חברת האבטחה האמריקנית שהוצבה בציר נצרים תפסה היום (חמישי) רכב פלסטיני שניסה להתחזות ל"רכב של האו"ם". האמריקנים, שהבינו מיד שמדובר ברכב שאינו באמת של האו"ם - חרף הכיתוב U.N על גבו, בדקו באופן מעמיק את הרכב - כולל שיקוף ופתיחה ידנית של כלל התיקים שהיו ברכב. צפו בתמונות הבלעדיות:
2 צפייה בגלריה
סימן מים  חברת האבטחה האמריקאית בציר נצרים תפסה רכב פלסטיני שניסה להתחזות לרכב של האו"ם
סימן מים  חברת האבטחה האמריקאית בציר נצרים תפסה רכב פלסטיני שניסה להתחזות לרכב של האו"ם
בבדיקה לא נתגלו נשק או אמצעי חבלה
בבדיקה לא נתגלו נשק או אמצעי חבלה - ובתמונות שמתפרסמות כאן לראשונה ניתן לראות את המאבטחים שהוצבו של מבצעים בידוק קפדני. חברת האבטחה האמריקנית, נציין, מבצעים שיקוף לכל רכב כשהוא עובר בשער המחסום. השיקוף נעשה משלושה כיוונים במקביל (למעלה ומהצדדים - א"א) באמצעות מערכת מתקדמת של Leidos, שכוללת גם יכולות AI. כל התמונות נשמרות במערכת.
גורמים שמעורים בנושא אומרים כי הנציגים האמריקנים "יסודיים מאוד ולא מתכוונים לאף אחד, ובמיוחד לא לאונר"א, לשחק איתם משחקים".
בהסכם שחרור החטופים והפסקת האש נקבע כי לא יהיה בידוק לאלו שצועדים ברגל, אלא רק לרכבים שנעים צפונה - ומי שמבצע זאת כאמור היא חברת אבטחה אמריקנית שאנשיה הם יוצאי יחידות מובחרות, בהם אנשי CIA. הם שירתו באזורי מלחמה, בהם עיראק ואפגניסטן, יש להם ניסיון קרבי עשיר וחלקם דוברי ערבית. הם עומדים בעמדות הבידוק כשהם חמושים, ומטרתם העיקרית היא למנוע מעבר של אמצעי לחימה לצפון הרצועה.
עובדי חברת האבטחה האמריקנית אחראים על הבידוק הביטחוני של כלי רכב שעוברים מדרום הרצועה לצפונה על כביש סלאח א-דין, דרך ציר נצרים. בסך הכל מדובר בכ-100 מאבטחים, שמתגוררים במלון בדרום הארץ המשמש כבסיס הפעולה שלהם. כולם פועלים מתוקף מנדט שניתן להם על ידי המתווכות - ארה"ב, קטאר ומצרים - שגם משלמות להם. במעגל החיצוני מוצבת גם חברת אבטחה מצרית, שמבצעת את הבידוק והתשאול הראשוניים של העזתים שמגיעים למעבר, ומאבטחת את המתחם.
האמריקנים אחראים על הבידוק עצמו, והם נעזרים במכולת שיקוף וטכנולוגיות נוספות, בנוסף לבידוק ידני שהם מבצעים. הם מתניידים בטנדרים לבנים וכלי רכב משוריינים בצבע כחול, שמזכיר את הכוחות המשקיפים של האו"ם, אבל בניגוד אליהם - לא נראה שהם מתכוונים להעלים עין. מדובר במקצוענים, ואם חמאס יבחן אותם הוא צפוי להתאכזב.
כך זה עובד: כאשר רכב מתקרב לעמדת הבידוק, כל נוסעיו יוצאים החוצה מלבד הנהג, שממשיך לנקודה שבה נבדק אם ברכבו יש נשק או חומר נפץ. כל התהליך אורך מספר דקות בלבד. לאורך הכבישים משני צידי המחסום בציר נצרים פועלים שוטרים של חמאס במטרה לשמור על הסדר, כשבמקביל כוחות הנדסה של צה"ל וכלבי גישוש מחפשים באזור אמצעי לחימה שלא התפוצצו.
חברת האבטחה היא למעשה קונסורציום (תאגיד) רב-לאומי שכולל את Safe Reach Solution (SRS) - חברת תכנון אסטרטגי ולוגיסטיקה; UG Solutions - ספקית גלובלית מוכרת של פתרונות אבטחה משולבים; וחברת האבטחה והבידוק מצרית SRS. הקונסורציום נבחר על ידי המתווכות, בסנכרון של כל הצדדים, לטובת משימת בידוק הרכבים. תפקידו לפקח, לנהל ולהבטיח את המעבר הבטוח של המכוניות כדי להקל על חזרת הפלסטינים לצפון הרצועה.
כל החברות כוללות אנשים בעלי ניסיון רב באבטחה, לוגיסטיקה ומבצעים הומניטריים, בעלי ניסיון רב במזרח התיכון. לחברות יש ניסיון רב בעבודה באזורים בסיכון, כולל בהתמודדות עם איומי טרור. התאגיד דחה את הביקורת שנשמעה ולפיה 100 מאבטחים לא מספיקים כדי לעמוד במשימה כזאת. החברות לא מתייחסות מטעמי ביטחון לכמות העובדים, אבל כמות זו וסידורי האבטחה נבחנו לעומק לאור האיומים שנשקפים נוכח המשימה.