לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסה באופן חריג בשבת לדיווחים על ניסיון חיסולו של מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס. בהודעה בצהריים נטען כי "רה"מ נתניהו נתן כבר בתחילת המלחמה הנחיית קבע לחסל את בכירי חמאס. רה"מ עודכן בכל ההתפתחויות במהלך הלילה".
1 צפייה בגלריה
בינימין נתניהו, תקיפה ופצועים קשה במוואסי בחאן יונס, מוחמד דף
בינימין נתניהו, תקיפה ופצועים קשה במוואסי בחאן יונס, מוחמד דף
נתניהו ומוחמד דף. "קיבל עדכונים"
(צילום:REUTERS/Ronen Zvulun, דובר צה"ל)
עוד נכתב כי נתניהו "ממשיך לקבל עדכונים שוטפים", ונמסר כי יקיים במהלך היום הערכת מצב בשיתוף גורמי הביטחון והמועצה לביטחון לאומי (המל"ל) כדי לדון בהתפתחויות ובצעדים הבאים. ההודעה נמסרה לאחר שבצה"ל אישרו את ניסיון החיסול: "תקפנו את מוחמד דף וראפע סלאמה, מאדריכלי 7 באוקטובר, במתחם אזרחי שחמאס גידר. לא מדובר במתחמי אוהלי העקורים שמעבר לגדר. מדובר בסיכול שצה"ל נערך אליו זמן רב עם היערכות ספציפית של חיל האוויר".
ניסיון החיסול, כמו גם הודעתו של נתניהו, מגיע בצל המגעים לקידום עסקה להפסקת אש ושחרור החטופים הנותרים משבי חמאס ברצועה. בשלב זה עוד מוקדם לדעת מה יהיו ההשלכות על החטופים ועל העסקה, אך אין ספק כי חיסולה של חצי מהנהגת חמאס ברצועה עשוי להשפיע על קבלת ההחלטות בארגון הטרור.
עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף בעזה, שמעה את הדיווחים בעת צעדת המשפחות לירושלים. "כולנו בעד לבוא חשבון עם מרצחי חמאס, אבל לא על חשבון חיי היקרים שלנו והסיכוי שלנו לקבל אותם חזרה", אמרה. "אם מוחמד דף חוסל כשהעסקה על השולחן ונתניהו לא קם ואומר שהוא מוכן לקבל את העסקה, גם במחיר סיום המלחמה, זה אומר שהוא ויתר על מתן ועל שאר החטופים.
"אנחנו כפסע מעסקה וזה עלול להתפוצץ לנו בפנים. אנחנו נאבקים יום-יום כדי להשיב את הילדים והמשפחות שלנו הביתה. נתניהו, אל תקבור את החטופים. צא לציבור עכשיו ותכריז שאתה תומך בעסקה שעל הפרק בלי חירטוטים ותנאים חדשים. קיבלת את תמונת הניצחון. עכשיו די לטרפד, תביא עסקה".
תיעוד מחאן יונס, לאחר התקיפה

הצעדה לקידום שחרור החטופים
(צילום: יאיר פלטי)

אמש דווח כי משפחות חטופים הזדעזעו מטענות של גורמי ביטחון בכירים שחוששים מאפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו ינסה לחבל בסיכויים לעסקה, כנראה מחשש לפירוק ממשלתו. הקולות האחרונים שנשמעו מכיוון נתניהו ולשכתו מסמנים שתי התפתחויות מדאיגות ביותר: האחת, הקשחה פומבית של עמדות ממשלת ישראל בנושאי הליבה של המשא ומתן, שעצם פרסומן מעכב את השיחות, וההתעקשות עליהן עלולה לגרום לפיצוץ המגעים. ההתפתחות השנייה היא הקרע גלוי בין נתניהו לראשי מערכת הביטחון.
רק הבוקר אמרה צנגאוקר כי "אנחנו מקבלים עוד ועוד דיווחים שנתניהו ממשיך לטרפד את העסקה. הוא מכניס סעיפים למתווה שעלולים לעלות בחייו של מתן שלי, ובחייהם של חטופים נוספים. נתניהו, לא ניתן לך לטרפד את העסקה. אנחנו דורשים ממך לחתום עליה ולשים בצד כל שיקול אישי או פוליטי, ולהחזיר לנו את החטופים הביתה, עכשיו".