שמונה חודשים לאחר נפילתו של החייל בראל חדריה-שמואלי בגבול עזה, מנסה משפחתו של הלוחם שנהרג לאתר אישה שתהיה אם לילדים שייוולדו בעזרת זרעו.
אתמול (חמישי) פרסמה אימו של בראל, ניצה שמואלי, פוסט בפייסבוק שבו סיפרה כי לפני קבורתו נשאב מגופו של בנה זרעו, וכעת היא מחפשת אם לילדיו. ״בראל היה ילד של שמחה, אהבה, חברות ומשפחתיות", כתבה וסיפרה כיצד בחצי השנה האחרונה במשפחה דנו בהמשכיות שלו בעולם.
"אני בתור אמא שלו מחפשת אישה שרוצה להביא ילדים לעולם מהזרע של בראל, אשר יכולה לתת מעצמה עבור המטרה המשפחתית שלנו. לגדל את נכדיי ולהיות אחת מבני משפחתנו החמה והאוהבת", כתבה בפוסט. האם סיימה את הפוסט בהזמנה לכל למי שמאמינה שהיא מתאימה לפנות אליה בהודעה בפייסבוק.
בשיחה עם ynet, הסבירה האם את פשר הפוסט ומדוע פורסם כעת: "אני מרגישה שהתהליך די מתקדם. האפשרות להביא ילדים לעולם מזרעו של חייל שנהרג עבר בוועדת השרים בכנסת וגם בהצעה טרומית, וזה גורם לי להאמין שהחוק יעבור". החוק שעליו דיברה שמואלי הוא "חוק ההמשכיות", המתיר להורים להשתמש בזרעו של חלל צה״ל ולהביא נכד.
1 צפייה בגלריה
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
בראל חדריה שמואלי, בן 21 מבאר יעקב
בראל חדריה-שמואלי
(צילום: דוברות המשטרה )
האם הוסיפה שהיא "מאמינה שיהיו הרבה נשים שירצו להצטרף למשפחה ובגלל שבראל עשה הרבה בחייו אני בטוחה שיהיו שירצו. אנחנו מחפשים מישהי שמעוניינת שהקשר בינינו יסתדר והיא תרוויח משפחה חמה ומורחבת. היא תהיה האמא ותוביל בגידול ואני אהיה סבתא. זה יחזיר לנו את הגנים של בראל, שהם מיוחדים".
בראל חדריה שמואלי נהרג באוגוסט 2021 מירי בגבול רצועת עזה, במהלך עימותים ליד הגדר. מאות מפגינים פלסטינים התקרבו לגדר בצפון הרצועה במהלך הפגנה שארגן חמאס. אחד מהם הסתיר אקדח במכנסיים, וירה בלוחם דרך צהר שממנו כיוון את נשק הצלפים שלו. אחד הכדורים שירה המחבל, פעיל חמאס, פגע בראשו מטווח אפס.