שגריר אוקראינה בישראל במסיבת עיתונאים
(צילום: אריק מרמור )

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, מתח היום (שלישי) ביקורת על ישראל ואמר כי "בעוד שרוסיה שוחטת את אזרחינו, ממשלת ישראל נשארת באזור הנוחות שלה ונמנעת מלהגיש לאוקראינה עזרה הגנתית מינימלית".
במסיבת עיתונאים שכינס בתל אביב בצל הלחימה הנמשכת באוקראינה דרש קורניצ'וק מהממשלה להתגייס לטובת אוקראינה ולהעביר סיוע בהיקפים משמעותיים יותר. הוא ציין בנוסף כי "אנחנו מבקשים מישראל כלי הגנתי בדמות 'כיפת ברזל' וכלים הגנתיים דומים. כפי שישראל מגינה על תושבי עוטף עזה מירי החמאס, אנחנו חייבים להגן על אזרחינו - נשים, ילדים וגברים מפני הפגזות שטובחות בהם".
2 צפייה בגלריה
יבגן קורנייצ'וק
יבגן קורנייצ'וק
יבגן קורניצ'וק
(צילום: יריב כץ)
השגריר עדכן בנתוני הלחימה האחרונים ומסר כי להערכת הרשויות האוקראיניות, כ-40 אלף אזרחים נהרגו במלחמה, ו-12 מיליון עזבו את בתיהם, בהם חמישה מיליון שיצאו מהמדינה, ושבעה מיליון עקורים.
"תושבי ישראל מגלים כלפינו אהבה ואהדה. גם הממשלה מגלה אמפטיה בדיבורים, אבל כשזה מגיע למעשים - זה כבר משהו אחר", אמר השגריר. "לדוגמא: ביקשנו לקבל קסדות מגן ואפודי מגן וקיבלנו כמות של כ-10% ממה שביקשנו", טען קורניצ'וק, והוסיף: "אנחנו מבקשים מישראל לקבל חיילים לשעבר שגפיהם נגדעו כדי להתאים להם פרוטזות - וישראל מתמהמהת. אין סיוע יותר הומניטרי מזה. מדינות באירופה קלטו 250 חיילים".
השגריר סיפר כי בימים האחרונים חזר מביקור באוקראינה, וגילה שהמלחמה לא מסוקרת כמעט בתקשורת הישראלית. "היא עדיין נמשכת בכל העוצמה והסוף אינו קרוב כלל", מחה השגריר. "הרוסים מפגיזים את הערים שלנו בכל יום. הם שוחטים בכוונה את האזרחים שלנו. חיילים רוסים מבצעים פשעי מלחמה בכל יום, יורים באוכלוסייה אזרחית, בוזזים, מענים ואונסים את הנשים והילדים שלנו.
2 צפייה בגלריה
מלחמה אוקראינה ולודומיר זלנסקי תקיפה רוסית טילים ירי הרס חורבן
מלחמה אוקראינה ולודומיר זלנסקי תקיפה רוסית טילים ירי הרס חורבן
"המלחמה נמשכת בכל העוצמה, הסוף אינו קרוב". תיעוד מההרס באוקראינה
(צילום: AP)
"עם זאת", ציין קורניצ'וק, "חשוב לי להודות לאזרחים ישראלים, חברות וארגונים שמסייעים לאוקראינה מאז היום הראשון של המלחמה. ממשלת ישראל צריכה לשקול את ההיבט המוסרי ולהחליט אם היא תצטרף לצד הצודק כמו דמוקרטיות אחרות בעולם".