הילה, אשתו של אחד מתשעת חיילי המילואים שנעצרו בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה במחנה שדה תימן, פרסמה היום (שלישי) סרטון שבו תקפה בחריפות את התנהלות הפרקליטות הצבאית. "בעלי יצא ב-7 באוקטובר להגן על כולנו, ועכשיו מתייחסים אלינו כאילו אנחנו הפושעים", אמרה הילה. "כל הפרקליטות והפצ"רית לא היו יכולים לעמוד דקה אחת במה שהוא וחבריו עברו". כל תשעת החשודים יובאו בהמשך היום להארכת מעצר בבית הדין הצבאי בבית ליד.
דברי אשתו של אחד החשודים

הסערה בעקבות עיכובם של תשעת חיילי המילואים שחשודים במעשה סדום בנסיבות אינוס הובילה להתפרעויות ולפריצה של אזרחים וחברי כנסת מהימין למחנה שדה תימן ולבסיס בית ליד שאליו הם הובאו. להגנתם טענו החשודים בחקירתם במצ"ח כי המחבל שהתלונן, שהיה מפקד פלוגת נוחבה ג'באליה, התנגד בצורה פרועה לחיפוש על גופו ובשל כך הם נאלצו להפעיל עליו כוח.
"אלעד עזב את הבית, את המשפחה, את העבודה, עצר את החיים ב-7 באוקטובר", אמרה אשתו של אחד החשודים בסרטון שפרסמה. "אלעד הוא בן שכול, אביו נרצח לפני 22 שנה בפיגוע טרור. הוא יצא למילואים מתוך שליחות עצומה באהבת הארץ, ועכשיו אנחנו מרגישים כאחרוני העבריינים".
הילה אמרה עוד: "הוא עשה את תפקידו על הצד הטוב ביותר, בתנאים לא פשוטים, במציאות קשה עם הרוצחים, האנסים, המחבלים הכי אכזריים בתולדות המדינה. הוא עשה את תפקידו במקצועיות, במסירות נפש. הוא פטריוט שצריך לקבל צל"ש ולא למצוא את עצמו בתא מעצר".
1 צפייה בגלריה
מחאה נגד פשיטת המשטרה הצבאית על מתקן הכליאה בשדה תימן
מחאה נגד פשיטת המשטרה הצבאית על מתקן הכליאה בשדה תימן
המחאה במחנה שדה תימן
(צילום: הרצל יוסף)
עו"ד נתי רום מארגון חוננו, שמייצג את בעלה של הילה וחשודים נוספים, אמר: "אנחנו כאן מחוץ לחדרי החקירות ממתינים לדבר עם הלוחמים החשודים. אתמול הם נחקרו במשך שעות ארוכות. לצערי, הפרקליטות הצבאית לא מעדכנת אותנו מתי יתקיים הדיון של הלוחמים, אלא מדליפה שמועות שונות לתקשורת, גם הייצוג של הלוחמים נתקל בקשיים תמוהים. אנו מקווים שהפרקליטות תתעשת ותרד מהעץ שאליו טיפסה".
עו"ד רום הוסיף: "חומר הראיות הוא דל מאוד, החשודים מכחישים מכול וכול את הטענות נגדם. זהו מקרה עצוב שבו לוחמים שמחרפים נפשם חודשים ארוכים, תוך סבל גדול של משפחותיהם בתפקיד שאף אחד לא יעשה במקומם, לא מצ"ח ולא הפרקליטות, שלא היו מחזיקים מעמד בתפקיד אפילו יום אחד ובוודאי לא שבוע.
"הלוחמים נקראו לסייע באירוע והותקפו. אנו מקווים כי חפותם תתברר בהקדם והם ישוחררו ושתימצא הדרך לנקות את הכתם עליהם ועל מדינת ישראל, שיהיה מי שישלם על הטעויות האלה. היום שמענו הודאה כי המעצר של הלוחמים כאשר חוקרי מצ"ח רעולי פנים היה טעות, אנו שומעים כי נעשות פעולות יזומות שבהן מתקשרים למחבלי נוחבה ששוחררו לעזה לשאול אותם אם יש להם תלונות כלפי הלוחמים ששמרו עליהם. הדבר הזה הוא הזיה, הקונספציה לא נגמרה וחשוב לתקן את הדבר הזה בהקדם כי אנחנו במלחמת קיום".
הריאיון עם עו"ד עמית בכר
(צילום: ירון ברנר)

עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין, תקף בחריפות בריאיון ל-ynet את הפריצות אמש לשני הבסיסים. לדבריו, "זה יום שחור למדינת ישראל ולחברה הישראלית. אנרכיה, פוגרום, ניסיון לפרוץ לבסיסי צה"ל ולבית דין צבאי - אלה דברים מזעזעים ואין להם שום הצדקה, גם אם יש ביקורת. וכל זה על מה? על זה שיש חשד, רק חשד. כל החיילים זכאים והם עדיין חיילים שלנו".
עו"ד בכר הוסיף: "אנחנו במאבק קשה, ראש הממשלה עצמו יודע היטב כמה מאמצים יש מול העולם לומר שכל חשד אנחנו חוקרים. אם יש חשד - חייבים לחקור. אין שום הצדקה לאנרכיה ופריצה לבסיסים. אם אכן הייתה התעללות מינית בעצירים - זה חייב להיחקר. הציבור צריך להבין שאנשי הפרקליטות הצבאית עושים את עבודתם נאמנה. לא יכול להיות שעקב החלטה לעצור אנשים יהיה מרד של שרים וחברי כנסת".