רעידת אדמה הורגשה מעט לפני חצות (בלילה שבין שני לשלישי) באזורים נרחבים בישראל. מוקד הרעש לפי המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC) הוא בסוריה - כ-20 ק"מ מזרחית לעיר חמה. לפי המרכז, עוצמת הרעש היא 5.1 ועומקו 10 ק"מ מתחת לפני הקרקע.
3 צפייה בגלריה
אזור מוקד הרעידה בסוריה
אזור מוקד הרעידה בסוריה
מוקד הרעש בסוריה
(צילום: מתוך אתר המכון הסיסמולוגי האירופי)
ל-ynet הגיעו דיווחים מתושבים רבים ברחבי הארץ, מהצפון ועד השפלה, שדיווחו כי חשו ברעידת האדמה. גם תושבת בבאר שבע העידה ברשתות החברתיות שחשה ברעש. במד"א מסרו כי לא קיבלו דיווחים על נפגעים או נזק. "ישנן שיחות בודדות של אזרחים לקווי 101 של מד"א על אירועים של תחושת חרדה בלבד", מסר דובר הארגון זכי הלר.
רעידת האדמה הורגשה גם בלבנון, ובביירות דווח על גג שהתמוטט. ברשת MTV הלבנונית דווח כי תושבים רבים יצאו לרחובות באזור עכאר, וכי לא ידוע על נפגעים. בסוריה לא דווח עד כה על נפגעים, אולם לפי הדיווחים ישנם בתים שנהרסו באזור חמה. גם בבירה דמשק נצפו תושבים יוצאים לרחובות בעקבות הרעש.
3 צפייה בגלריה
תושבים ב דמשק סוריה יוצאים לרחוב אחרי רעידת אדמה במדינה
תושבים ב דמשק סוריה יוצאים לרחוב אחרי רעידת אדמה במדינה
תושבים בדמשק יצאו לרחוב אחרי רעידת האדמה הלילה
תושבת קריית מוצקין שהרגישה ברעידה סיפרה: "רגע לפני השינה חשבתי שאני מדמיינת, אבל כל המיטה זזה מרעד. זה היה מפחיד רגע לפני שאולי תהיה פה מלחמת עולם", ציינה תוך שהיא מתייחסת לחשש ממתקפה של איראן או חיזבאללה.
ראש העיר קרית מוצקין, ציקי אבישר, כתב בדף הפייסבוק שלו: "אם חשתם ברעידת אדמה קלה בקריית מוצקין אתם לא לבד". ל-ynet אמר אבישר: "במהלך דיון בלשכה בבניין העירייה, לפתע השולחן, הרהיטים והכיסא זזו קלות. הבנו מיד כי מדובר ברעידת אדמה".
3 צפייה בגלריה
גג ב ביירות לבנון שהתמוטט בעקבו רעידת אדמה ב סוריה
גג ב ביירות לבנון שהתמוטט בעקבו רעידת אדמה ב סוריה
בביירות דווח על גג שהתמוטט
דליה, תושבת שכונת רוממה בחיפה, סיפרה: "בזמן שישבתי בסלון הרגשתי פתאום את הספה זזה מתחת לגוף שלי. זה היה נראה לי מוזר וחשבתי שמדובר ברעידת אדמה, אבל הסתכלתי על המנורות וראיתי שהן לא זזו אז חשבתי שרק נדמה לי ושזו לא רעידת אדמה".