המונים השתתפו היום (שלישי) בטקס לזכר בכיר חיזבאללה פואד שוכר, שחוסל בביירות. רגע השיא של הערב היה נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה - שהוקרן על מסך ענק, לעיני המון משולהב. "ההמתנה של ישראל היא חלק מהתגובה שלנו", אמר נסראללה, כשברקע צה"ל ממשיך להיערך לתגובה האיראנית על חיסול איסמעיל הנייה, ולתגובת חיזבאללה על חיסול שוכר. "הקרב הוא גם פסיכולוגי", הסביר.
נאומו של נסראללה
(צילום: almanar)

2 צפייה בגלריה
צופים בנאום של נסראללה בביירות
צופים בנאום של נסראללה בביירות
צופים בנאום של נסראללה בביירות
(צילום: EPA/WAEL HAMZEH)
2 צפייה בגלריה
צופים בנאום של נסראללה בביירות
צופים בנאום של נסראללה בביירות
(צילום: EPA/WAEL HAMZEH)
לפני הנאום: מטוסי קרב שברו את מחסום הקול מעל הדאחייה

בנוסף, נסראללה טען כי התגובה לחיסולים תגיע "אולי בנפרד ואולי עם כל הציר (האיראני) יחד", והוסיף כי "לחיזבאללה ולאיראן יש את היכולת להגיב להתנקשויות של ישראל, אבל ננהג בזהירות ובקפידה". לדבריו, "כל ישראל עומדת על רגל אחת בהמתנה - מהצפון ועד המרכז והדרום. לא משנה מה יהיו ההשלכות - ההתנגדות תגיב לתוקפנות של ישראל. התגובה שלנו תהיה חזקה ומשמעותית".
מזכ"ל חיזבאללה גם לעג לכך שישראל טוענת שיש לה את הצבא החזק באזור, אך "מתחננת להגנה של ארה"ב מפני התגובה שלנו ושל איראן". נסראללה, לצד זאת, קרא לעם הלבנוני "להבין" את הסכנות שנשקפות לו מישראל, ופירט בין השאר את "סיפוח הגולן וחוות שבעא" - כהוכחה לכך שאם ישראל תנצח במלחמה, "כל פלסטין ומסגד אל-אקצא ייאבדו".
עוד לפני הנאום, מטוסי קרב של חיל האוויר חגו מעל הדאחייה בביירות בשלושה גלים שונים ושברו את מחסום הקול - מה שגרם לבהלה רבה בבירה הלבנונית.
בינתיים, לפי דיווח ב-CNN, ארה"ב מתחילה להבחין בהכנות איראניות למתקפת התגובה בישראל. גורמים אמריקנים רבים אמרו ל-CNN כי ארה"ב מצפה שהמתקפה תתרחש בימים הקרובים, אם כי עדיין לא ברור אם תהיה תגובה משולבת של איראן וחיזבאללה.

בגולן ובגליל קוראים לשהות ליד מרחב מוגן

בתוך כך, מועצות מקומיות וערים ברחבי הגליל והגולן, שמרוחקות עד 15 ק"מ מגבול לבנון, יצאו אחר הצהריים בהודעות שקוראות לתושביהן להישאר בקרב מרחבים מוגנים, בשל פעילות צה"ל בלבנון. "ההנחיה על כלל התושבים ביישובי צפון הגולן - נדרשים להישאר בקרבת מרחבים מוגנים עדיין בתוקף", מסרה המועצה האזורית גולן. עיריית קריית שמונה כתבה לתושבים: "בשל פעילות צה"ל בלבנון, אנו מבקשים מהתושבים לשהות בסמוך למרחבים מוגנים ולהימנע ככל האפשר מהתקהלויות בשטח פתוח החל מרגע זה ועד שנעדכן אחרת". בשעות הערב ההנחיה בוטלה בנהריה ומועצת אזורית מטה אשר.
פגיעת המיירט בכביש 4 

ההנחיה החריגה הגיעה בצל המטחים הכבדים שנורו היום לאזור הגליל והגולן, שמהם נפצעו עד כה 19 בני אדם - גם כתוצאה ממיירט שנפל בכביש 4 בשטח מועצת מטה אשר. אחד הפצועים, שנפגע מהמיירט, נפצע באורח אנוש. לאורך היום שוגרו עשרות רקטות וכטב"מים לגליל ולגולן, ובמקביל צה"ל חיסל חמישה פעילי חיזבאללה בדרום לבנון.
שריפות פרצו הערב בכמה מוקדים סמוך לקריית שמונה עקב המטחים הרבים. כ-40 רקטות שוגרו מלבנון לאחר תקיפות חיל האוויר בדרום המדינה. 20 מהן שוגרו לצפון רמת הגולן והתפוצצו בשטחים פתוחים, ולגליל העליון וקריית שמונה שוגרו גם כן כ-20 רקטות שחלקן יורטו.
תיעוד התקיפות בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל עדכן לאחר נאום נסראללה כי כוח צה״ל מיחידה 869 זיהה מוקדם יותר היום חוליית מחבלים בעודם נכנסים למחסן אמל״ח ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחב הכפר כילא שבדרום לבנון, ובסגירת מעגל מהאוויר מטוסי קרב תקפו את המקום. בנוסף, הכוח זיהה בבוקר כמה ממחבלי ארגון הטרור יוצאים מהמרחב ממנו בוצעו הבוקר שיגורים למרחב משגב עם, וחיל האוויר תקף גם אותם. עוד נמסר כי בתקיפות נוספות מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של חיזבאללה באזור עייתא א-שעב, וכן משגר ששימש את הארגון במרחב אבו שש.