1 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה
קיש
(צילום: מארק ישראל סלם)
סמנכ"לית מנהל עובדי הוראה במשרד החינוך, גלי נהרי, התפטרה בימים האחרונים על רקע חילוקי דעות עם הדרג המקצועי במשרד. זו ההתפטרות השנייה במשרד החינוך בתקופה האחרונה, אחרי שהמנכ"ל לשעבר אסף צלאל עזב במחאה על המהפכה המשפטית.
לדברי גורמים במשרד, עיקר חילוקי הדעות של נהרי - שנכנסה לתפקידה לפני כשלושה חודשים - היו עם מנכ"ל המשרד מאיר שמעוני, בנוגע לסמכויות. בנוסף, המנכ"ל לא הסכים איתה לגבי תוכניות שרצתה להוציא לפועל. הוויכוחים היו קשורים, בין השאר, לתקנים ולמינויים. נהרי הייתה אחראית במסגרת תפקידה על הכשרה, קליטה וניהול של צוותי ההוראה.
מנהל משמר החינוך הממלכתי, עורך הדין איתמר קרמר, ציין: "גל העזיבות וההתפטרויות במשרד החינוך, קריסת שומרי ושומרות הסף - הוא רגע עצוב הנובע אך ורק מהאכזריות שבה מתייחסות מפלגות הקואליציה אל מערכת החינוך ולחינוך הממלכתי כמסחטה של כספים למקורבים, ג'ובים לפעילים ומנגנון לאומנות משומן".
הוא הוסיף: "במשרד החינוך אפשר למצוא חלק ממשרתי הציבור הכי נפלאים שלנו. אנשים שעברו שרות ושרים על סרט נע, שבאו והלכו עם רפורמות חוצות משרד שהשאירו אחריהן אפר ואבק. בכל השנים, תמיד ידעת שבסוף המסדרון יש עובד ציבור שמרגיש שהוא שם למען הילדים, עבור המורות והמורים, אנשים שהצליחו לעבור את כל הסערות ועדיין להאמין שהם נמצאים במקום הנכון עבורם ועבור מדינת ישראל. במשרד החינוך תמיד אפשר היה למצוא דתיים וחילוניים, יהודים וערבים, עובדי ציבור שמנסים לעבוד יחד, ולהיות בועה של ממלכתיות. הממשלה הנוכחית החריבה זאת".
כאמור, לפני כחודשיים התפטר צלאל, תת-אלוף במילואים, במחאה על החקיקה. "הקרע שאליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה", ציין כשהודיע על עזיבתו, "מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו. יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים".
ל-ynet נודע אז כי על צלאל ומשפחתו הופעלו טרם הודעתו לחצים מצד חבריו בטייסת ובקיבוץ, בצל המחאה הנרחבת נגד המהפכה המשפטית. לצד זאת, הודעתו של צלאל התקבלה בהלם בקרב עובדי משרד החינוך, שהעריכו את פועלו והופתעו מכך שבחר לפרוש לפני פתיחת שנת הלימודים.