים גדעון סער, שחברת מפלגתם, ח"כ שרן השכל, היא יו"ר הוועדה.