שש תקיפות שמיוחסת לישראל בסוריה - בשבוע: צה"ל אישר הבוקר (שלישי) כי תקף תשתית של צבא סוריה, אחרי מטח של חמש רקטות ששוגרו אמש מסוריה לעבר רמת הגולן. סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה דיווחה כי ישראל תקפה "כמה יעדים" בפרברי דמשק, מה שגרם לנזק. לפי הדיווח, לא היו נפגעים.
תקיפות באל-בוכמאל, בגבול סוריה-עיראק. ההערכה: ישראל אחראית

הגברת התקיפות שמיוחסות לישראל בסוריה מגיעה אחרי שבימים האחרונים שבה ועלתה איראן כמי ש"מובילה את ציר הרשע" - ובצל חיסולו של רזא מוסאווי, בכיר משמרות המהפכה שנהרג בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ביום שבת האחרון כי "איראן מובילה את התוקפנות נגדנו בחזיתות שונות", והוסיף: "היא מכוונת לא רק נגד ישראל אלא נגד העולם החופשי כולו". נתניהו אמר כי "אנו פועלים נגד איראן בכל מקום ובכל דרך ואני לא אפרט".
ביום שבת האחרון דווח כי ישראל הייתה מעורבת בשתי תקיפות בסוריה - ביעדים מרוחקים. אחת התקיפות, לפי משרד ההגנה הסורי, הייתה באזור העיר חלב - ליד נמל התעופה. בהודעת המשרד נאמר כי ישראל תקפה מאזור הים התיכון כמה מוקדים מדרום לחלב - מה שגרם לנזק. מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, שמזוהה עם האופוזיציה הסורית ומקום מושבו בבריטניה, טען בין השאר כי היעדים היו מוצבים של המיליציות הפרו-איראניות. בדיווח נטען כי ארבעה בני אדם נהרגו - אולם הטענות לא אוששו ממקורות אחרים.
הכותרת
כללי המשחק החדשים עם חיזבאללה ואיראן | רונן ברגמן
26:05
תיעוד דרמטי ממצלמת רכב: רקטה התפוצצה בגולן, סמוך למכוניות
(צילום: ראם צוקר)

שעות קודם לכן דווח על תקיפה באזור אל-בוכמאל, בגבול סוריה-עיראק, שבציר ההברחות היבשתי. תחילה נטען כי ארצות הברית היא זו שתקפה באזור, אבל גורם אמריקני הכחיש שארצות הברית תקפה באזור - ופרשננו לענייני צבא וביטחון רון בן ישי ציין כי בישראל לפי ההערכה אחראית לתקיפה - שבה נפגעו שמונה משאיות, וארבע מהן לפחות הושמדו. בדיווחים נטען כי 19 לוחמים "פרו-איראנים" נהרגו בתקיפות - בהם ארבעה פעילי חיזבאללה, שעל מותם הודיע ארגון הטרור, מבלי לציין היכן נהרגו.
ביום חמישי שעבר האשימה סוריה כי ישראל תקפה בדמשק אחרי 22:00. "ההגנה האווירית שלנו התמודדה עם הטילים והפילה את רובם", טענו בסוריה. לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם התקיפה כוונה אל אזור נמל התעופה בדמשק. לפי דיווחים, התקיפה באזור נמל התעופה בדמשק אירעה 24 שעות בלבד לאחר חידוש הטיסות בו, שהופסקו אחרי תקיפה אחרת שיוחסה לישראל, בסוף נובמבר.
2 צפייה בגלריה
ההתנגדות האסלאמית בעיראק תקפה את מנחת פיק דרומית לאליעד בגולן
ההתנגדות האסלאמית בעיראק תקפה את מנחת פיק דרומית לאליעד בגולן
ה"יעד" של הכטב"ם שהתפוצץ? מנחת פיק בגולן
פחות משלוש שעות לאחר מכן, מעט לאחר חצות, שוב דווח על הדי פיצוצים בדמשק. אז דווח על תקיפה באזור א-סווידא.
סוריה דיווחה כי ישראל תקפה גם ביום שלישי שעבר - באזור העיירה ערנה שממערב לדמשק ובקרבת העיירה חדר במחוז קוניטרה. יממה אחר כך, כטב"ם מתאבד התפוצץ בדרום הגולן, והמיליציות הפרו-איראניות קיבלו אחריות לכך. עיתונאי לבנוני טען כי היעד היה מנחת פיק, שנועד לבדיקת מטוסים ומערכות אוויריות שמייצרת חברת אלביט.