רגע ראשון של אור ותקווה: בנם השני של יונתן ונטלי לולו-שמריז, אחיו וגיסתו של אלון שמריז שנחטף לעזה ונורה בשוגג בשג'אעיה, נולד בשבוע שעבר בבית החולים לניאדו. "קיווינו והתפללנו שאלון יהיה הסנדק בברית", סיפר אחיו. "לצערנו זה לא יקרה אבל אנחנו לא מפסיקים לחשוב עליו, גם עכשיו, ובטוחים שהוא יהיה איתנו בדרך כזו או אחרת".
אחיו וגיסתו של אלון שמריז: "כשיש תקווה החיים ממשיכים"

1 צפייה בגלריה
אלון שמריז לולו
אלון שמריז לולו
"אני אוהב אותו. הוא איתנו כל הזמן". אלון שמריז
בני הזוג, תושבי כפר עזה השוהים בשפיים, סיפרו כי "ההרגשה מדהימה. אנחנו בעננים ושמחים נורא". נטלי הוסיפה כי "אני שמחה שהוא הכניס לנו קצת אור בתקופה הזו" - ויונתן הדגיש: "הרבה אור. ההתרגשות בשיאה".
הם ביקשו להודות לצוות הרפואי ובפרט לד"ר מתן אלעמי שליווה אותם בבית החולים על "החוויה הכי מדהימה בעולם", ואף סיפרו על סגירת מעגל מרגשת שהתרחשה בפגייה כאשר גילו שבניה של האחות האחראית אתי ליטיג נלחמו בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר. "המסר שלנו לעם ישראל הוא שאסור לאבד תקווה גם במצבים קשים. כשיש תקווה החיים ממשיכים", אמרו.
"תמיד צריך להסתכל על הדברים החיוביים ולחפש את הטוב גם כשקשה. הדברים שעושים טוב נותנים רצון להמשיך קדימה, להיות חזקים ואופטימיים", הוסיפו. יונתן אף פנה לאחיו אלון, ואמר: "אני אוהב אותו. הוא איתנו כל הזמן ואנחנו מרגישים אותו איתנו בלב כל הזמן. הוא מלווה אותנו, הוא מלווה אותי, כל יום כל דקה".
לפני כשלושה שבועות הודיע דובר צה"ל דניאל הגרי על התקרית שבה נהרג אלון, לאחר שכוח צה"ל שפעל בשכונת שג'אעיה ברצועת עזה זיהה אותו - ואת יותם חיים וסאמר טלאלקה - כאיום, וירה לעברם. לאחר הירי עלה חשד לגבי זהות ההרוגים, ובבדיקה שבוצעה בשטח ישראל התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים. מתחקיר האירוע, שהרמטכ"ל הרצי הלוי ליווה באופן אישי, עלה כי החטופים שנורו למוות החזיקו דגל לבן, ואף כתבו על קיר מבנה בשג'אעיה "הצילו, 3 חטופים".